Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Opinii"
Facebook
Like us on Facebook
Opinie - 8 Octombrie 2010
10 do's & don'ts în branding

10 do's & don'ts în branding

Brad VanAuken, Chief Brand Strategist, unul dintre experţii în brand management şi marketing, a scris pentru Brand Strategy Insider 10 reguli care ar trebui urmate pentru ca un brand să aibă succes şi 10 aspectele care sunt de evitate.

de Anca Muraru

Când vorbim despre branding, trebuie să avem în vedere câteva aspecte care nu trebuie să îi lipsească unui brand de succes, dar şi mari greşeli pe care le puteţi face în branding.

Must-uri ale brandingului

1. Un brand trebuie să aibă la bază o valoare. Trebuie să cunoască proprii consumatori, iar valorile acestuia trebuie să se alinieze cu cele ale consumatorilor. Brandul ar trebui să reprezinte atât de bine valorile consumatorilor, încât aceştia să îşi dorească să folosească produsul ca o formă de exprimare a acelor valori pentru restul lumii.

2. Devino unic într-un mod relevant. Uită de dorinţa de a deveni un lider în calitate, servicii sau inovaţie, căci toate au fost deja supra-folosite. Încearcă să devii unic, diferit, într-un mod care într-adevăr contează pentru consumator.

3. Fă promisiuni şi ţine-te de ele. Promite consumatorilor beneficii relevante şi diferenţiate. Mai mult decât atât, oferă-le constant aceste promisiuni la orice contact cu ei.

4. Interacţionează cu consumatorii, nu încerca să le vinzi ceva. Consumatorii beneficiază de internet, astfel ei deţin controlul. Ei vor filtra orice nu găsesc entertaining, interesant sau informativ. Interacţionează cu ei ca şi cum ar fi un prieten şi găseşte moduri prin care să îi ajuţi.

5. Anticipează constant nevoile consumatorilor şi inovează. Brandurile nu se pot culca pe o ureche. Devino Apple-ul categoriei tale şi fă asta prin inovaţie relevantă pentru target.

6. Co-creează brandul cu consumatorii. Lucrează alături de clienţii tăi pentru a creşte brandul, produsele şi serviciile conform nevoilor şi dorinţelor acestora.

7. Creează o experienţă unică. Oamenii plătesc mai mult pentru o astfel de experienţă. Gândiţi-vă la experienţa iPhone în comparaţie cu experienţa avută cu un telefon mobil tipic.

8. Găseşte moduri prin care să devii din ce în ce mai important pentru proprii consumatori. Cele mai multe branduri au descoperit că este mai profitabil şi mai uşor să îndeplineşti tot mai multe dorinţe ale publicului ţintă, decât să te adresezi unor noi consumatori. Devino un expert în nevoile targetului tău.

9. Fii consecvent în identitate. De obicei, nu este nevoie să schimbi nume sau logouri. Oamenii trebuie să recunoască şi să aibă încredere în branduri de-a lungul timpului. Nu le daţi motive să devină confuzi.

10. Construieşte awareness. Un brand poate oferi cele mai bune produse din lume, cele mai bune servicii la cel mai bun preţ, raportându-se la valorile publicului său, dar dacă nu a auzit nimeni de acel brand, atunci toate cele de mai sus sunt în zadar.

Pentru că am aflat pe ce bază trebuie să se clădească un brand şi ce nu trebuie să îi lipsească, avem nevoie să aflăm şi care sunt cele mai frecvente greşeli pe care le poate face un brand.

Greşeli majore 

1. Să nu fie consecvent cu valorile pe care le susţine. De multe ori, managementul unui brand nu are disciplina de a rămâne constant asupra unui mesaj de-a lungul timpului. Mesajul se schimbă frecvent, în funcţie de audienţă, de moment sau de ceea ce spun competitorii.

2. Să nu susţii nimic. Deseori, companiile cresc prin fuziuni şi achiziţii. Câteodată, compania achiziţionată şi brandurile au foarte puţine în comun şi pot varia în calitate şi îndeplinirea nevoilor consumatorilor.

3. Să nu le livrezi o valoare bună pentru preţul plătit. Nu este o soluţie bună să devii lacom şi să creşti preţul în timp ce diminuezi calitatea şi nivelul serviciilor. Nu este o formulă de succes pe termen lung.

4. CEO-ul nu înţelege sau nu vrea să susţină brandingul. Există posibilitatea ca un CEO să spună că nu înţelege de ce un brand ar trebui să devină unic şi să se diferenţieze când el poate oferi calitate şi produse. De ce nu este suficient?

5. Focusarea pe produse şi pe atributele acestora mai mult decât pe beneficiile consumatorilor şi valorile avute în comun cu aceştia. Este mult mai puternic şi sustenabil pentru branduri să se conecteze cu consumatorii la nivelul beneficiilor şi al valorilor.

6.Să gândeşti că este suficient să spui „noi suntem liderul în calitate, servicii şi inovaţie”. Decât să susţii acest lucru, mai bine, prin intermediul acţiunilor, reuşeşte să devii un lider în aceste domenii.

7. Să faci o promisiune şi să nu te ţii de ea. Este mai bine să nu faci niciun fel de promisiune, decât să o faci şi să nu reuşeşti să o onorezi.

8. Să nu înţelegi cine este clientul tău sau cum poate rezona el cu brandul. Există companii care încă nu şi-au dat seama care este targetul lor sau ce îl motivează cu adevărat. Vând produse, dar nu au un insight al consumatorului. Nu poţi crea un brand puternic fără a avea un insight al consumatorului solid în spate.

9. Să nu inovezi. Există multe branduri care s-au culcat pe lauri. Au oferit produse revoluţionare la un moment dat, dar competiţia i-a luat de mult prin surprindere. Pe termen lung, brandurile puternice nu pot compensa produsele mediocre care nu ţin pasul cu ofertele competitorilor.

10. Să nu susţii brandul cu resurse. Există organizaţii care vor branduri puternice, dar care renunţă la brand manageri şi scad bugetele de marketing. Cum se pot aştepta aceştia să construiască branduri puternice fără resures adecvate?

Sursa: Brand Strategy Insider

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Rox
12 Octombrie 2010, 22:24
Bun
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare