Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 30 Mai 2014
Sorina Mihai: PR-ul este și va rămâne despre reputație. Modul în care această reputație este modelată poate ajunge la rang de artă

Sorina Mihai: PR-ul este și va rămâne despre reputație. Modul în care această reputație este modelată poate ajunge la rang de artă

Sorina Mihai, Managing Partner, Porter Novelli Public Relations, a petrecut ultimii 7 ani printre strategii, idei, întâlniri și multă muncă de echipă. A învățat că rigoarea și autodisciplina sunt obligatorii atunci când vrei să faci performanță, iar focusul trebuie să fie orientat către evoluție. Despre traiectoria agenției de PR, tendințe și porvocări citiți în interviul de mai jos cu Sorina Mihai.

IAA.ro: De curând, agenția și-a schimbat denumirea din Nicola Porter Novelli în Porter Novelli Public Relations. Care au fost motivele care au dus la această schimbare și care sunt efectele acesteia asupra businessului/clienților?

Sorina Mihai: Într-adevăr, anul acesta am operat o schimbare nominală, iar acum suntem oficial Porter Novelli Public Relations, din rațiuni care țin exclusiv de o mai bună conturare a unei identități de sine stătătoare și de o accentuare a apartenenței la rețeaua internațională Porter Novelli, care are o acoperire internațională spectaculoasă: 90 de birouri în 60 de țări. Rămânem, totodată, o companie membră a thegroup și parte a rețelei internaționale Omnicom, două calități la fel de importante pentru noi.

Schimbarea nu a afectat în niciun fel relația cu clienții sau modul în care ne derulăm activitatea. A fost, dacă vrei, mai degrabă o formalitate decât o schimbare cu efecte la nivel operațional. Activăm în continuare în aceeași formulă, deservind profesionist un portofoliu solid de clienți, în spiritul și filosofia care ne-au consacrat.

IAA.ro: Sunteți Managing Partner al agenției încă de la începuturi, din 2006. Înainte de asta ați fost la Ogilvy PR. Cum vedeți evoluția dumneavoastră profesională din ultimii 8 ani? Cu ce gânduri/ planuri ați intrat în agenție la vremea respectivă și cum vedeți acum aceste lucruri acum?

M-am alăturat agenției în 2006, în calitate de Client Service Director, cu șapte ani de experiență în spate și multe planuri ambițioase. Un an mai târziu am devenit Managing Partner, iar ultimii 7 ani i-am petrecut printre strategii, idei, întâlniri, multă muncă de echipă, astfel încât să ne formăm un portofoliu consolidat de clienți, o echipă de invidiat și să fim una dintre cele mai importante prezențe de pe piața de comunicare din România. Un parcurs plin de provocări, dar și de împliniri de suflet. Toate trăite cu același entuziasm de la începutul carierei. Cu aceeași determinare de a face lucrurile temeinic, alături de oameni frumoși, zi de zi, an de an.

IAA.ro: Care sunt cele mai importante lucruri pe care le-ați învățat - lucruri ce țin de succes, management, leadership, motivație, pasiune, faimă, bani etc - în cei 15 ani de carieră profesională?

Am învățat o meserie... Practic, tot ceea ce mă definește ca profesionist am dobândit în acești 15 ani, de la oameni care m-au inspirat și mă inspiră zi de zi. Am învățat că rigoarea și autodisciplina sunt obligatorii atunci când vrei să faci performanță. În plus, trebuie să ai un focus constant către evolutie, iar, câteodată, evoluția înseamnă să descoperi și să îți atragi lângă tine oameni noi, oameni care să adauge valoare echipei și serviciului pe care îl oferi. Doar cu o echipă solidă, vie, motivată poți construi un produs veritabil.

IAA.ro: Cum arată traiectoria agenției Porter Novelli Public Relations din acești ani? Care au fost suișurile și coborâșurile pe care le-ați întâlnit de-a lungul timpului?

Traiectoria Porter Novelli Romania se poate traduce printr-o evoluție constantă, solidă, fie că vorbim de competențe profesionale, fie că vorbim de business. Am cunoscut suișuri care ne-au bucurat și motivat, coborâșuri firești, care ne-au făcut mai puternici, dar și perioade de echilibru, care ne ajută să ne reconsolidăm și să ne regrupăm forțele. Cel mai important lucru rămâne însă faptul că suntem în continuare unul dintre cei mai importanți jucători din piață și că ne-am adaptat la noua normalitate pe care a impus-o criza de acum șase ani.

IAA.ro: Cum definiți inovația și creativitatea în PR? Se regăsesc acestea în core business-ul Porter Novelli Public Relations?
Chiar dacă noi nu ne divizăm core-business-ul în creativ și inovator versus tradiționalist și pragmatic, ci mai degrabă îl concentrăm în ideea a deservi cu profesionalism clienții pentru care lucrăm, este important de știut că inovația și creativitatea sunt două elemente definitorii în comunicare. Ele asigură acea „diferențiere” pe care o căutam zi de zi în dialogul dintre brand și consumator.

Acest lucru ne obligă la o investiție constantă în echipă și instrumente de lucru. De altfel, săptămânal găzduim workshop-uri sau webminarii de specialitate sau accesăm platforma internă Porter Novelli (platformă care ne pune la dispoziție studii de cercetare cu privire comportamentul consumatorilor, tool-uri de măsurare a reputației în timp real, studii de caz, articole de specialitate etc.

IAA.ro: Ce vă diferențiaza pe piață ca agenție?

Faptul că de opt ani suntem o agenție de referință arată că ne-am însușit perfect principiile în care credem cel mai mult: rigoarea, profesionalismul, inovația și entuziasmul meseriei. Nu știu dacă este ceea ce ne diferă de alte agenții, dar este ceea ce ne caracterizează și ne oferă o identitate care ne onorează. O altă trăsătură pe care ne-am asumat-o încă de la început, în linie cu filosofia thegroup, a fost discreția cu care am înțeles să ne tratăm activitatea.

IAA.ro: De ce în lumea de afaceri din ziua de azi – dominată de criză și competiție – este important să te concentrezi pe inovație? Sau din punctul dumneavoastră de vedere pe ce ar trebui să pună accent o agenție de PR?

PR-ul este și va rămâne despre reputație. Modul în care această reputație este modelată poate ajunge la rang de artă. Iar aceasta implică, fără echivoc, soluții creative, instrumente inovatoare, oameni cu experiențe extraordinare, idei surprinzătoare și personalități vii.

În schimb, toate acestea evoluează într-un ritm amețitor, în zilele noastre. Dacă nu ții pasul cu acest ritm, poți, la fel de bine, să ieși din joc, pentru că nimeni nu îți va simți lipsa. Dacă, mai mult, ai capacitatea de a fi cu un pas înaintea tendințelor, atunci poți spune cu adevărat că faci inovație, că ești un trend setter.

Sigur, acum vorbim despre domeniul nostru, al comunicării, însă același principiu se aplică și în orice altă industrie – de la agricultură, dacă vrei, până la industria auto, IT sau a bunurilor de larg consum.

IAA.ro: Cum rămâne cu măsurarea rezultatelor în PR?

Este foarte important să înțelegem că procesul de măsurare a rezultatelor nu exclude inovația. Ba chiar se completează și se succed în mod logic. Cu alte cuvinte, o soluție de comunicare inovatoare, adaptată nevoilor reale ale clientului și contextului de piață, va aduce întotdeauna, mai degrabă mai devreme decât mai târziu, rezultate măsurabile. Cheia măsurării constă într-o „traducere” realistă a obiectivelor trasate de către client și în setarea unor instrumente de măsurare adecvate proiectului și bugetului pe care îl implică.
IAA.ro: Care sunt domeniile de expertiză pe care o să vă concentrați mai mult în perioada următoare?

Oportunitățile vin întotdeuna din domeniile care se află pe trend crescător sau care au un potențial de dezvoltare în următorii 1-3 ani. Acest lucru se traduce totodată printr-o extindere a capabilităților echipei, dar și a serviciilor oferite.

IAA.ro: Planuri şi proiecte de viitor ale agenţiei?

Sunt două direcții către care se vor concentra eforturile agenției în 2014: extinderea gamei de servicii și soluții acordate portofoliului actual de clienți și inovația în materie de instrumente de evaluare a reputației. Ambele se rezumă însă la “convocarea” acelorași abilități: capacitatea de a iniția soluții de comunicare croite pe obiective de business concrete, flexibilitate, rezultate măsurabile și generarea de plus-valoare pentru partenerii noștri.

IAA.ro: Care sunt tendințele ce vor marca industria de PR în 2014, cum vezi ca va fi 2015?

Anul acesta, tendința principală va fi comunicarea omnichannel. În sensul în care comunicarea digitală reglează unghiul și „sonorul” campaniilor, dar ea se construirește prin capitalizarea a ceea ce se întâmplă și se comunică off-line. În tandem cu mediul digital, va crește și partea de video sharing, din nou, prin campanii adaptate, cu o adresabilitate extinsă.

Dincolo de aceste tendințe “palpabile”, în 2014 vom vedea o atenție sporită către necesitatea regândirii sau creării, acolo unde este cazul, a ceea ce înseamnă reputation management. Iar aici, un rol foarte important îl va juca transparența, care, mai departe, va stimula încrederea la nivelul publicurilor și, implicit, o consolidare a relației cu aceștia, care se transpune, într-un final, în rezultate măsurabile. Dacă vom gândi procesul comunicării ca pe o serie de succesiuni logice de tipul cauză-efect, vom reuși cu siguranță să oferim nu doar soluții de comunicare, ci soluții „deștepte” de comunicare.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare