Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 17 Ianuarie 2017
Răzvan Mitoiu: 'Într-o ţară în care toţi ne pricepem la toate, ar fi mişto, ca în 2017, să ne retragem fiecare din noi în ceea ce ştim de fapt cel mai bine'

Răzvan Mitoiu: 'Într-o ţară în care toţi ne pricepem la toate, ar fi mişto, ca în 2017, să ne retragem fiecare din noi în ceea ce ştim de fapt cel mai bine'

Răzvan Mitoiu (Creative Director, Tempo Advertising) are în spate 12 ani de advertising, în agenţii naţionale şi internaţionale - Ars, Speed Promotion, Gav, DDB, Griffon, Scala JWT, BBDO, JANDL, deţine o colecţie impresionantă de premii în publicitate (Cannes, D&AD, Epica, Golden Drum, New York Festivals, PIAF, Eurobest, Clio) şi a fost de două ori desemnat Art Directorul anului în Slovacia. În 2010 a câştigat concursul internaţional de creaţie pentru realizarea coperţii romanului „Numele trandafirului” de Umberto Eco.

IAA: Cea mai mişto campanie realizată de Tempo Advertising în 2016

R.M.: Ne-am bucurat cu toţii de lansarea noii campanii Raiffeisen Leasing - „Leasing uşor de înţeles”, unde experimentul cu copii, jucării, Robor şi Casco ne-au încântat clientul şi nu doar pe el. A fost, probabil, cea mai amuzantă campanie la care am lucrat în ultimii ani, unde hohotele şi buna dispoziţie au avut ecouri prelungi (de la pre-producţie până în zilele noastre).

IAA: Campania cu cele mai bune rezultate

R.M.: N-am aflat încă, dar avem câteva nominalizate la categoria asta. Pot spune, însă, că Aniversarea 20 Metro + lansarea noii platforme, urmate de campania Ziua Micilor Afaceri a fost cea mai importantă şi complexă (dublă) campanie de pe 2016.

IAA: Cel mai provocator brief la care aţi lucrat

R.M.: 640 de ani. De castelul Bran. De regi, regine şi draculi. Departamentul de creaţie a primit cu un entuziasm de neegalat brieful, iar propunerile au curs ca sângele victimelor lui Ţepeş.

IAA: Cea mai neconvenţională idee pe care aţi şi implementat-o

R.M.: Pop-up store-ul Burger Van pentru Ziua Micilor Afaceri (Metro) îmi vine în minte acum. Probabil pentru că e ora prânzului?

Rayvan Mitoiu

IAA: Ce schimbări crezi că va aduce 2017 în publicitate?

R.M.: Nu cred în schimbări. Mai ales în cele ale advertisingului. Piaţa se reinventează, se adaptează, dar rămâne constant ancorată în cifre, bugete, sondaje etc. Ca şi în socio-politic, nimeni nu învaţă din greşeli, toţi trăiesc momentul, iar momentul e de multe ori unul deja trecut.

Ce cred că ar avea nevoie publicitatea în 2017 este poate un boost mai mare de adevăr şi apropiere de oameni (da, chestia aia numită target). Agenţiile care nu încurajează brandurile să se apropie de clienţii lor (organic), au să le facă mai mult rău decât bine. La fel şi clienţii ce vor impune strategii şi creaţie unor specialişti angajaţi tocmai pentru asta. Într-o ţară în care toţi ne pricepem la toate, ar fi mişto, ca în 2017, să ne retragem fiecare din noi în ceea ce ştim de fapt cel mai bine.

Dar să lăsăm utopiile şi să revenim la subiect: din moment ce PSD a caştigat detaşat, e cam clar câtă schimbare se va produce şi în restul sectoarelor sau la nivel psihologic în ţara tuturor posibilităţilor. Momentan ratate.

IAA: Dar la Tempo Advertising?

R.M.: Îmi place să cred că fiecare agenţie (cel puţin cele în care m-am regăsit de-a lungul timpului) sunt nişte mici Vaticanuri. Că sunt puţin atemporale şi cât de cât independente de atmosfera ţării în care se află. Că sunt echidistante şi profesioniste. Ca o echipă de transplant ce nu îşi permite să greşească sau care nici măcar nu are asta în minte vreodată.

Spre diferenţă de neschimbarea atmosferei generale, Tempo (şi sper că nu doar ea) o să înveţe din greşelile lui 2016 şi o să evolueze pe toate planurile. Şi pentru că 2016 a fost de fapt un an bun pentru Tempo, ce avem în plan e sa îl facem pe 2017 şi mai bun. Ce să mai zic de 2018. It will be a blast!

IAA: „România – hub creativ global” – crezi că poate deveni realitate? Prin ce se distinge creativitatea românească?

R.M.: Ca şi în filmul românesc, există acest mood exotic (pentru străini) pe care noi îl respirăm în orice campanie sau creaţie ce ajunge premiată sau măcar băgată în seamă. Nu cred că hub creativ global e ceva compatibil cu România în acest moment, dar sigur vom mai ridica nişte sprâncene, vom lua nişte premii şi vom juriza nişte festivaluri în continuare. Din păcate, nu suntem mai speciali ca alţii. Sunt destule ţări (europene) ce merită să fie sau sunt deja hub creativ global.

Cum spuneam mai sus, ar trebui să ne vedem puţin lungul nasului şi să ne strângem rândurile, concentra pe nişte obiective clare, elimina neoriginalitatea şi ghostingul, politicul şi bisericuţele din advertisingul local înainte să ne dăm mai creativi ca restul lumii. Să nu uităm că o ciorbă mâncată în juma’ de oră poate lua un Cannes, dar nu poate strânge prea mulţi români în sălile de cinema. Nu încă.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare