Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 13 Noiembrie 2007
Muzica comunică mai bine decât publicitatea

Muzica comunică mai bine decât publicitatea

Leon Ramakers, printre care fost CEO al Mojo Concerts, crede că musica şi divertismentul ating oamenii într-un mod mult mai personal şi mai relevant pentru stilul lor de viaţă, decât o face publicitatea obişnuită.

de Andreea Pavel

1.Aveţi o titulatură foarte lungă: Fost CEO al Mojo Concerts, Senior Consultan pentru Live Nation, partener al Emag!c Entertainment. Care este activitatea dumneavoastră zilnică?
Leon Ramakers:
Sunt consultant pentru Mojo Concerts, aşa că părerea mea este cerută pentru multe întrebări legate de direcţii noi ale industriei, de planificare, de afaceri sau de probleme organizaţionale. Pe lângă acest lucru, eu încă îmi menţin vechile relaţii şi în acelaşi timp aleg locaţii pentru concertele lui Rod Stewart, Bruce Springsteen, The police, The Rolling Stones, Celine Dion etc. pentru Olanda.

2.Povestiţi-mi puţin despre cum v-aţi început cariera şi unde se îndreaptă ea acum?
Leon Ramakers:
Am început în 1970 ca asistent a lui Berry Visser, care tocmai înfiinţase Mojo Concerts. Pe lângă alte lucruri, acesta avea nevoie de un şofer, iar eu aveam carnet de conducere, iar el nu avea. În 1974 am devenit asociat minoritar, în 1978 am ajuns asociat cu jumătate de acţiuni, iar în 1992 am cumpărat-o, la cererea lui Berry. Am vândut compania către SFX în anul 1999, unde am rămas CEO până în 2004. După demisia mea din funcţia de CEO, am înfiinţat 3 companii în Olanda: Agents After All, care se ocupă cu cântăreţi olandezi, Night of Comedy (stand up comedy) şi Pennies from Heaven (music publishing). Despre viitor, în ceea ce mă priveşte, în 2005 am pus bazele Emag!c Entertainment România împreună cu Laura Coroianu şi Guido Janssen, pentru că această nouă piaţă a creat o nouă provocare şi oportunitate căreia nu i-am putut rezista. Sunt foarte mulţumit atât de companie, cât şi de dezvoltarea pieţei, şi voi continua să fiu activ în acest teritoriu competitiv.

3.De ce aţi renunţat la studiile dumneavoastră în construcţii civile la Delft Technical University, şi aţi mers să lucraţi pentru Berry Visser?
Leon Ramakers:
Uram ceea ce studiam, şi iubeam să organizez. Făceam show-uri restrânse pentru clubul studenţilor, aşa că am decis să îmi duc pasiunea la următorul nivel.

4.Care este legătura dintre music & entertainment şi brand communication? Cum poate deveni muzica un tool important în comunicare?
Leon Ramakers:
Muzica atinge inima atât a tinerilor cât şi a celor vârstnici. Toată lumea agreează muzica, pentru mulţi dintre oameni chiar este expresia stilului lor de viaţă. A fi conectat cu muzica înseamnă a fi conectat la interesele de ultimă oră ale tinerilor, şi dacă eşti în stare să personalizezi această legătură, brandul tău va pătrunde în sufletul oamenilor.

5.Spuneţi-mi câteva lucruri despre prezentarea pe care o veţi susţine la Bucureşti, în cadrul Zilelor Biz : "How to impress your customer". De asemenea, daţi câteva motive pentru care să venim la workshop-ul ţinut de dumneavoastră?
Leon Ramakers:
Am 35 de ani de experienţă în industria muzicală. Am o organizat festivaluri, de la jazz la hard rock, am organizat festivalul „Lowlands”, care este unul dintre cele mai originale şi creative festivaluri din Europa. Am fost prima companie care a pus accentul pe securitate ( am inventat „barierele mojo” şi am fost primii care au interzis plonjările de pe scenă), am lucrat cu multe companii foarte mari din Olanda şi acestea au fost, în general, foarte încântate de această cooperare. Este de ajuns?

6.Povestiţi-mi despre trend-urile globale, legate de comunicarea de brand, pentru că tot ce auzim este că publicitatea convenţională a murit.
Leon Ramakers:
Publicitatea directă nu mai atinge inimile tinerilor (aceştia abia mai citesc ziare şi nu mai sunt aşa de sensibili la reclamele obişnuite). Acesta este adevărul! Aşa că, legătura cu tinerii trebuie făcută într-un mod diferit, într-un mod mai personal. După părerea mea, muzica şi divertismentul ating oamenii într-un mod mult mai personal şi relevant pentru stilul lor de viaţă.

7.Cum vedeţi viitorul publicităţii. Care credeţi ca va fi următoarea cale de a comunica cu consumatorii?
Leon Ramakers:
A fi original! Mijloacele tradiţionale de comunicare tind să devină demodate, să fie ignorate de tinerii epocii de azi. Aceştia refuză să se lase „păcăliţi”, aşa că o cale originală, neconvenţională şi creativă le va atrage atenţia cu siguranţă.

8.Cum este să lucrezi cu branduri precum Rod Stewart, Bruce Springsteen, Elton John sau George Michael?
Leon Ramakers:
Atunci când eşti deschis şi cinstit, totul merge! Asta pentru că aceşti „actori” văd că pentru ei sponsorizarea are două beneficii: a. aceştia fac mai mulţi bani şi b. au parte de mai multă promovare. Aşa că, ce îşi poate dori mai mult un „actor”?

9. Ce vă place mai mult, muzica sau să faceţi afaceri din muzică?
Leon Ramakers:
Îmi place să organizez, ca mod de a face business, şi din toate, asta am reuşit să organizez cel mai bine. Cel mai mult îmi place să organizez evenimente muzicale, pentru că aşa reuşesc să combine cele doua iubiri ale mele: a organiza şi muzica.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
replique montre
25 Decembrie 2015, 09:47
Musique mieux communiquer que de la publicité
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare