Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Opinii"
Facebook
Like us on Facebook
Opinie - 11 Februarie 2013
Să-i dăm Cezarului, ce-i al Cezarului sau 3 idei pentru a îmbunătăți performanțele unei subindustrii din comunicare: Social Media

Să-i dăm Cezarului, ce-i al Cezarului sau 3 idei pentru a îmbunătăți performanțele unei subindustrii din comunicare: Social Media

Lucrez într-o companie al cărei nume începe cu THE. Articolul hotărât din titlu a fost unul dintre motivele pentru care m-am hotărât să lucrez aici. Când am înființat departmentul de Social Media in agenția THE PRACTICE, mi-am zis că va fi THE Social Media Department. Parte din cea mai premiată agenție de PR românească, locul 13 mondial pentru creativitate într-un Gunn Report al PR-ului, și echipa mea de social media își asumă un rol de leadership în industrie sau mai precis în subindustria comunicării-social media.

de Monica Jitariuc, Managing Director, THE PRACTICE
Credem că putem contribui la îmbunătățirea industriei comunicării prin îmbunătățirea felului în care se face Social Media în România. Propun trei soluții punctuale care ar veni în ajutorul Social Media românești.

Meseria de practician în Social Media e nouă. Nu există manuale. Înveți din experiență, iar munca propriu-zisă e aur curat. Așadar, prima soluție ar fi Asociația Profesioniștilor în Social Media. Astfel, am putea discuta subiecte specifice ori elabora puncte de vedere comune. Am avut deja demersuri în acest sens,deci soluția este 100% fezabilă.

În completare, dacă în PR etica joacă un rol crucial, Social Media au încă multe zone gri. De pildă, relațiile cu liderii de opinie online (bloggerii) sunt de multe ori influențate financiar sau au premise îndoielnice. De aceea, un alt lucru care ar duce la profesionalizarea Social Media în România ar fi adoptarea unor coduri de conduită etică. Dacă Asociația Profesioniștilor de Social Media ar fi înființată, Codul Etic ar fi printre primele puncte ale agendei sale.

Mai mult, social media sunt îmbrățișate de majoritatea brandurilor pentru că agențiile (în special cele de digital) pun în prim plan oportunitățile lumii 2.0. Dar, ca profesionist de PR, știu că orice utilizator de Twitter are puterea unui jurnalist, așa că este esențială în aceeași măsură și gestionarea riscurilor în Social Media. În consecință, militez pentru gestionarea comunicării brandurilor în Social Media de către agenții de PR. Pentru agențiile de PR este natural să genereze conținut relevant mesajelor brandului, să medieze relațiile cu influențatorii (online, în acest caz) și să gestioneze crize (care în Social Media apar în fiecare zi). Așadar, eforturile de Social Media ar fi optimizate dacă rolurile ar fi împărțite în funcție de competențele naturale ale fiecărei ramuri de comunicare.

Consider că putem îmbunătăți industria comunicării prin profesionalizarea uneia dintre cele mai “la modă” zone, Social Media. Soluții sunt, înțelepciune să fie.

Acest eseu a fost elaborat de Monica Jitariuc, Managing Director, THE PRACTICE, în cadrul procesului de selecție a participanților pentru Modulul de Leadership al Școlii IAA.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare