Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 21 Decembrie 2016
Silvian Cenţiu: 'România este obsedată de imagine şi asta nu o ajută, ar fi mult mai bine să se concentreze pe rezultate'

Silvian Cenţiu: 'România este obsedată de imagine şi asta nu o ajută, ar fi mult mai bine să se concentreze pe rezultate'

Silvian a fondat în anul 2012 Transiris Corporation, o companie care oferă soluții de automatizare a campaniilor de marketing, cu expertiză în Big Data, Data Science și Inteligență Artificială. Înainte de a fonda compania, Silvian a deținut numeroase poziții la Oracle, Sony, Aetna și Cisco. A absolvit Stanford University, precum și San Francisco University. Recent, a apărut în Top 50 Creative CEOs to Watch al revistei Insights Success Magazine (SUA).

IAA: Care este amprenta Transiris Corporation?

S.C.: 50 de angajaţi în cinci ţări: SUA (California, Ohio, North Carolina), România (Bucureşti, Braşov), Canada (Toronto), Austria (Viena), Spania (Madrid). Portofoliu: 10 companii Fortune 500 la nivel strategic şi operaţional.

IAA: Ce schimbări a adus 2016 pentru Transiris Corporation?

S.C.: În 2016 Transiris şi-a dublat personalul şi cifra de afaceri, a dezvoltat birouri noi în Canada, Austria şi Spania şi a adaugat Big Data şi Artificial Intelligence la gama de servicii.

IAA: Ce provocări există în găsirea soluţiilor tehnologice aplicabile în marketing?

S.C.: Provocarea principală este de a adapta maşinile (computerele) să comunice din punct de vedere calitativ în acelaşi mod în care comunică oamenii (experţii), însă la costuri mult mai mici şi la scară mult mai mare. Soluţiile devin unele din cele mai complexe din companii şi una din aplicaţiile principale de AI.

IAA: Cum sunt abordate tehnologiile de marketing în România versus SUA sau Canada? Ce diferenţe ai observat?

S.C.: Utilizarea tehnologiilor în comunicarea dintre organizaţii şi piaţă este relativ avansată în SUA,  Canada, UK, Australia, etc., ceva mai puţin în restul Europei, unde marketingul este încă ori o afacere „one size fits all”, ori o relaţie foarte personală şi foarte puţin folosită în România, în special pentru achiziţionarea de clienţi noi (în prezent, este folosită preponderent pentru retenţie).

IAA: Care sunt valorile cheie după care îţi ghidezi businessul?

S.C.: Principiul de bază la Transiris este: inovează sau dispari. O aplicăm atât extern, în proiectele pe care le facem pentru clienţi, cât şi intern, în modul în care administrăm compania şi structurăm relaţiile dintre companie şi angajaţi (unde folosim, în principiu, o halocraţie). De asemenea, punem mare accent pe iniţiativă, pe integritate şi pe pasiune (să ne placă ce facem, „fun at work”).

Silvian Centiu

IAA: Pe ce te bazezi în relaţiile cu clienţii şi angajaţii?

S.C.: Pe ceea ce numim fairness – vedem relaţiile în două direcţii, aranjamentele pe care le facem e nevoie să fie benefice pentru toate părţile implicate. Nu considerăm că întotdeauna are dreptate clientul, ci relaţionăm ca adulţi care cooperează constructiv în interes mutual. În mod similar, nu impunem anjagaţilor reţete sau dictăm moduri de abordare, ci menţinem un grad mare de flexibilitate, cooperare şi transparenţă pentru ca angajaţii să poată acţiona optim şi profesional.

IAA: Cât de important crezi că este mediul academic în succesul profesional?

S.C.: În special când implică inovaţie, foarte important. În societăţile dezvoltate, majoritatea oamenilor studiază toată viaţa şi păstrează legături puternice cu lumea academică. În România avem mai mulţi academicieni decât cercetători, iar rezultatul este că avem formalism şi nu inovaţie.

IAA: Ce te-a determinat să revii în România, ca să predai şi să deschizi sediile Transiris din Braşov şi Bucureşti?

S.C.: Atât pragmatism – cunosc mai bine România decât India (amândouă fiind ţări unde costurile de personal în inginerie sunt mai mici decât în SUA), cât şi o dorinţă de a furniza ce mi-a lipsit mie când eram în România: deschidere la valori de vârf, contact cu experţi mondiali şi mobilitate verticală (în sus) de excepţie, bazată pe merit.

IAA: Ce recomandări i-ai face României, dacă ar fi o persoană?

S.C.: Cu trecerea timpului, frumuseţea se diminuează, dar înţelepciunea creşte. Nu vrem să neglijăm frumosul (sau artisticul), dar avem mult de îmbunătăţit la cultură, la capabilitatea de a crea valoare, de a înţelege lumea, jocurile şi participanţii din univers şi de a ne crea relaţii bune cu alţii. E mai uşor de zis decât de făcut, însă aş renunţa la comparaţii superficiale, concursuri, mituri şi explicaţii celebre şi aş recomanda concentrarea pe rezultate individuale şi de grup (dar în masă, nu doar de la vârfuri), repetabile şi de durată. România este obsedată de imagine şi asta nu o ajută, ar fi mult mai bine să se concentreze pe rezultate, eu cred că ar fi mult mai de folos.

 

Top 50 Creative CEOs to Watch - Silvian Cenţiu

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare