Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Opinii"
Facebook
Like us on Facebook
Opinie - 27 Octombrie 2010
Cum mai poţi câştiga un premiu la un festival internaţional de publicitate cu un spot radio, în era TV/social media

Cum mai poţi câştiga un premiu la un festival internaţional de publicitate cu un spot radio, în era TV/social media

În ciuda cântecului, de fapt, "video didn t kill the radio star". Dovadă stau „matinalurile” sau seara de drive time, care îşi revendică audienţe pe care şi TV-ul ar fi gelos.

de Răzvan Căpănescu, Creative Director, Publicis
La fel nici era TV / social media nu a umbrit radio-ul, ci doar preocuparea unora (inclusiv a noastra la un moment dat) l-a lasat un pic de izbeliste. Si cred ca asta s-a intamplat din doua motive:

1. Seductia experientei video (visul copilariei de a fi la televizor in vreun fel sau altul... un fenomen global, pana la urma);
2. Considerarea radioului de catre clienti doar ca pe un soi de extra „call to action”, fapt care l-a condamnat la o munca silnica la canalul de promotii, adica aproape o enumerare de preturi.

Apropo de social media, lucrurile bune sau inspirationale de la radio (ca si din alte parti) se impartasesc copios prin aceste canale. Asa ni s-a intamplat si noua cu campania pentru Politia Capitalei - „Nu scrie si conduce in acelasi timp”. Chiar mizasem pe forta retelelor sociale de a propaga mesajul, avand in vedere bugetul mic, specific unei campanii de acest tip.

Solutia salvatoare este aceeasi pentru oricare media - ideea buna. In particular, radioul are nevoie si de un condei bun. Vazand sau, mai bine spus, ascultand peisajul un pic dezolant al radioului romanesc (din punct de vedere publicitar), am facut eforturi sa aratam ca stim sa scriem mai bine. Mi-am incurajat colegii sa incercam mai mult pe radio, pentru ca este un mediu grav nedreptatit, dar extraordinar de ofertant inca. Si asta, pentru ca lucreaza cu imaginatia ascultatorului.

Trebuie sa alegi bine cuvintele. 30 de secunde aici se sfarsesc mai repede decat la televizor. Pentru ca nu ai si imagini ajutatoare... De fapt, sa fii bun in radio inseamna sa schimbi paradigma – trebuie sa gasesti tu un cuvant sau un sunet cat o mie de imagini.

Din acest punct de vedere, radioul e ca o carte. Iar asta intotdeauna bate filmul.
Daca reusesti sa trezesti in asa fel imaginatia unui ascultator incat, practic, el sa vada un film al sau, esti pe drumul bun catre un premiu cu un spot radio. De altfel, proba la birou se face ascultandu-l cu ochii inchisi mai intai – pentru poveste. Iar apoi, de la o boxa proasta, in zgomotul normal al biroului. Pentru a vedea daca isi face bine loc catre urechi, fiindca ascultatorul nu isi va crea conditii ideale ascultarii calupului publicitar asa cum o face cu CD-ul preferat.

Tine de cum stii sa scrii, inainte de a inregistra in studio. Si eu ma bucur sa vad ca inca am colegi copywriteri in adevarata putere a cuvantului.


sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare