Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 9 Mai 2007
Publicitate pe roţi

Publicitate pe roţi

Bogdan Mogoroase, Account Executive la Mobil Affiche, vorbeşte despre receptivitatea oamenilor, fie ei consumatori finali sau oameni de media, faţă de acest tip de publicitate. 

de Andreea Pavel
Ce înseamnă Mobil Affiche?
Bogdan Mogoroase:
Mobil Affiche este o idee bună de outdoor neconvenţional.
Mobil Affiche este singurul furnizor al acestui tip de promovare: autovehicule dotate cu panouri (backlit pvc) derulabile. Este o franciză care are la bază o invenţie premiată în 1997 cu medalia de argint la salonul de inventică de la Geneva. Succesul afacerii s-a datorat în primul rând receptivităţii oamenilor, fie ei consumatori finali sau oameni de media.

macCâţi clienţi are Mobil Affiche anual? Şi care sunt aceea?
Bogdan Mogoroase:
Majoritatea clienţilor derulează campanii cu o frecventă cel puţin anuală. Printre clienţii Mobil Affiche se numară: McDonald's, Orange, Coca Cola, Radio21, RFI, Praktiker, MrBricolage, Bricostore, Utra Pro Computers, Romtrans, Altex, Opera Naţională etc…

Care este numărul de clienţi din portofoliul naţional, comparativ cu cel din alte tări?
Bogdan Mogoroase:
Fiecare ţară are particularităţile ei, iar modalitatea de promovare diferă. De exemplu, în Franţa sau în alte ţări, foarte utilizat este "Basic-ul" (se închiriază doar panourile de pe maşini), pe când la noi se realizează numai campanii "Full Branding" care presupun decorarea exterioară a maşinii în culorile dorite de către clienţi. În acest fel, numărul clienţilor în România este mai redus datorită faptului că pe o maşină se desfăşoară campania unei singure societăţi, pe când în alte ţări sunt alăuraţi mai mulţi clienţi, folosindu-se doar panourile derulabile (pe o masina se pot monta 21 backlit-uri).

Se poate vorbi de o tipologie a companiilor care apelează  la acest gen de publicitate? În ce sens?
Bogdan Mogoroase: Da, se poate vorbi de o tipologie… companii “open minded” care văd prin noi o modalitate interesantă şi “altfel” de promovare a produselor şi serviciilor lor. Dacă întrebarea se refera la o tipologie legată de domeniul de activitate al companiilor, atunci răspunsul este nu, nu există un “pattern”, Mobil Affiche deţinând în portofoliu societăţi din domenii diverse. Nu există un profil standard al clientului, creativitatea şi deschiderea spre nou, fiind calităţi ce îi caracterizează pe toţi.

Care sunt costurile, (comparativ cu reclamele pe tv, pe  radio, virale) şi cum se măsoară impactul acestui timp de reclamă?

Bogdan Mogoroase: Nu cred că ar fi concludentă o comparaţiei de preţuri pe medii diferite. Ar avea sens o comparaţie dacă am putea calcula CPT (cost per thousand) la toate mediile. Din păcate, în acest moment, în afară de TV, nu avem date de audienţă care să ne ajute să calculam corect indicatorul. Deşi s-au incercat unele măsurători pentru outdoor, personal nu cred că outdoor-ul poate furniza date concrete despre persoanele care vizualizează reclamele. Dacă ai 1000 de vizualizări, cu sigurantă există persoane care vad de mai multe ori pe zi reclama (fiind încluşi în cei 1000), rezultând o deformare a realitaţii şi implicit rezultate incorecte ale indicatorilor (reach, GRP, CPT etc)

Ce fel de campanii s-ar putea desfaşura doar folosind acest tip de comunicare? Au existat cazuri? Care?

Bogdan Mogoroase: Nu cred în succesul unei campanii care să folosească un singur mediu de promovare. În mod cert trebuie să existe un “mix” care să includă TV, presă, outdoor, radio apoi internet, cinema, etc.

Când a venit Mobil Affice în Romania şi de ce? Cât de matură este piaţa pentru acest tip de publicitate?

Bogdan Mogoroase: Intrarea pe piaţa din România a fost în 2004 pentru că s-a întrezărit o buna oportunitate de a dezvolta acest bussiness într-o ţară emergentă. Nu cred că poate fi o problema de maturitate a pieţei pentru neconvenţional ci mai mult deschiderea oamenilor din piaţă care trebuie să creadă că se pot realiza campanii de succes şi pe alte medii decât cele clasice.

Exită companii care au abordat aceeaşi campanie internaţional? Care?

Bogdan Mogoroase: Mai toate multinaţionalele gen Coca Cola, Orange, Mc Donald's… au realizat campanii pe acest vehicul media atât internaţional cât şi in România.

Care sunt zonele din ţară acoperite de Mobil Affiche?
Bogdan Mogoroase:
Mobil Affiche desfăşoară campanii în toată ţară. Avem foarte multe cereri pentru campanii în ţară, poate pentru că se simte nevoia promovării în afară "clutter-ului" bucureştean.

radio 21Puteţi să îmi daţi un exemplu de o campanie care a prins la public şi  rezultatele aferente?
Bogdan Mogoroase:
O campanie de succes care a prins foarte tare la public a fost (şi este) Radio 21 care este pe primul loc în topul radiourilor ca audienţă. Desigur că suntem o particică din mixul campaniei naţionale, dar vreau să cred că ne-am adus contribuţia la această reuşită care ţine în primul rând de creaţie şi apoi de alegerea mediilor de promovare. Totuşi, poate că noi am facut diferenţa…

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
ifrim
20 Iulie 2007, 00:50
Ideea mi se pare excelenta dar cred ca ar trebui promovata mai mult la noi in tara.Am vazut pentru prima oara o asemenea masina acum 2 ani si mi-a trezit multa curiozitate si interes. Pot afla de la dumneavoastra cat costa o masina asemanatoare sau cat costa taxele pentru franciza. Va multumesc George
PANA ADRIAN FLORIN
28 Iulie 2007, 15:26
Locuiesc in Craiova si m-ar interesa costurile unei astfel de masini costul francizei etc. Noi inca nu avem asa ceva in oras si am dorii sa demaram o afacere. Ce ne sfatuiti?
Dani Dumitru
1 August 2007, 09:38
Este o solutie excelenta, iar aici, in Arad, cred ca ar avea un mare impact. Suntem o firma de productie publicitara indoor si outdoor, lucru care ne-ar permite sa acoperim, eventual, si partea de executie a panourilor. Sunt interesat de franciza, sau orice alta modalitate de a colabora. Va rog, asadar, sa imi trimiteti lamuriri in acest sens. Cu respect, Dani Dumitru
Adrian
17 August 2007, 01:58
Cred ca daca exista interes din partea beneficiarilor si pentru firma e rentabil, atunci e ok . Exemplu www.proxmedia.ro
liviu
6 Noiembrie 2007, 23:09
acum am aflat despre acest tip de publicitate, cred ca este un produs foarte bun cu un impact ridicat. sunt interesat de costurile francizei pt braila- galati
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare