Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Opinii"
Facebook
Like us on Facebook
Opinie - 28 Martie 2012
Forţa schimbării şi efectele ei asupra consumatorului de advertising

Forţa schimbării şi efectele ei asupra consumatorului de advertising

Martie 2012, trăim vremuri interesante. Cuvântul schimbare se află pe buzele tuturor, dar în publicitate poate mai mult decât oriunde, dat fiiind că tot ce ţine de viaţa consumatorilor noştri se schimbă.

de Roxana Memetea, Managing Partner – Brandstalk Advertising, The Group
Astfel:
• explozia dispozitivelor mobile (smartphone-uri, tablete, e-readere etc.) schimbă total modalitatea în care consumatorii interacţionează cu informaţia, preluând locul multor categorii şi oferindu-le userilor mai mult content oriunde, oricând;
• odată cu acestea, creşte exponenţial şi comerţul online şi cel de pe mobile;
• se dezvoltă aplicaţii pentru absolut orice te poţi gândi, astfel încât informaţia să fie personalizată, filtrată şi la un touch-distanţă;
• explozia canalelor sociale şi a serviciilor bazate pe localizare GPS;
• modul în care stocăm informaţii este regândit (marea migraţie în cloud);
• din ce în ce mai multe QR code-uri creative şi contextuale, plus o mulţime de alte aplicaţii care folosesc puterea augmented reality;
• casele în care trăim devin din ce în ce mai interconectate: 3D, internet, securitate integrată, telefonie video, jocuri online, electrocasnice conectate la tv/internet/telefonie;
• de altfel, traficul estimat de internet pentru 20 de case în anul 2015 va fi egal cu traficul de internet din 1995 la nivel mondial! Vom avea din ce în ce mai multe case conectate!

Prin urmare, mediul de afaceri şi cel de comunicare sunt mai competitive, pentru că ne confruntăm cu din ce în ce mai multă inovaţie tehnologică. Asta face ca lucrurile să se schimbe mai rapid şi, împreună cu ele, modelul de marketing şi implicit cel de comunicare necesită un nou focus.

Întregul progres tehnologic schimbă fundamental obiceiurile consumatorilor în interacţiunea cu brandurile. Acum 20 de ani consumatorii căutau informaţia, dar aveau accesul restricţionat.

Acum 10 ani căutau informaţia în continuare, dar diferenţa era că aveau acces liber şi aveau dorinţa şi timpul de a accesa cât mai mult din ea. Astăzi însă deţin tool-urile necesare pentru a “naviga” prin această avalanşă de informaţie şi pentru a-şi filtra şi personaliza contentul. Ei caută experienţe din ce în ce mai bogate, DAR mai relevante, mai personalizate, experienţe care să-i implice la un alt nivel. Iar “word-of-friends” devine unul dintre cele mai puternice puncte de influenţă în procesul deciziei de cumpărare.

Canalele noi de comunicare socială redefinesc practic totul, incluzând şi fără a ne limita la felul în care lucrăm, ne jucăm, învăţăm, împărţim impresii, cum descoperim, creem, ne plângem, sărbătorim, aplaudăm, influenţăm, evaluăm, colaborăm, cautăm…cum facem publicitate. Pentru că azi tot ce înseamnă idee de creaţie s-a schimbat! Influenţa tehnologică a schimbat modul în care consumatorii “consumă” publicitate. Şi acest lucru influenţează perspectiva prin care advertiserii ajung la consumatori.

Revoluţia social media (şi nu numai) a schimbat modul în care oamenii interacţionează cu informaţia şi implicit cu brandurile şi publicitatea. În ziua de astăzi, în lume, 1 din 2 persoane este conectată la o platformă de social media. Asta schimbă fundamental modul în care informaţia circulă şi se mişcă. Dacă în trecut brandurile comunicau unilateral către consumatori, astăzi ele invită mai degrabă la conversaţie şi încearcă să facă parte din ea. Conţinutul devine cheia, aşadar se va diferenţia cel care va găsi un mix bun între intersecţia dintre conţinut, creativitate, publicitate şi tehnologie.

Experienţă, implicare, poveste, emoţie, conversaţie, interacţiune, viral, integrare, prieteni, comunitate, mobil, tehnologie sunt cuvintele cheie care definesc lumea în care trăim astăzi. Consumatorii sunt din ce în ce mai deschişi către experienţe noi şi îmbrăţişează schimbarea.

Mediile de comunicare se schimbă, dar totuşi regulile de bază ale advertisingului rămân aceleaşi: trebuie să-ţi asculţi consumatorii, să îi implici, să fii autentic, sa îţi respecţi promisiunile şi să nu uiţi să te distrezi în acest proces. Mediul nu mai reprezintă doar mesajul, mediul reprezintă experienţa.

Va câştiga cel care va reuţi să ofere soluţii de comunicare ce vor imbogăţi experienţele consumatorilor cu brandurile, într-un mod relevant , făcându-i pe aceştia să le accepte în vieţile lor. Rezultate vor fi doar o consecinţă.

Do, or do not do! There is no try!! Yoda!
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Publicitate
17 Aprilie 2012, 11:19
Vă mulțumesc pentru articol. A fost o plăcere să citesc aceste reflexii.
Publicitate
17 Aprilie 2012, 11:23
Într-adevăr social media și viralele, constituie o mare parte a marketingului modern.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare