Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 10 Aprilie 2013
Oana Cociașu, Președinte RAC: „Îmi doresc să întăresc relația dintre RAC și autoritățile de reglementare din peisajul audio-vizual”

Oana Cociașu, Președinte RAC: „Îmi doresc să întăresc relația dintre RAC și autoritățile de reglementare din peisajul audio-vizual”

Pe 27 martie, Oana Cociașu, Managing Partner al Lowe Medic One și reprezentantul Lowe & Partners în RAC (Consiliul Român pentru Publicitate), a fost ales noul Președinte al asociației. În următorul mandat Oana își propune să contribue la crearea și menținerea unui mediu de comunicare sănătos, asumându-și rolul de ambasador al comunicării etice.

de Teodora Ieșeanu
IAA.ro: Ce înseamnă pentru tine funcția de președinte al asociației RAC?
Oana Cociașu: Această funcție, de președinte al singurului organism de autoreglementare recunoscut și certificat din industria de comunicare din România, este în primul rând o mare responsabilitate. În al doilea rând, această alegere reprezintă pentru mine o recunoaștere a rolului pe care l-am avut în peste 20 de ani de publicitate alături de colegii, clienții și partenerii mei din industrie și, mai ales, în ultimii 4 ani, în calitate de membru activ in Consiliul Director al RAC.

IAA.ro: Cum se îmbină comunicarea medicală cu autoreglementarea în publicitate?

Oana Cociașu:
Comunicarea medicală este un domeniu foarte sensibil, reglementat și greu de decriptat pentru cei care nu o cunosc, dar experiența pe care am căpătat-o în ultimii 12 ani în acest domeniu m-a ajutat mult în a deveni un promotor și jucător activ al autoreglementării în publicitate. De asemenea, autoreglementarea recunoaște și caracterul aparte al produselor din acest domeniu și conține o serie de prevederi dedicate.

IAA.ro: Ce ți-ai propus să faci în acest mandat?

Oana Cociașu:
Rolul pe care mi-l asum este de ambasador al comunicării etice. Îmi doresc ca și prin acest nou rol să contribui la crearea și menținerea unui mediu de comunicare sănătos. Dar vreau să port mai departe acest mesaj curat, cu acea sclipire specială, creativă, învațată din publicitate. Îmi doresc, de asemenea, să întăresc relația dintre RAC și autoritățile de reglementare din peisajul audio-vizual, precum și cele care asigură un mediu concurențial sănătos. Alături de aceste obiective, prin alegerea mea ca Președinte RAC, agențiile de publicitate devin mai bine reprezentate la nivelul cel mai înalt, ceea ce nu poate decât să aducă un suflu nou în acest domeniu al autoreglementării.

IAA.ro: Care sunt structurile de conducere și control ale asociației RAC și ce rol joacă acestea?

Oana Cociașu:
RAC este un organism bine sudat, în care fiecare voce contează, pentru că în spate se află ani buni de experiență și cunoștințe. De aceea, RAC a fost construit astfel încât deciziile cele mai importante să fie luate în cadrul Adunărilor Generale, organizate o dată sau de două ori pe an, pentru a reuni membrii RAC și a stabili pașii următori. Între aceste întâlniri, mandatul de management al asociației se transferă către Consiliul Director, format din 7 membri, aleși de asemenea în cadrul Adunării Generale. Consiliul Director este delegat practic să coordoneze activitatea RAC între două Adunări Generale și să se asigure că toate obiectivele stabilite se îndeplinesc.

IAA.ro: Care sunt proiectele pe care RAC le desfășoară în momentul de față și ce proiecte se vor derula și în anii următori?

Oana Cociașu:
RAC s-a dezvoltat considerabil în ultimii ani. A crescut gradul de implicare în piață, interacțiunea cu industria, dar și cu autoritățile. Am înființat un serviciu de consultanță cu privire la armonizarea comunicărilor comerciale cu prevederile Codului de Practică în Publicitate (copy advice), care funcționează foarte bine ca un ghid de comunicare corectă și responsabilă. Ne-am dorit foarte mult să fim proactivi și, în acest scop, am implementat și un curs de autoreglementare care se adresează studenților de la SNSPA, prin care sperăm să promovăm principiile de comunicare etică în rândul profesioniștilor de mâine. Pentru cei care activează deja în domeniu de ceva vreme organizăm evenimente prin care ne propunem să dezbatem subiectele cele mai arzătoare pe care le identificăm în fiecare an și care generează cea mai mare atenție în piața de comunicare. Pe viitor ne dorim să ducem mai departe aceste proiecte și, bineînțeles, să găsim noi metode de a fi cât mai eficienți.

IAA.ro: Care sunt beneficiile pentru membrii care aderă la RAC?

Oana Cociașu:
În primul rând, odată acceptat ca membru RAC, beneficiezi de dialog cu structurile guvernamentale cu rol în reglementarea publicității, interesele tale fiind promovate într-un cadru onest, deschis și competent. De asemenea, ai parte de informare promptă privind subiectele cheie din industria publicității, atât din surse locale, cât și din surse internaționale. Aderarea la Consiliul Român pentru Publicitate este modalitatea prin care o companie, fie ea Anunțator, Agenție de publicitate sau Media, poate demonstra că este capabilă să se autoreglementeze.

IAA.ro: Care sunt avantajele autoreglementării pentru industria de marcomm?

Oana Cociașu:
Pentru industrie, autoreglementarea înseamnă o modalitate de a elimina publicitatea proastă, crescând încrederea consumatorilor în produsele alese și, implicit, în industrie. Legalitatea, decența, onestitatea și corectitudinea unui mesaj publicitar sunt de asemenea vizate atunci când industria se autoreglementează.

Autoreglementarea dă posibilitatea celor din industrie să-și stabilească un cadru regulator mult mai flexibil, atât timp cât normele de etică și conduită morală sunt generate chiar de ei.

Și, nu în ultimul rând, rezolvarea sesizărilor în sistemul de autoreglementare înseamnă economisirea timpului și a resurselor financiare necesare în cazul unor acțiuni în instanță, dar și autoritate în relațiile cu statul pentru companii.

IAA.ro: Care este mesajul tău/recomandarea ta pentru industria de advertising din România în vederea respectării Codului de Practică în Publicitate?

Oana Cociașu:
În primul rând, să-l cunoască și să-l pună în practică prin tot ceea ce fac. Îi invit pe toți colegii mei din industrie să recitească articolele acestui Cod - principiile și normele morale transpar prin fiecare cuvânt și au fost gândite având întotdeauna în minte consumatorul. El devine un instrument extrem de util atunci când vrem să ne asigurăm că mesajul pe care îl transmitem este corect și, astfel, să ne demonstrăm respectul față de consumator. Și dacă noi, ca asociație de autoreglementare, îi putem sprijini în vreun fel în eforturile lor de a crea un cadru de afaceri onest, lansez această invitație deschisă de a veni înspre RAC.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare