Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Opinii"
Facebook
Like us on Facebook
Opinie - 13 August 2012
Lauda de sine miroase a bine

Lauda de sine miroase a bine

Modestia dăunează grav binelui. Nu mai trăim vremuri în care să aşteptăm cuminţi ca faptele noastre bune să atragă atenţia cuiva cu mare putere mediatică şi acesta să ne laude. Azi, ştiri neplătite sunt doar cele negative. Promovarea trebuie să fie o parte consistentă şi planificată a proiectelor de CSR, altfel binele nici nu se propagă, nici nu se multiplică, nici nu are impact mare.

de Semida Durigă, CSR Manager & Group Creative Director, Next Advertising
Modestia şi schimbările sociale

Era o vreme când să faci şi să taci trecea drept virtute. Azi, această practică e considerată a fi lipsă de strategie sau chiar prostie. Cândva, veştile rele circulau repede. Azi, doar veştile rele circulă. Cele bune trebuie împinse de la spate cu planuri meşteşugite de promovare. Într-un timp, companiile vindeau şi prosperau pe baza a ceea ce spuneau consumatorilor despre produsele lor. Azi, succesul lor depinde în proporţie de 60% de percepţia oamenilor despre ceea ce fac ele efectiv ca să arate că sunt responsabile. Iar acest subiectivism numit percepţie se construieşte strict în funcţie de ceea ce află sau aude publicul. Dacă faptele bune nu ajung la public, ele nu există pentru el.

Un om bun şi modest va fi apreciat de doi-trei prieteni apropiaţi. Un om bun şi lăudăros, de tot cartierul. Exact la fel este şi în cazul companiilor care fac CSR.

Responsabilitate, dar să ştim şi noi

CSR-ul made in România se luptă să-şi găsească echilibrul. Pasionaţii research-ului pe Internet pot descoperi accidental tot felul de proiecte minunate de responsabilitate socială, de care n-a auzit aproape nimeni atunci când s-au întâmplat. La polul opus, există companii care-şi folosesc 80% din bugetele de CSR propovăduind şi 20% făcând.

Ambele situaţii dăunează la fel de mult conceptului de lume mai bună. Modeştii din cale-afară nu generează impact şi nici nu multiplică binele făptuit. Lăudăroşii exageraţi menţin CSR-ul în şahul dezbaterilor cu privire la moralitatea facerii de bine pentru beneficii de imagine.

Un lucru trebuie aplicat cu certitudine atunci când se elaborează strategia de responsabilitate socială: nici fapte fără vorbe, nici vorbe fără fapte.

Bine faci, PR plăteşti

E suficient să priveşti pe repede-înainte în mass-media şi blogosfera românească pentru a înţelege că faptele pozitive nu-şi găsesc singure locul meritat în grila de subiecte aşternute în faţa publicului. Pentru a prinde un loc în faţă, ele au nevoie de comunicare, de advertising, de PR, de BTL. Altfel, anonimatul este garantat. Companiile trebuie să lase modestia la o parte şi să rezerve cu generozitate bugete de creaţie şi media, care să le poarte iniţiativele de CSR în lume.

Binele învinge, dar numai cu o mică armată de specialişti în comunicare aflată în spatele lui.

Extra Info

Semida Durigă este CSR Manager si Group Creative Director la Next Advertising. Next Advertising este singura agenţie de publicitate din România care are un departament dedicat proiectelor sociale şi de CSR. Filozofia acestuia este de a-şi folosi creativ toate competenţele pentru a dezvolta proiecte relevante, recunoscute, revoluţionare şi remarcabile.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Florin
23 August 2013, 16:37
Ideea este una interesanta insa este dificil de estimat impactul real al acestei expresii atunci cand e transformat in realitate.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare