Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Opinii"
Facebook
Like us on Facebook
Opinie - 3 Aprilie 2007
Congrese şi conferinţe studenţeşti care fac carieră

Congrese şi conferinţe studenţeşti care fac carieră

Prime România şi Advice Students, două asociaţii studenţeşti, încearcă cu brio să-i aducă la catedră pe cei mai buni din industria comunicării. Invitaţii la cele două evenimente la care am luat parte au "vândut" ponturi studenţilor din sală.

de Andreea Pavel

Atunci când eşti "mic", priveşti lung către cei mari, către oamenii care cumva, par a fi reuşit să-şi realizeze visul tău. E vorba de oameni cărora le apreciezi cariera, pe care îi pui pe un piedestal. În acel moment, nu poţi face mai mult decât să-i apreciezi, să-i iei drept exemplu şi să înveţi din succesul lor. Student fiind, cu ajutorul Prime România şi Advice Students, două asociaţii studenţeşti care arată că lucrurile se pot întâmpla dacă îţi doreşti asta cu adevărat, am avut ocazia să ascult şi să învăţ de la câţiva oameni de succes din industria comunicării.

Pe lângă frumoasele poveşti de succes, unde "soarta" (a se citi Prime România şi Advice Students) i-a adus în faţa studenţilor pe oameni precum Răzvan Căpănescu, Gabriela Lungu, Bogdan Niţu, Radu Florescu, Felix Tătaru, Şerban Alexandrescu, Mihai Ursa, Ioana Mănoiu sau Silvia Bucur, ca să dau doar câteva exemple, am aflat şi câteva sfaturi pentru a-ţi influenţa singur destinul şi a-ţi crea un drum bine pavat către cariera visată.

De la AdRevolution am plecat cu un morman de lucruri noi, pe care în facultăţi nimeni nu îndrazneşte să le spună, nici măcar pe holuri. În consecinţă, trebuie să acceptăm, orice fel de job, pentru că facultatea pe care o urmăm, este ultimul lucru la care se uită un angajator. Un alt aspect pe care un angajator îl va urmări la un interviu, este pasiunea pe care o avem pentru lucrurile pe care le facem. Drept urmare, trebuie să fim ca nişte pescari care merg în fiecare zi la peşte, cu noaptea în cap, prind foarte mulţi peşti, dar întotdeauna aşteptă prada supremă.

Am mai aflat că, blog-urile sunt un "must have", oricine trebuie să aibă un blog, acesta fiind cea mai bună dovadă a awerness-ului personal. Un blog poate să fie despre orice sau despre nimic, important e ca blog-ul să iţi poarte amprenta şi să te reprezinte, astfel, în momentul când mergi la un interviu, interviavatorul să îţi cunoască modul în care gândeşti şi să nu te mai supună la tot felul de teste stupide de intimidare, pe care eu oricum nu le găsesc relevante pentru definirea caracterului unui individ. Mă rog, ei sunt specialiştii.

Ca să revin la ce am mai învăţat, la AdRevolution, pe lista unui viitor carierist, se adaugă neapărat decizia de a face parte dintr-o asociaţie studenţească, de a te implica activ în toate proiectele studenţeşti. Este de asemenea important să muncesti indiferent unde pentru că te ajută să cunoşti foarte multe tipuri de oameni, dar şi să te familiarizezi cu responsabilitatea. Mai mult, trebuie să stăm tot timpul cu ochii deschişi, adică să fii super om :-) ca să înveţi ceva din fiecare lucru pe care îl faci, indiferent că te dai cu placa, bei o bere cu prietenii sau te duci la un film.

În consecinţă, nu s-au spus lucruri foarte noi, dar parcă atunci cănd le auzi spuse de cei care au avut succes, îţi cam vine să le iei în serios, pentru că într-un fel îţi întăresc crezurile, mai ales că am aflat de la Şerban Alexandrescu (Headvertising) că el nu este creativ, dar că pasiunea şi munca îţi aduc cele mai multe rezultate. După cum am văzut anul acesta, lui i-a adus Grand Effie-ul.

De la cel de-al doilea eveniment, unde s-a discutat cu precădere despre "crize", am rămas cu lecţiile urmatoare: o criză, poate fi o bună oportunitate de a fi remarcat, mai ales că adevăratul caracter al cuiva iese la iveală atunci când este pus în faţa unei grele încercări, şi: o criză bine gestionată paote fi o mină de aur, dar în acelaş timp una prost tratată poate fi iremediabil distrugătoare.

Am plecat de la cele două evenimente cu o nouă perspectivă asupra lucrurilor, cu convingerea că munca şi pasiunea te vor aduce acolo unde vrei să ajungi. Am învăţat şi multe lucruri noi, care, cum ziceam la început, nu se află în cursurile pe care le studiem în faculate, tocmai pentru că vin dintr-un mediu practic. Discursurile au fost interactive, ceea ce iar este un lucru nou faţă de ce se întâmplă în facultate, studiile de caz au fost reale şi "extrem" de contemporane.

Sunt mulţumită că datorită unor studenţi care au ales, înainte să afle sfatul lui Radu Florescu (Saatchi & Saatchi), să se implice activ în asociaţii studenţeşti şi care au probabil şi blog, domeniul practic este mai aproape de stundenţii care vor să "audă".

Un lucru e clar, asupra mea sfaturile acestora şi-au făcut efectul, m-am angajat, mi-am facut blog şi acum mă îndrept spre urmatorul pas în cariera mea: Olimpiadele Comunicării. Bineînţeles că de facultate nu am uitat. Aştept cu nerăbdare şi altele asemenea, iniţiative demne de toată lauda.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare