Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Opinii"
Facebook
Like us on Facebook
Opinie - 20 Martie 2014
Real Time Marketing – The Next Big Thing sau the NOW?

Real Time Marketing – The Next Big Thing sau the NOW?

Se vorbește mult astăzi despre Real Time Marketing ca despre trendul viitorului. Vestea proastă este ca RTM nu mai ține de viitor. Ține de PREZENT. Cine nu înțelege, nu face și nu gândește RTM se va autoelimina din joc. Vestea bună este ca nicio altă disciplină nu este pregătită atât de profund pentru RTM cum este PRul.

de Hortensia Năstase, Managing Partner, GolinHarris
Ce înseamnă RTM? Înseamnă să fii în povestea lui ACUM, să fii la curent cu tot ceea ce se întâmplă pe agenda publică - la nivel internațional, european și local, în social, economic și politic, de la Crimeea la Bianca și de la Senat la Van Damme - și să introduci brandul în acele scenarii, în mod natural și relevant, ca pe un personaj activ.

În ultimii doi ani, brandurile au ales acțiuni punctuale de RTM, corelându-și mesajele cu subiectele în trend pe agenda publică. Metoda aleasă a fost destul de clichéistică și mecanică - transmiterea unui mesaj punctual, vizual/ text/ video, în general pe un singur canal, de preferință Facebook sau canal propriu. Foarte puține au fost brandurile care au dezvoltat o strategie de RTM pe o perioada îndelungată, axată pe engagement de tip multi-channel și planificat mai degrabă decât oportunistic.

Anul 2014 este începutul noii ere RTM. Formula rigidă care a funcționat până acum, aceea de a acționa în același mod, uşor șablonard, indiferent de brand sau de canal, nu mai este valabilă. Consumatorii nu-și vor aminti niciodată trei companii care au postat același tip de vizual tip Shutterstock pentru Facebook cu ocazia unui eveniment important. Poate își vor aminti vizualul, dar în niciun caz brandul. Brandurile care merg mai departe, cele care îndrăznesc mai mult decât o simplă execuție și care dezvoltă o adevărată poveste vor fi cu siguranță ținute minte și chiar iubite.

RTM va miza din ce în ce mai mult pe creativitate planificată, translatată în canale multiple și mai ales în momente care sunt cu-adevărat relevante pentru comunitate. În 24 de ore, the average John Doe atinge un număr foaaaarte mare de touch-point-uri, este captiv în multe locuri, are anumite preferințe când vine vorba despre pauze sau despre locul în care muncește, își găsește inspirația în anumite puncte și momente, are o preafrumoasă rutină. Toate aceste puncte pot deveni canale per se, iar RTM își poate spune aici povestea în cel mai liber și frumos mod.

Mai mult, nu vom mai vedea doar activări pe canale proprii, ci din ce în ce mai mult pe canale paid, earned și shared. Brandurile inteligente, cu o strategie integrată de social media, vor merge dincolo de canalele consacrate și deţinute de brand, vor pătrunde pe teritoriile unde se dă bătălia pentru întâietate – ex. căutări în marile motoare (Google, Youtube).

Era real time-ului deja evidențiază importanța conectării permanente, obsesive la tot ceea ce se întâmplă în offline + online. Modul tradițional de a gândi comunicarea exclusiv prin relațiile media tradiționale, ca proces programat, unilateral, ce se desfăşoară după un plan matematic - două comunicate de presă pe lună, un cover story, o conferință – nu mai funcționează. Clienții deja conștientizează impactul pozitiv enorm pe care îl aduc activările de RTM, care complementează fericit comunicarea tradițională. În pasul următor, vorbim despre tranziția către mobile first - consumatorul anului 2014 petrece foarte mult timp cu telefonul mobil în mână, iar experiențele pe care brandurile le pot oferi în acest univers al mobilității sunt, practic, nelimitate.

Hortensia Năstase este Managing Partner GolinHarris Bucuresti, de 3 ani lector în cadrul programului de MBA oferit de CityUniversity of Seattle (CityU) și, din noiembrie 2013, Secretar General al Consiliului Director IAA România. Cu o experiență de 15 ani în relații publice, Hortensia crede într-o strategie de management consensual, centrat pe încredere, dedicare și idei, acestea fiind de altfel valorile care stau la baza activității sale profesionale. Este absolventă a Facultății de Limbi Străine, Universitatea București și a Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative. De asemenea, Hortensia a absolvit cursurile Chartered Institute of Public Relations din Londra și deține un Master în Administrarea Afacerilor oferit de Codecs Open University School, București
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare