Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 27 Iunie 2017
Teo Migdalovici: 'Mai mult continut suculent ca niciodata' la Cannes Lions 2017

Teo Migdalovici: 'Mai mult continut suculent ca niciodata' la Cannes Lions 2017

Teo Migdalovici, ambasadorul Cannes Lions in Romania, ne-a impartasit, la cald, cateva impresii si fine observatii despre editia din acest an a celui mai prestigios festival international de creativitate si ne-a povestit care este traseul #LadiesFirst, un proiect indraznet de lobby, "despre identitatea Romaniei creative contemporane".

de Oana Buturas

IAA: Cum te-a surprins editia din acest an a festivalului Cannes Lions? Prin ce s-a deosebit de celelalte?

T.M.: Mai mult continut suculent ca niciodata. Speakeri din domenii extrem de diverse, care iti ofera perspective iesite din rutina. Din ce in ce mai multe prezentari care vorbesc despre caracterul unui performer. De la Dame Hellen Miren la Platon, celebrul fotograf, de la castigatorul lui Lion of Saint Mark la Christine Lagarde, toti vorbesc despre modestie, despre spatiul de expresie si de credit care merita alocat celorlalti, despre umanitate si normalitate, despre riscuri asumate, despre importanta caracterului, despre empatia care ar trebui sa fie frecventa in spiritul careia ne miscam in calitate de comunicatori.

Cannes Lions 2017

IAA: Ce parere ai despre Romania la Cannes?

T.M.: M-am bucurat ca au fost multi delegati clienti in sala de seminar, asta inseamna ca vor sa fie la zi cu tot ce misca in dinamica globala a marcomului, ca vor sa simta ritmul in care se misca alte companii din nisa lor sau de aiurea. Clientii au painea si cutitul. Daca ei stiu tot ce misca in creativitate globala, vor fi mai curajosi, mai determinati si vor avea mai mult discernamint in a alege la orice pitch idei care vor aduce rezultate pentru business, dar si pentru audientele brandurilor lor. Pentru un client, Cannes-ul e fundamental – iti ofera un sistem de referinta, o busola si te ajuta, inapoi acasa, sa decantezi ideile curajoase, utile si relevante de ideile galagioase, care au doar tupeu si cam atit.

Cannes Lions 2017

In privinta celorlalti delegati, m-am bucurat sa regasesc fosti studenti ai scolii care acum au revenit la festival pe filiera agentiilor lor si am fost foarte incantata cand i-am vazut la prezentari de dimineata pana seara. Se schimba comportamentele in industrie, odata cu generatiile si asta e un semn bun.

O incantare a fost sa-i regasesc si pe veteranii industriei, CEO si Directori de Creatie cu greutate, deopotriva interesati de prezentari. Am apreciat mult agentiile care s-au mobilizat inca din toamna trecuta sa-si gaseasca rezidente expresive pentru echipele lor si care au pregatit in tihna prezenta la Cannes. E un spirit de comunitate care se dezvolta frumos.

Alina Damaschin, juratul roman care s-a regasit in panelul ce a selectat castigatorii de la categoria PR, a fost si ea o prezenta solara, nu doar in camera de jurizare, dar si in interactiunile cu presa sau cu ceilalti evaluatori.

Razlet am remarcat si oameni care au venit la festival plini de certitudini, cu garantia ca ce-au invatat ei acum 20 de ani e mult mai valid decat ce vorbesc oamenii din fata lor pe scena sau prin intermediul inscrierilor care au ajuns pe podium. Mai toti acestia declama cu greata suverana ca toti comunicatorii au luat-o razna cu “socialele” si ca abia asteapta sa se termine cu trendul asta de CSR care deja ne cam plictiseste. Nu am o problema cu diferentele de opinie, mai ales daca sunt argumentate cu discernamant. Zic doar ca e destul de trist sa participi la un eveniment celebrat de toata suflarea creativa a planetei si, fara sa ai mari rezultate in palmaresul personal, sa te asezi in scaunul din Lumière sau Debussy cu suficienta ca cei de pe scena au ratat destinatia si doar tu detii adevarul suprem.

Cannes Lions 2017

Urmarind festivalul la fiecare dintre editiile din ultimii 17 ani, l-am vazut evoluand de la un eveniment cu focus pe talentul directorului de creatie din cateva tari favorite in cursa pentru leu, la un eveniment care acomodeaza talent indiferent de tara sau de disciplina de la care jucatorii isi reclama identitatea, un eveniment cu relevanta internationala, cu focus pe societate si rezolvare de probleme la scara mare, prin intermediul unor branduri luminate, care stiu sa faca si bani si bine. Logica e simpla – daca vrei sa ai o relatie pe termen mediu / lung cu audientele tale, e mai inspirat sa le tratezi in cheia parteneriatului si a raporturilor empatice, mai degraba decat in cea a lui “one shot only” sau a lui “sa-i facem pe micuti”. Oamenii nu sunt prosti si nici atit de usor prostibili, pe cat erau in era Mad Men. Sunt literati in tehnologie, in social media, in verificarea informatiilor si a surselor. Stiu sa zica nu, stiu sa opreasca televizorul sau sa schimbe canalul, stiu sa taxeze impostura. Asa ca, in fata acestui tip de om nou, e fireasca si resetarea manierei in care brandurile comunica cu el.

“Socialul” nu e “pitpalacul unora”, un trend care tine de la criza din 2008 incoace, e o mutatie in modul de functionare al industriei de comunicare. Nu zic al industriei de advertising, pentru ca eu cred ca advertisingul e un capitol trecut. Cred ca acum suntem in comunicare conectata in direct la viata reala, ca avem imensa sansa de a relationa rapid si cu impact deopotriva cu audiente masive, dar si in cheie individuala cu oamenii pe care ni-i dorim aliati, parteneri, cumparatori. Cred ca brandurile nu trebuie doar sa vanda, sa convinga si sa fie self-absorbed, ci ca ele au toate instrumentele necesare pentru a genera si schimbari pozitive la scara mare, fiecare pe nisa cu care rezoneaza, dincolo de performanta din sales. Sutele de case-uri premiate nu doar pentru idee, dar si pentru rezultat, demonstreaza ca au infinit mai mult de castigat daca functioneaza in spiritul acestei setari mentale, pentru ca devin parte din tesatura vietii, nu un artificiu in afara ei.

Logica primara a orientarii sociale, care functioneaza pe principiul hilar de simplu - “mai bine sa fie bine, decat sa fie rau” - pare sa sune, din pacate, extrem de fals unor oameni care au defilat in cinism, suficienta si comportament de papusar 20 de ani si care, pusi in fata provocarii de a fi umani, empatici si de la egal la egal cu consumatorul, pe care il stiau doar din postura de marioneta, prefera sa-si conserve mentalitatea.  

Cannes Lions 2017

IAA: The Alternative School for Creative Thinking intra in al 14-lea an. Cum se explica longevitatea proiectului?

T.M.: Fiecare om expus la experiente internationale, la studiu si la conectare cu cele mai interesante fenomene din comunicarea globala vine inapoi cu alt bagaj intelectual, afectiv, cu alte competente, cu sinapsele conectate diferit, cu un upgrade in constiinta, in energie, in setarea de obiective, cu o perspectiva mult mai clara despre ce-ar fi de facut. Stiu ca multi asociaza scoala cu competitia de Young Lions. Dar competitiile pentru tineri sunt doar varful icebergului.

Peste 300 de oameni trimisi la studiu, la festivaluri din categoria Cannes, Eurobest, Dubai Lynx, in ultimii 13 ani, au revitalizat industria locala si au injectat-o cu abordari fresh. Asta este cel mai mare beneficiu al Scolii: documentare de la cea mai relevanta sursa, la scara globala.

Iar rezultatele pot veni imediat sau in timp. Cel mai recent exemplu? Unul dintre membrii echipei premiate in 2017 a fost in echipa de young lions la inceputurile participarilor romanesti la Cannes. La zece ani de la prima participare scoreaza metal cannez. Echipa Cristian Costea / Carmen Dobrescu, alta veterana a scolii, chiar daca nu a castigat competitia de tinere talente, a urcat cativa ani mai tarziu pe podium, pentru lucrari facute la agentia adoptiva din Hamburg. E si povestea lui Mihai Gongu, cel care a fost in prima editie a competitiei YL. Nu a castigat pentru Romania atunci, dar ani mai tarziu, resetat pe frecventa performantei de calibru, a sfarsit prin a scora un Grand Prix la Eurobest si atitea alte premii, pentru proiecte cu relevanta. Teoria mea e simpla – daca vii la Cannes si reusesti sa pleci de aici cu inspiratie, ghidaj despre “pe unde sunt si ce am de facut”, cu documentare si informatii care sa te ajute in ce ai de facut zi de zi, esti deja printre castigatori. Pentru ca premiile vor veni la un moment dat. E doar o chestiune de timp.

IAA: Povesteste-ne despre proiectul Ladies First. In ce context a aparut?

T.M.: Ladies First a fost unul dintre proiectele recente de lobby pe care le-am desemnat pentru Romania creativa la Cannes. Inceput initial ca o miscare de recunoastere a talentelor si contributiei creativitatii feminine la dinamica industriei, el a devenit o platforma despre Romania contemporana, isteata, inspirata si capabila sa genereze valoare. Platforma are obiective multilayer – prin biografiile si povestile prezentate, sa exporte competenta. Prin modul in care e croita, de la design la shootingurile dedicate, sa vorbeasca despre nivelul de detaliu, de senzitivitate, de reverenta fata de subiecte care conteaza, pe care il poate demonstra o echipa creativa de la noi. Prin abordare, e o alta maniera de a dezamorsa cliseele penibile despre femeile romance, pe care nu incetam sa le auzim pe Croisette si aiurea, de peste 17 ani. Acum cateva zile chiar, Alina Damaschin mi-a povestit de reactia unui jurat apropos de femeile de la noi. A doua zi, a primit revista cu dedicatie la Martinez, invitat sa descopere, pagina cu pagina, care e realitatea de dincolo de cliseu.

Ladies First

IAA: Ce ti-ai propus prin acest proiect?

T.M.: #LadiesFirst e un demers de diplomatie privata – in situatii ca cea povestita mai sus, ea serveste, clarificator, de evidenta, negru-pe-alb, despre identitatea Romaniei creative contemporane si ce are ea de oferit lumii.

Cand am lansat proiectul, acum un an, urmau sa aiba loc selectiile pentru ce-a de-a treia editie “See it, be it”. In primele doua descoperisem multe femei din SUA, UK si Nordul Europei, toate, tari in care femeile stiusera sa joace cartea emanciparii. Mai mult, tarile cu pricina, apartinand unor economii si unor industrii evoluate, asigurau, implicit, un nivel financiar onorabil pentru femeile din creativitate. Poate ca existau diferente intre modul in care erau platiti barbatii si femeile, dar cu certitudine provocarile de buget pe care le aveau femeile din vestul evoluat, nu se comparau cu cele pe care le poate avea o creativa din Estul Europei sau din alte tari emergente. Si sansele participarii la un festival costisitor, cum e Cannes, scadeau si ele dramatic, din motive bugetare. Mi-am pus atunci problema diferentei pe care o poate face o astfel de oportunitate pentru o reprezentanta a unei tari emergente si mi-am dorit mult ca o romanca sa poata fi expusa la acceleratorul de cariera de la  “See it, be it” si la implicita experienta pe care Cannes-ul o ofera.

Mi-am propus sa dezvolt platforma si in speranta ca demersul va servi de lobby pentru selectarea unei romance in cercul select al proiectelor canneze dedicate femeilor din industrie, dar si pentru a promova Romania ca destinatie de head hunting, cand vine vorba de talente care stiu sa faca mult, cu putin.

Ladies First

IAA: Cum a fost primit?

T.M.: Imi place sa cred ca am reusit cam tot ce mi-am propus. In 2016 Miruna Macri a fost aleasa in “See it, be it”, unul dintre barbatii prezenti in revista a fost recrutat in afara tarii, Diana Papuc, prezenta si ea acolo, a ajuns 6 luni mai tarziu juratul roman la Eurobest. Intr-un procent modest, dar generator de active care fac diferenta, imi place sa cred ca #LadiesFirst a fost un catalist pentru evolutie. Mai mult, fotografiile din revista, rezultat al shootingurilor dedicate, au continuat sa fie folosite de doamnele industriei, ajutandu-le sa straluceasca in contexte profesionale ulterioare. A fost forma noastra de a pune umarul la valorizarea brandului lor personal.

Miruna Macri

Pentru ca la prima editie eu am fost cea care a finantat proiectul, via Love & Lobby, platforma de diplomatie private prin care rulez proiectele de promovare ale Romaniei creative, au fost voci care m-au intrebat, surprinse: “Care e avantajul tau?”. “Ce castigi de aici?”, “E asta un model sustenabil?”

Raspunsul meu e simplu: poate ca nu e sustenabil pe termen scurt, dar e o investitie in identitate, in identitatea mea, de roman, pe care am ales s-o fac, pentru ca nimeni altcineva nu parea dispus.

Am certitudinea ca platforma isi va deplia toate beneficiile latente, pentru toti cei implicati. E doar o chestiune de timp, iar eu am invatat sa am rabdare cu cauzele in care cred. Chiar daca asta inseamna cinci ani, o decada sau o viata.

Ladies First

Extra info

Trainer cu experienta, distinctii si proiecte internationale, Teo Migdalovici, ambasadorul festivalului in Romania, a creat in ultimii 17 ani, platforme dedicate studiului si dezvoltarii gandirii creative pentru tinerii din industrie, seniori si clienti, ridicand nivelul de performanta al acestora la standarde occidentale. In cei 13 ani de lobby pentru repozitionarea industriei locale ca exportator de competenta creativa, Romania a evoluat de la o tara inexistenta pe harta creativitatii globale, la o prezenta in top 20 cele mai creative natiuni ale lumii, conform unui studiu care evalua numarul de trofee canneze raportat la avergura industriei si PIB.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare