Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Opinii"
Facebook
Like us on Facebook
Opinie - 3 Decembrie 2013
Primul an de publicitate al României

Primul an de publicitate al României

La mijlocul acestei toamne, Constatin Năstase, editorul de la Tandem Media și fostul meu coleg de la revista „Capital”, mi-a spus să pregătesc interviurile: scoatem cartea! Timp de un an, adunasem mai bine de jumătate din interviurile pe care mi le propusesem, făcute la un interval de-o lună sau două. N-a fost ușor să mă țin de capu’ personajelor mele, dar nu mă plâng!

de Petre Barbu
De abia când am început să așez interviu lângă interviu, pagină după pagină, am auzit un zumzet ce răzbătea din manuscrisul pregătit pentru editură. Tot lucrând pe interviuri, editându-le și corectându-le, am avut revelația că vocile din carte devin tot mai puternice, una lângă alta, toate vibrând, paradoxal, fără să se amestece într-o hărmălaie asurzitoare. Atunci am simțit că această carte are ceva de spus.

Fiecare voce din „Primul an de publicitate” vorbește articulat și cu aplomb despre începuturile publicității în România. Am strâns 13 interviuri în această carte. Sunt 13 oameni în carne și oase, care își amintesc cum au început afacerile în publicitate.

Dar în această carte mai există și cel de-al 14-lea personaj, care nu mi-a dat interviu. Nici nu i l-am cerut. Este România. O Românie a anilor ’90. Cei 13 interlocutori din „Primul an de publicitate” vorbesc indirect despre acest personaj, România, care abia se trezise după ani lungi de dictatură și întuneric.

Personajul România trece dintr-un interviu în altul, dintr-o poveste într-alta, dintr-o aminitire în alta. Este o Românie cu o energie și un entuziasm incredibil pentru zilele noastre. O Românie tânără, plină de speranțe, planuri, vise, cu un capital uriaș de simpatie în lume. O Românie cu oameni care doreau să facă foarte multe lucruri. Cei 13 din cartea „Primul an de publicitate” au făcut publicitate.

Dar, ca în filmele sovietice (altă comparație n-am găsit!), acest personaj, România, parcă este doborât miraculos de blazare, frustrări și neîmpliniri. (Cunoaștem istoria recentă!)

Veți vedea, parcurgând această carte, că mai toți interlocutorii mei vorbesc despre o României care n-a știut să-și aleagă drumul armonios spre dezvoltare. (Dar cu regretele nu poți construi o țară și nici măcar o afacere!)

Cei 13 antreprenori în domeniul publicității au străbătut cei 23 de ani de poticneli la nivelul societății românești cu tenacitate, disperare și curaj. S-au luptat cu o Românie birocratică, absurdă și descurajantă. Cititorii cărții vor judeca cine a învins.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare