Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Opinii"
Facebook
Like us on Facebook
Opinie - 3 Iunie 2010
Maurice Lévy: generația tânără deține o agenda a schimbărilor

Maurice Lévy: generația tânără deține o agenda a schimbărilor

Maurice Lévy, Preşedinte & CEO Publicis Groupe, în discursul său din cadrul Congresului Mondial IAA de la Moscova, a vorbit despre noul consumator, despre modul în care va schimba această generație comunicarea brandurilor și despre avantajul de a nu fi lider de piață.

de Anca Muraru

Maurice Lévy a vorbit despre consumatorul zilei de mâine ca fiind tânărul conectat cu prieteni, colegi sau chiar necunoscuți cu care împărtășește aceleași preocupări, prin intermediul internet: „El este politicos, sincer, educat și deține puterea, dar fără niciun dubiu vorbim despre o generație revoluționară, cea mai revoluționară de la al Doilea Război Mondial încoace. Este o greșeală să credem că această generație este o nișă, ea reprezintă viitorul. Tinerii de azi sunt lideri de opinie,nu mai sunt copiii cei care învață de la părinți, ci ei sunt cei care îi învață pe cei mai în vârstă.”

Este înfricoșător faptul că doar 40% dintre consumatori au încredere în marile companii să facă ceea ce trebuie. Acest lucru are în spate problema prăpastiei între consumator și companii. CSR-ul nu a fost suficient, iar consumatorul nu crede în comunitatea marilor afaceri: nu vorbesc aceeași limbă, nu acceptă motivele lor și consideră că angajații și consumatorii nu contează pentru companii. Criza economică nu a făcut decât să accentueze furia tinerilor.

Preşedintele & CEO Publicis Groupe a vorbit despre faptul că în ultimii 60 de ani, era știut că dacă ești lider de piață, vei rămâne astfel. „Astăzi, lucrurile stau diferit: dacă ești lider, reputația ta va fi un subiect mai discutat decât a celorlalte companii, pentru că brandul tău are expunere mai mare, iar așteptările sunt mai mari.” Companiile mari nu au fost populare niciodată, dar acum provocarea este și mai mare deoarece sunt ușor de targetat, reacționează greu și dacă există o problemă, se apelează la departamentul juridic, proces care durează o săptămână, iar răspunsul vine de obicei prea târziu.

Aceasta este o perioadă foarte bună pentru a fi un challenger sau un outsider, dar paradoxal, acesta nu este sfârșitul corporațiilor mari. Câteva companii au demostrat că pot fi lider de piață și un lider din punct de vedere etic, în același timp.” Google, Toyota,Nike, P&G, Nestle, Tata sau Banco Real din Brazilia sunt doar câteva dintre exemplele de etică pe care le-a oferit Maurice Lévy.

„În ultimii 50 de ani, consumatorii voiau să cumpere mult și ieftin, iar companiile erau nevoite să producă mai mult și ieftin pentru mase, dar pe viitor soluția va fi să se consume mai puțin sau mai bine. Prin intermediul internetului pot fi comparate prețuri, pot fi schimbate produse sau chiar pot fi vândute obiecte folosite. Se vor schimba multe aspecte în modul în care consumăm, folosim media, împărtășim cunoștințe sau ne educăm. Cum facem trecerea de la cantitate la calitate, de la satisfacerea statusului la satisfacerea nevoilor? Nu va mai fi „mai mult pentru mai puțin, ci mai puțin pentru mai bine”.

Preşedintele & CEO Publicis Groupe susține că agențiile de publicitate ar trebui să se întrebe ce visuri transmit oamenilor. „Cred în creștere și în profit și consider că este indispensabil să creăm mari companii care ajută oamenii să trăiască mai bine și să le ofere locuri de munca, dar totul într-un mod etic. ”

Există tipuri diferite de creștere și de profit, acum a venit rândul creșterii și al profitului etic. Este bine pentru companie, pentru consumatori, pentru populație. Maurice Lévy a încheiat printr-un sfat: „Nu trebuie să ne schimbăm pentru copiii noștri, ci trebuie să ne schimbăm datorită copiilor noștri.”

Foto: Brand Week

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare