Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Opinii"
Facebook
Like us on Facebook
Opinie - 24 Noiembrie 2008
Cum se construieşte un brand

Cum se construieşte un brand

Coexistenţa sub un singur brand a serviciilor business-to-business şi a celor de livrare în sistem water-cooler pentru acasă au condus la decizia de dezvoltare a unei noi identităţi vizuale a brand-ului "La Fântâna".

de Simona Străuţ, Managing Director, Cocoon

Pentru că „La Fântâna” este mai mult decât apă! „La Fântâna” reprezintă livrare promptă, servicii de calitate, încredere şi atitudine prietenoasă faţă de clienţi, toate aceste valori fiind reflectate de noua identiate vizuală, dezvoltată de Cocoon. Echipa Cocoon a creat un simbol distinctiv şi memorabil pentru „La Fântâna”: un fluture de apă, sugerând puritate, atitudine pozitivă, flexibilitate, libertate de mişcare, un element de equity important al brandului în transmiterea mesajului către consumatori.

Pentru diferenţierea celor două categorii de servicii – livrare business-to-business şi livrare home - s-au dezvoltat două icon-uri diferite. Serviciile business-to-business se disting prin utilizarea grafică a culorii portocaliu, ce semnifică vivacitate, deschidere şi dinamism. Serviciile de livrare home se disting grafic prin utilizarea culorii verde crud, sugerând un mediu familiar, cald, apropiat. Simbolistica culorilor este esenţială în construirea icon-urilor, recurgându-se la ea tocmai pentru a face diferenţierea clară a serviciilor. Noua identitate a brandului „La Fântâna” va fi preluată şi la nivel regional, începând cu Serbia, unde se va implementa de la începutul anului viitor.

flutureIdentitatea vizuală se constituie ca un prim pas în procesul de construire a unui brand, fiind necesară continuarea printr-o comunicare unitară, astfel încât consumatorii să înţeleagă şi să ajungă să se identifice cu noul brand. Şi dacă toate acestea vor fi urmate, atunci rezultatele nu vor întârzia să apară.

Sunt destul de multe companii în piaţă care nu ştiu încă beneficiile pe care le poate aduce o campanie de rebranding sau new identity bine realizată. O campanie de acest fel, dublată de acţiuni complementare de comunicare (de exemplu de campanii de public relations, acţiuni la locul de vânzare, evenimente, sponsorizări, corporate social responsability) comunică eficace în piaţă ca un brand există, trăieşte şi este contemporan cu consumatorii săi.

Extra info

Cocoon a fost înfiinţată la Praga de Christine Van Yzendoorn şi Petr Baca, în urmă cu zece ani. În prezent, Cocoon este o companie internaţională recunoscută, specializată în design şi strategie de brand cu sedii la Praga, Moscova şi Bucureşti. Clienţii aflaţi în portofoliul acestei companii provin din ţări precum: Rusia, Ucraina, Republica Cehă, Slovacia, Polonia, Ungaria, Bulgaria şi România, printre care se numără Nestle, P&G, Philip Morris, Coca-Cola şi Delhaize.

Ca puncte de referinţă în existenţa agenţiei, se remarcă numeroase premii internaţionale de excelenţă în design, debutul parteneriatului cu reţeaua BR-ND People cu sediul în Olanda din anul 2001, precum şi expansiunea regională spre pieţe precum Rusia (în 2005) şi România (la sfârşitul anului 2007).

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
replique montre
25 Decembrie 2015, 09:54
Comment construire une marque
upinboa
16 Martie 2016, 13:15
great
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare