Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Opinii"
Facebook
Like us on Facebook
Opinie - 19 Martie 2010
From Dubai Lynx, with love

From Dubai Lynx, with love

Festivalul Dubai Lynx, care s-a sfârşit zilele trecute, a beneficiat de expertiza lui Jorg Riommi, Executive Creative Director, Saatchi&Saatchi România, în procesul de jurizare la categoria Direct & Sales Promotion și Interactive. Impresiile lui Jorg Riommi despre participarea la acest festival, în calitatea de jurat, le puteţi citi în continuare.

de Jorg Riommi, Executive Creative Director, Saatchi&Saatchi România
Au fost câteva lucruri care mi-au plăcut mult, la categorii diferite: cred ca acordarea unui Grand Prix la secţiunea Outdoor pentru ideea cu metroul din Dubai a fost o chestie minunata, pentru ca ideea e chiar foarte bună şi simplă. Modul în care s-a folosit media alternativă este excepţional! Totodată, cred că şi Grand Prix-ul acordat la secţiunea Direct pentru ideea O&M se justifică, pentru că este un exemplu perfect de eficienţă în direct/guerilla.

La categoria TV a obţinut aur un spot genial, din Egipt, care a mers pe ideea de a transforma legende hollywoodiene precum „Rocky” sau „Seven” într-un mod specific lumii arabe. Spotul este foarte bine regizat şi extrem de hazliu.

La secţiunea Print, lucrarea de la Elephant Cairo mi s-a părut bine realizată, care a mers pe o idee deşteaptă. În mod special, printul care a obţinut aur pentru guma de mestecat cred că are mari şanse să câştige argint la Cannes. Accept pariuri!

În juriul din care am făcut parte, Direct&Sales, Promotion, and Interactive, procesul de jurizare a fost simplu. Toţi am fost de acord asupra lucrărilor de pe shortlist şi, apoi, a câştigătorilor. În ceea ce priveşte secţiunea Interactive, care a fost mai sărăcăcioasă din punct de vedere al înscrierilor faţă de celelate, am hotărât să stabilim un standard diferit, pentru a trasmite un mesaj pozitiv şi a încuraja industria să meargă înainte şi să ridice nivelul.

Am participat la aproape toate seminariile, cu excepţia zilei de luni, când s-a desfăşurat procesul de jurizare. Mi-a plăcut la nebunie speech-ul lui John Hunt despre Arta unei Idei, minunat în simplitatea lui şi în stil. Şi Chuck Porter sau Amir Kassaei au fost grozavi! Dar cred că cel mai relevant discurs pentru vremurile în care trăim a fost cel al preşedintelui juriului din care am făcut parte, David Nobay, care s-a concentrat pe ideea de storytelling, indiferent de canalul de comunicare folosit. Totul s-a schimbat, nimic nu s-a schimbat.

Tot evenimentul a fot minunat: a fost foarte bine organizat, profesionist şi de nivel înalt, aşa cum ar trebui să fie şi publicitatea. World class.

Dubai este un loc unde ideile se dezvoltă cu o repeziciune fantastică. Totul se întâmplă acum, oamenii care sunt acolo au sentimentul că oraşul se construieşte în jurul lor, ceea ce e foarte cool. E multă energie acolo, pentru că toată lumea era la acest eveniment. Iar în rest, cu 75% din populaţie formată din expaţi, chiar nu te simţi izolat.

Cultura arabă este prezentă foarte mult, în orice: începând de la restricţiile în ceea ce priveşte băutul de alcool şi până la influenţele culturale în comportamentul social şi media. Dar cred că totul acolo se face smart, de exemplu autorităţile înţeleg că trebuie să fie o democraţie astfel încât să poată atrage lumea. Acest concept se aplică şi în cazul advertisingului.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare