Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Opinii"
Facebook
Like us on Facebook
Opinie - 1 Februarie 2013
1 linie curbă, 2 linii drepte și restul mai mult decât vorbe

1 linie curbă, 2 linii drepte și restul mai mult decât vorbe

Pentru mulți, acesta e graficul unui training. Mult impact de moment, însă impactul tinde să devină minim după eveniment. Asta simt că poate fi și riscul eseului cerut. S-ar putea să „te umfli-n pene” despre cum o să schimbi lucruri, fără însă a putea garanta că asta se va și întâmpla. Așa că am decis să punctez pe scurt ce și cum aș schimba, însă numai după ce voi fi arătat succint ce și cum am schimbat până acum, dorindu-mi ca asta să fie ca o garanție a intențiilor mele.

de Simina Leotescu, Managing Partner, Propaganda
Încerc să expun fapte pe lângă vorbe (pentru că nu-mi plac demagogii). Aș vrea să m-alegeți pentru că atunci când învăț 1 linie curbÄ, 2 linii drepte lucruri noi, nu doar le aplic ci le dau și mai departe. O dovadă: pe când mă ocupam de departamentul de strategie, voluntar am gândit, creat și ținut workshop-uri de pregătire, nu doar pentru strategi, ci pentru toți ceilalți accounți (ATL & BTL). Mai mult de 6 luni, jumate de zi pe săptămână. Săptămână de săptămână! Iar asta pentru că vreau ca oamenii să devină mai buni în ce fac și pentru că știu că-ntr-un grup există acei cățiva care pot să contrazică curba de mai sus și care merită aceste eforturi și dedicare.

Aș mai vrea să m-alegeți pentru că încerc, zi de zi, să aduc în poziția de față ce consider c-am luat mai bun din strategul din trecut (‘disruption’ și prospețime în a vedea lucrurile; dorința de a regândi sisteme și procese; la fel de multă empatie cu angajații cum aplicăm cu consumatorii). Exemplu: am schimbat, în perioada promovării mele ca GM partener, structura  departamentelor de CS/strategie și funcționăm, în sfârșit, mult mai simplu și mai puternic. Am găsit, într-un final, soluția ideală: echipe de Account Planner & Account Manager inspirate din cele de Art & Copy (au aceleași conturi, merg la aceleași meeting-uri și brainstorming-uri, au responsabilitate comună, cunoaștere egală a clientului etc).

În plus, am renunțat la Account Directori și-am păstrat ‘layere’ minime: echipe simple de Account Manager & Account Executive (plus plannerul desemnat). Asta pentru a avea mulți oameni cu responsabilitate mai mare și independentă-n fața clientului și prin urmare o învățare mai rapidă și-o motivare mai puternică (cred cu tărie ca acolo unde pot fi cât mai puțini manageri, oamenii se împlică diferit).

În viitor?

A. Aș gândi, alături de specialiști, un program de cursuri „ca pentru români” (nevoi specific românești care, pentru a putea fi rezolvate, trebuie adresate personalizat tipologiilor de oameni din agenție: de comunicare non-violentă pentru că mulți sunt uneori vocali și-agresivi; de colaborare pentru că mulți supraapreciază competitivitatea, chiar și când nu e cazul; de „less control” pentru că mulți își justifică atitudinea exagerată prin perfectionism și exigență; etc.)

B. Aș face posibil ca fiecare om din agenție să devină pe bune „the CEO of something” (al unui proiect/inițiative de a rezolva o problemă din agenție, de la client, din afara agenției, un proiect mic, mare, dar al lui: gestionat de la decizii până la implementare și rezultate)

C. Aș crea un sistem oficial cu fise detaliate, pline de soluții și pași, pentru dezvoltarea fiecărui angajat evaluat (pentru că, de multe ori, între evaluări nu se creează soluții personalizate, iar cele existente nu-s urmate).

Limita paginii ma face să mă opresc. Dovezile sunt o bucățică din cât de mult simt eu ca am imprimat agenției (și-n trecut, și-n prezent), dovada supremă fiind chiar multitudinea de numere de telefon listate ca referințe în CV: oricare dintre ei v-ar spune, cu un mare DA, că pot îmbunătăți și schimba realmente lucruri în organizație, mai mult decât alți manageri întâlniți de ei în timp.

Acest eseu a fost elaborat de Simina Leotescu, Managing Partner, Propaganda, în cadrul procesului de selecție a participanților pentru Modulul de Leadership al Școlii IAA.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare