Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 1 August 2013
Răzvan Orbulescu, FrieslandCampina: „În inima poziționării Napolact se află laptele din Ardeal”

Răzvan Orbulescu, FrieslandCampina: „În inima poziționării Napolact se află laptele din Ardeal”

Răzvan Orbulescu, Director de Marketing al FrieslandCampina, vorbește despre procesul de rebranding, comportamentul consumatorilor de produse tradiționale și planurile de viitor ale companiei Napolact.

de Teodora Ieșeanu
IAA.ro: De ce ați luat decizia de a schimba identitatea vizuală a brand-ului Napolact (ultima schimbare a fost făcută în 2007) și care sunt următorii pași în procesul de rebranding?
Răzvan Orbulescu: În inima poziționării Napolact se află laptele din Ardeal. Suntem mândri ca putem să folosim acest lapte minunat pentru a răspunde cerințelor consumatorilor, iar această mândrie este transmisă și de noul logo-ul al brandului, mai puternic. Noua identitate Napolact arată angajamentul FrieslandCampina România pentru regiunea din care provine laptele nostru, zona Ardealului, ceea ce înseamnă o textură bogată și cremoasă, exact așa cum e pe placul consumatorilor noștri. Culoarea crem a ambalajelor transmite și ea acest mesaj. Iar noua identitate vizuală care va fi prezentată consumatorilor printr-o campanie de comunicare complexă aduce rădăcinile ardelenești ale brandului și lumea Napolact mai aproape de consumatorul contemporan.

IAA.ro: Cum credeți că vor primi consumatorii noua identitate? Care sunt angajamentele pe care le faceți către ei?
R.O.: Napolact continuă să respecte angajamentele pe care și le-a luat cu mult timp în urmă, anume de a oferi produse de cea mai bună calitate, făcute în stil ardelenesc din ingrediente locale. Laptele pe care îl folosim este colectat de la producători locali din Ardeal. Astfel, produsele noastre reflectă acele valori locale, lucru ce le diferențiază atât prin gust, cât și prin povestea pe care o spun.

IAA.ro: Cum vor afecta comportamentul consumatorilor ultimele măsuri luate de companie?
2013 este un an plin de provocări, costurile cresc, iar consumul a scăzut. Din cauza situației economice dificile, bugetele gospodăriilor au de suferit, de aceea am observat că se cumpără mai des, dar mai puțin. Mai mult, activăm pe o piață foarte competitivă și fragmentată, care nu arată semne reale de consolidare. Ținând cont de aceste lucruri, principala noastră grijă este să oferim produse de cea mai bună calitate. Deși mulți consumatori își reduc cheltuielile, o mare parte a acestora manifestă un interes crescut pentru produse și branduri de calitate superioară, cum ar fi Napolact. Credem că prin experiența creată consumatorilor, atunci când savurează produsele noastre, putem să fim primii în preferințele lor.

IAA.ro: La un moment dat, un reprezentant al companiei a declarat: ”În cazul în care costurile vor crește în continuare și puterea de cumpărare a consumatorilor va scădea și vor rezulta scăderi de vânzări, vom fi nevoiți, precum orice altă companie, să ajustăm prețurile produselor pentru a menține investiția în ceea ce e cel mai important pentru noi, și anume Napolact”. Ce înseamnă acest lucru? Doriți să schimbați strategia de business, însemnând că vă concentrați mai mult pe investiții, și nu pe consumator?
R.O.: Consumatorii sunt în centrul tuturor acțiunilor noastre, de aceea e imposibil să nu punem în prim plan preferințele lor. De aceea, investim continuu în marketing, în lanțul de producție și în tehnologiile pe care le folosim în procesul de fabricare. Aceste investiții sunt obligatorii dacă vrem să ne menținem standardele ridicate la care vrem să operăm. În fiecare an, investim în fabricile noastre între 2,5 – 3,5 mil. Euro.

IAA.ro: Care sunt strategiile pe care FrieslandCampina România le va urma pentru a asigura sustenabilitatea?
R.O.: În ciuda condițiilor dificile din piață, care afectează profitabilitatea, FrieslandCampina România este hotarâtă să investească și să-si dezvolte poziția de top pe care o are pe piața din România.

FrieslandCampina România este parte a unei Cooperative cu planuri pe termen lung, deținută de un grup de fermieri olandezi. Sustenabilitatea pe termen lung a business-ului stă la baza ADN-ului nostru. Cum spuneam, suntem fideli scopului de a oferi produse de cea mai bună calitate, concentrându-ne pe Napolact, brand-ul nostru cel mai important. După ani de susținere consecventă, a devenit unul dintre cele mai importante atuuri pe care le avem și unul dintre cele mai puternice branduri din întreaga zonă FMCG. Vom continua să consolidăm încrederea pe care deja a primit-o din partea consumatorilor și a partenerilor noștri de afaceri.

Produsele Napolact sunt făcute din lapte colectat din Ardeal, de la o rețea extinsă de fermieri locali. Intenționăm să extindem și să susținem dezvoltarea rețelei de fermieri din regiune de la care colectăm laptele crud, fiind orientati pe cresterea business-ului, in ciuda conditiilor negative din piata. În același timp, lucrăm constant la programe de eficientizare, care să ne permită să facem față provocărilor din mediul economic.

IAA.ro: Care este planul de viitor pentru Napolact? Ce campanii și programe intenționați să lansați?
R.O.: Napolact este principalul brand din portofoliul nostru. Pe lângă întinerirea identității acestuia, ne îmbunătățim constant  portofoliul de produse. În brânzeturi, una dintre categoriile cheie pentru noi, le arătăm consumatorilor că facem brânza așa cum suntem convinși că trebuie făcută: folosim 10 litri de lapte pentru un kilogram de cașcaval și 8 litri de lapte pentru unul de telemea. Nici mai mult, nici mai puțin, pentru că așa se face brânza în Ardeal, iar acest lucru face din brânza Napolact unul dintre cele mai nutritive alimente. Credem că bunatatea laptelui din Ardeal trebuie să fie cunoscută și savurată de fiecare român.

Napolact contiună pe drumul inovației. Îndrumați de principiul lucrului bine făcut, am creat două produse inspirate de tradiţia romanească. Este o gamă de produse răcoritoare, perfectă pentru vară, ce ne poate destinde și purta cu gândul la vacanță. Cele două noi sortimente lansate sunt Sana cu soc și lămâie și Sana cu vișine. Astfel, românii își pot aminti de două gusturi foarte dragi lor și adânc înrădăcinate în tradițiile din România.

Sana usoara Sana visine Sana visine

Pentru a veni în întâmpinarea gusturilor diferite ale românilor, am reîmprospătat, de asemenea, portofoliul de brânzeturi, prin lansarea produselor „Telemea cu gust domol” și “Telemea în saramură” și am îmbunătățit gustul cașcavalului nostru clasic, care oferă acum o experiență și un gust excepționale.

Toate produsele Napolact au la bază laptele proaspăt din inima Ardealului, colectat din cele aproape 1000 de ferme cu care colaborăm.

Extra Info

De mai bine de 105 de ani, Napolact este unul din cei mai importanti producatori de lactate. Din batrani umbla vorba ca Napolact s-a numit mai intai Atelierul lui Vlad. Iara asta se intampla de mult, pe la 1905. Producator de unt si branza de vaca si transformat in “Intreprinderea de Industrializare a Laptelui Cluj” o data cu nationalizarea din 1948, Napolact s-a nascut ca brand in 1990.

Cu toate acestea, traditia este mult mai veche si reprezinta inspiratia pentru toate produsele sale, facute cu lapte din inima Ardealului. Ele sunt o continuare a produselor traditionale din gospodariile taranesti. Stim ca inainte de a perfectiona un lucru, trebuie sa il intelegem pe deplin si sa tinem cont de sfaturile din batrani. La urma urmei, decat sa faci un lucru prost, mai bine nu il faci deloc, iar noi il facem de fiecare data, la fel de constiinciosi si pasionati.

Pasiunea pentru traditie ne inspira in tot si in toate. Fie ca este vorba de iaurt sau branza, ne dorim sa oferim cele mai bune produse inspirate dintr-o lume mai curata, mai linistita, mai deschisa.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Mihai
11 Octombrie 2013, 20:23
Napolact are foarte multe produse de calitate, sunt adevarat brand romanesc.
replique montre
29 Octombrie 2015, 09:42
il est vraiment agréable et meanful. il est le blog vraiment cool. Cette liaison est très utile thing.you ont vraiment aidé beaucoup de gens qui visitent blog et fournissent les informations utiles
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare