Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Opinii"
Facebook
Like us on Facebook
Opinie - 9 Noiembrie 2010
10 greșeli pe care să nu le faci în publicitate și pe care eu le-am facut

10 greșeli pe care să nu le faci în publicitate și pe care eu le-am facut

Cătălin Rusu, Creative Director & Managing Partner la agenția de strategie și manifestare de brand Rusu+Bortun Brand Growers a recunoscut că de-a lungul timpului, în cariera sa în publicitate, a facut câteva greșeli.

de Cătălin Rusu, Creative Director & Managing Partner Rusu+Bortun Brand Growers

1. Să te mulțumești cu primele idei care-ți vin pe un brief. Să te crezi deștept înainte să vezi ce-au făcut cei mai deștepți decât tine.

2. Să crezi că cei numiți generic "clienți" sunt proști. Dacă ai învața de la ei marketing și business, ai deveni un creativ mai bun. Învață să empatizezi înainte să hulești.

3. Să dai vina pe alții pentru propriile eșecuri. Am dat vina pe art directori, client service, stategi, creative directori, clienți, media planneri și consumatori din focus grup. Pentru cariera ta, e mai eficient să fie vina ta. Pe tine te poți schimba mai ușor.

4. Să-ți trăiești viața în lumea advertising. Viața e în altă parte. Publicitarii nu-s mișto dacă arată a publicitari. Sunt atâtea uniforme în societatea noastră, una mai puțin nu strică.

5. Să fii de partea NU-ului și nu de partea DA-ului. Lanțul aprobărilor este atât de lung în publicitate încat, fără tenacitate, ai toate șansele să te mistui înainte să arzi.

6. Să crezi că e suficient să fii talentat. E modul în care ai toate șansele să te ratezi. Dacă muncești pe brânci, o să reziști. Dacă ești talentat și muncești pe brânci, o să performezi.

7. Să nu ai răbdare. Să vrei ieri ce nu poți duce nici mâine. Nu uita de „regula celor 10.000 de ore” a lui Malcolm Gladwell. Îți trebuie cam 10 ani de lucru intens să devii bun într-un domeniu. Eu lucrez de vreo 10 ani și am maxim patru. Acum cinci ani, speram că am tot patru.

8. Să faci ad-uri din ad-uri. Archive-ul este o revista de bifat în pauză, nu un curs de creație publicitară. Adu povești noi de acasă și publicitatea le va primi cu brațele deschise. Agențiile care au răsturnat lumea creativă n-au doar cărți de publicitate în biblioteci.

9. Să te raportezi la standardele pieței românești. Trebuie să speri mai departe decât cei care au ajuns departe, ca să-i poți depăși.

10. Să vrei să faci ghosturi. Îți vor amâna adevaratele bucurii ale meseriei. Toți cei care am fost la agenții verticale, Cohn&Jansen în cazul meu, ar trebui să le fim recunoscători directorilor de creație care nu ne-au lăsat să facem ad-uri special pentru festival. Ești în stare să faci creație de festival pe proiecte reale, bine, dacă nu, mai bine amâni succesul. Un ghost premiat face mult rău unui tânăr creativ în lumea reală. Vorba aia de pe net, ori suntem adevarati ori nu mai suntem.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Io
10 Noiembrie 2010, 09:18
Bravo!!!
Marius P.
10 Noiembrie 2010, 10:20
Bravo Catalin. De mult nu am mai citit ceva scris de cineva din publicitate si sa ma miste si motiveze. Bravo.
catalin
10 Noiembrie 2010, 11:03
Multumsc frumos pentru aprecieri si astept cu sufleul la gura criticile :). Va tin pumnii pe brifuri.
mihai
10 Noiembrie 2010, 11:54
Nu prea am inteles ce ai vrut sa zici la punctul 7 cu "Îți trebuie cam 10 ani de lucru intens să devii bun într-un domeniu. Eu lucrez de vreo 10 ani și am maxim patru. Acum cinci ani, speram că am tot patru."
catalin
10 Noiembrie 2010, 12:46
@Mihai, ideea e ca la inceput de cariera, cand lucrezi de 5 ani, zici ca ai 5 ani de experienta adevarata. De fapt, sunt mult mai putini pentru e nevoie de adaptare pana sa performezi. Chiar daca lucrez de vreo 10 ani, coniser ca am undeva pe la jumate dupa criteriile din cartea Outliers. In Romania, se cam ard etape :)
Daniel Prorociuc
10 Noiembrie 2010, 18:39
Băi, eu nu am priceput punctul 5. Aparent, mi se pare mie "de umplutură"? Dacă mă înșel, zic că nu ar strica o detaliere. În rest subscriu și sunt de acord cu punctele tare de vedere. Cred că pentru cei din marcom ar trebui să fie by default :P
catalin
10 Noiembrie 2010, 19:43
@Daniel, la punctul 5 zic ca-i foarte important sa fii tenace si nu-ti pierzi bruma de gandire pozitiva. Azi, un coleg copy a trecut de o nevroza pe tema unui feedback la bucuria ca dupa feedback i s-a aprobat ceva si mai misto. Tre sa faci tot ce-ti sta in putinta ca lucrurile sa se intample. Parerea mea :)
Marian S
15 Noiembrie 2010, 18:27
Nr.11 : Sa NU cauti diamante in gunoi si sa te bazezi doar pe cei care au obtinut o diploma intr-un fel sau altul.
raducanu ana maria
17 Ianuarie 2011, 19:48
eu nu vreau nici un prieten de aici sunt niste prosti toti si daca scriu baieti de 9 10 ani imi da de vro 29 sau 30 de ani niste prosti si tapmiti ha ha ha ha ha
ana maria
17 Ianuarie 2011, 19:52
asa si ce sa zic ca sunteti niste proasti ca alceva nu am hai ma ca glumeam da am nervi si nu sport pe fete se baieti pe care nul supoarta pe ionut cercel pt ca esti prietenul meu si voi nu stiti cum este in realitate fraierilor:P:P:P:P:P:P:P::D:DD::DDD:D:D: ha ha ha ha ha ha ha ha ha ana maria semnta daca stiti sa cititi fraierilor ha ha ha ha ha ha ha ah ha
corinasalantiu
16 Noiembrie 2010, 21:04
remember: in 2002 am cunoscut firma si persoanele care o reprezentau. m-au fascint, tinuta, atitudine, conversatie, iar pe parcurs publicitatea lor, fara sa fie agresiva a ajuns la sufletul meu
catalin
22 Noiembrie 2010, 22:36
@corina, multumim pentru aprecieri. Cohn&Jansen a fost un shop de creatie care m-a facut sa-mi iubesc meseria si sa-mi ghidonez viata. Urez oricarui junoor sa gaseasca antreprenori ca Andrei si Cristina.
Catalina
28 Octombrie 2013, 11:51
Foarte bune sfaturi!
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare