Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Opinii"
Facebook
Like us on Facebook
Opinie - 20 Iulie 2011
Emoţii digitale pentru afaceri customer-driven

Emoţii digitale pentru afaceri customer-driven

Trăim într-un mediu de business customer-driven. Pentru companii devine din ce în ce mai important să îşi focuseze strategia pe procese care să îi ajute să înţeleagă mai bine interacţiunea cu clientul: să îi asculte, să vadă ce îi interesează, să vadă ce simt.

de Cristian Pantazi, Managing Director, Kaleidoscope

În acest context, importanţa unui instrument care să asculte aceste conversaţii şi să le intepreteze devine capitală. Track and measurment-ul evoluează şi, la un moment dat, ROI-ul axat pe click va deveni doar o parte dintr-o perspectivă mai mare, în care indicatori precum sentiment, spread, social views and mentions, devin din ce în mai importanţi.

Ce simt consumatorii din mediul digital
Practic, orice campanie, activare, iniţiativă se tranformă în„social objects”, pe care oamenii le discută, dispută, diseacă şi, mai ales, aleg dacă să le dea mai departe către prieteni sau nu.

Social media este din ce în ce mai importantă ca instrument de marketing şi vrem ca brandurile noastre să fie acolo, între cele despre care consumatorii îşi spun poveşti frumoase.

Trebuie să ştim, deci, ce gândesc, ce simt consumatorii, care sunt emoţiile care i-au făcut suporteri ai brandului şi, în final, ce fel de experienţe le putem oferi lor şi celorlalţi, pentru a crea sau întreţine emoţii pozitive.

Cum construim campania
În crearea unei strategii digitale în social media, un marketer trebuie să plece de la un insight, să îşi construiască o strategie, să livreze creaţia campaniei şi apoi să facă un dublu exerciţiu non stop: track and measure, pentru a se asigura că iniţiativa lui este coerentă, corecta şi de succes.

Platforma ZURF intervine de la început în acest proces, oferind o diagnoză a sentimentelor exprimate digital vizavi de un brand. Marketerul poate vedea trendurile în social media, despre ce vorbesc oamenii vizavi de brandul lui, competiţtie sau întregul obiect de activitate.

Interpretată strategic, analiza oferă insighturile viitoarei campanii (pentru strategie) şi suportul privind limbajul utilizat (pentru creaţie).

Cum adaptăm eficient comunicarea
Odată demarată campania, obiectivul devine real time tracking & measuring, pentru ca marketerul să poată analiza dacă mesajul lui atinge audienţa care trebuie şi dacă această audienţă înţelege mesajul aşa cum şi-a dorit brandul.

Un brand prezent în digital are acum la dispoziţie o perspectivă destul de completă asupra prezenţei lui în social media. La nivel cantitativ, vorbim despre menţiuni, views generate de aceste menţiuni, geo-analytics, share of voice pe diferite platforme: twitter, facebook, blogs etc.

Odată cu apariţia ZURF, apare şi posibilitatea unei analize mai profunde, cea calitativă, care permite măsurarea sentimentului din jurul brandului, pe algoritm de limbă română, analizarea conversaţiilor şi realizarea de analize comparative pe branduri proprii sau raportat la concurenţă.

Este posibil ca discuţiile create în jurul comunicărilor digitale ale unui brand să reflecte o înţelegere semnificativă a mesajului – şi atunci o considerăm o campanie de succes – sau să deschidă dialoguri conflictuale şi aprecieri negative. Situaţie care, monitorizată corespunzător, devine taskul echipei de digital consulting ce supraveghează evoluţia dialogului şi are o dublă misiune: aceea de a se uita în timp real la rezultate şi de a vedea care din userii care răspândesc mesajul brandului sunt mai influenţi, care din ei sunt mai entuziaşti şi scriu mai des despre campania noastră, sau invers, care din ei sunt detractori etc.

Este un job important, fiindcă în social media fericirile sau nemulţumirile călătoresc cu mare viteză, iar rezultatele trebuie monitorizate continuu, cu resurse specializate, pentru a vorbi despre o comunicare eficientă.

Extra info

Zurf este un tool complex de monitorizare calitativă şi cantitativă pentru social media. Aplicaţia evidenţiază sentimentul din jurul brandului conform exprimărilor semantice în limba română şi oferă o interfaţă simplificată de acces la graficele şi diagramele analitice. Dezvoltat de uberVU la nivel internaţional şi localizat pentru România de Kaleidoscope, Zurf aduce toate platformele sociale în acelaşi loc, cu acces în timp real la datele colectate şi posibilitatea de răspuns direct din interiorul aplicaţiei.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare