Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 31 Octombrie 2012
Rupert Slade, Head of International CEE, PHD Worldwide: „Ceea ce am numit odinioară print se va metamorfoza în content”

Rupert Slade, Head of International CEE, PHD Worldwide: „Ceea ce am numit odinioară print se va metamorfoza în content”

În cadrul celei de-a doua ediții a IAB Forum, Rupert Slade, Head of International CEE, PHD Worldwide, a vorbit despre viitorul media, afirmând că media este în egală măsură arta și știința și că ideile excelente pot aduce mari câștiguri clienților.

de Teodora Ieșeanu
Rupert Slade lucrează în domeniu de peste 20 de ani. A început în Londra, unde a lucrat pe poziția de Director la agenția de media CIA Medianetwork. În 1998, a plecat în Polonia unde a ocupat poziția de Strategic Director la Initiative Media. A mai lucrat în Rusia pentru MindShare și MediaCom, iar în 2008 s-a mutat în Ungaria unde conduce agenția PHD pentru Europa Centrala și de Est.

Rupert Slade crede că piața din România este anarhica, în același timp creativă și entuziastă. De asemenea, advertiserii de la noi sunt preocupați mai mult de responsabilitățile pe care le au față de conducere și față de acționari, decât față de inovare. Mai multe idei și opinii se găsesc în interviul de mai jos.

IAA.ro: Care este viitorul media, în special al printului?
Rupert Slade: Viitorul media este abundența. Oamenii vor fi capabili să obțină tot ceea ce își doresc, atunci când doresc și unde doresc. Totul acum se îndreaptă către consumator și totul este „dictat” de consumator. Suntem înconjurați de o mulțime de baze de date și cei care vor ține cont de acest lucru și le vor folosi, vor avea foarte mult de câștigat. Aceasta este Evoluția, nu Revoluția! Ceea ce am numit odinioară Print se va metamorfoza în Content. Conținutul de calitate se va dovedi întotdeauna un câștigător.

IAA.ro: Cum arată piețele în țările în care ai lucrat până acum sau cu care ai interacționat?

Industria se dezvoltă cu o așa viteză încât toate piețele au oportunitatea de a ieși din cutie și să-și întreacă propriile performanțe. Din cauza vremurilor de recesiune, în special în piețele puternic afectate, unii advertiseri au ales să devină adversarii riscului. Interesant este și faptul că unele dintre cele mai bune idei sunt împotriva riscului. Avem nevoie ca advertiserii să facă un plonjon și să încerce lucruri. Eu cred că în estul Europei, unde lucrez, există o mulțime de oportunități de a trece de la comportamentul de TV la comportamentul digital. Câteva dintre cele mai bune cazuri digitale au fost născute din Superbowl. Avem echivalentul ratingurilor Superbowl la televizor în fiecare seară.

IAA.ro: Ce părere ai despre piața din România?
Creativă, anarhică și entuziastă… Fragmentarea posturilor de televiziune înseamnă deschiderea stațiilor TV către creativitate, astfel încât să le aducă venituri. Acest lucru oferă o oportunitate uriașă advertiserilor progresivi, însă lumea de aici are nevoie de a trece de la obsesia „cea mai ieftină” la obsesia „cea mai productivă”. În altă ordine de idei, advertiserii sunt obsedați de răspundere (a salariaţilor faţă de conducere şi a consiliului de conducere faţă de acţionari), iar acest lucru se observă în inovație, unde de cele mai multe ori este implicat norocul.

IAA.ro: Care sunt tacticile pe care le-ai folosi în reinventarea Mass-Media, în special cea a printului?
Fiți furnizorii canalului de comunicare… Fiți departamentul de media creativ al companiilor. Avem branduri care își doresc să ajungă la aceeași audiență. Încetați să vă descrieți ca Print și descieți-vă ca Furnizori de Conținut. Brandurile faimoase de presă au la fel de multă valoare cum au avut întotdeauna, spre exemplu: The Guardian, Cosmopolitan, Huffington Post, New York Times, Economist etc. vor câștiga mereu… Iar acest lucru înseamnă că mai mulți oameni vor plăti pentru conținut.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare