Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Opinii"
Facebook
Like us on Facebook
Opinie - 30 Ianuarie 2013
„Schimbarea începe cu mine”, Diana Klusch, Coprorate Affairs Director la Ursus Breweries

„Schimbarea începe cu mine”, Diana Klusch, Coprorate Affairs Director la Ursus Breweries

“Isus i-a chemat, şi le-a zis: Ştiţi că domnitorii Neamurilor domnesc peste ele, şi mai marii lor le poruncesc cu stăpînire. Între voi să nu fie aşa. Ci oricare va vrea să fie mare între voi, să fie slujitorul vostru; şi oricare va vrea să fie cel dintîi între voi, să vă fie rob.” (Matei 20:25-27)

Știu că acest citat poate fi văzut ca ciudat, nepotrivit, “out of brief” (ca să folosesc și o terminologie corporatistă și de publicitate) în deschiderea unui eseu care trebuie să vorbească despre observaţiile şi ideile mele cu privire la modul în care aș putea îmbunătăţi performanţele organizaţiei sau industriei în care activez. Totuși, fiind vorba despre un eseu al cărui scop este să vă convingă să mă acceptați într-un program cu o importantă componentă de dezvoltare a abilităților de conducere, nu pot începe fără a defini ce înseamnă pentru mine modelul și idealul de conducere, rezumat perfect în aceste versete.

Schimbarea începe cu mine. Cum aș putea să am pretenția că vreau să îmbunătățesc compania și industria în care lucrez, dacă nu mi-aș dori mai întâi să mă schimb eu, să evoluez, să cresc, să mă împing în afara limitelor mele calde de confort, pentru a putea să îi servesc și să îi inspir pe cei cu care interacționez în munca de zi cu zi? Aceasta este și motivația înscrierii mele în aceasta selecție și dorința de participare la curs. Și una din ideile de îmbunătățire a performanței. Nu pentru că uau! aș deveni brusc mai deșteaptă și mai inspiratoare după acest modul, ci pentru că sper că voi continua să mă împing mai mult, să dau mai mult celor din jur din ceea ce am învățat până acum, să forțez mai mult, în sens pozitiv, și limitele mele și ale altora.

Cu riscul de a mă situa în afara contextului definit, dar sperând să punctez măcar la capitolul creativitate si gândire “out of the box”, nu mă voi referi în acest text la soluții concrete pentru compania mea sau industria în care activez. Unul din motivele principale fiind că în 2000 de caractere nu apuc nici măcar să explic starea de fapt a acestora, pentru a motiva îmbunătățirile propuse. Dar plecând de la o lectură recentă, parcursă pentru a mă inspira în munca mea, voi face un mic exercițiu de “furtună pe creier”.

Exercițiu care ar trebui să pună pe masă idei de lucruri interesante și atrăgătoare într-o industrie cu care, noi ca și producători de bere, interacționăm intens: HORECA. Din rațiuni de spațiu îngăduit, lectura inspiratoare și explicativă, respectiv 10 Crucial Consumer Trends for 2013, realizată de trendwatching.com o găsiți aici.

Brainstorming!!!! (cu regulile de rigoare, deci nu aveți voie să criticați și să eliminați idei a priori; construiți în schimb pe cele propuse).

• Realizarea unui portal (vezi kickstarter.com) prin care patronii din HORECA să își atragă clienții în finanțarea unor proiecte (extinderi, meniuri și programe experimentale) în schimbul unor beneficii viitoare (cupoane de masă, de petrecere, de spa, etc.)
• Ofertă de informație, interesantă și utilă prin instrumentele de social media ale restaurantelor, barurilor, cluburilor către clienții lor, pentru a umple acele Mobile Moments: rețetă rapidă pentru cina de diseară, rețeta de cocktailuri, recomandări de filme, cărți.
• Sunt nenumărate lucruri din zona HORECA ce pot avea New Life Inside, fie și doar utilizarea mai extinsă a ambalajelor refolosibile sau acea idee de suporți de pahare, care la finalul vieții lor ar putea fi plantate pentru a deveni flori în glastre făcute din ambalaje.
• Aplicații pe mobil oferite clienților de catre hoteluri pentru a-și monitoriza programul de fitness sau de restaurante pentru monitorizarea dietei, pe modelele menționate de tendința Appscriptions.
• În HORECA se pot face atât de multe pentru a fructifica potențialul României de Celebration Nation! Fie pentru atragerea turiștilor în țară, fie pentru a exporta bucătăria noastră tradițională sau colțuri exotic românești peste hotare.
• O cunoaștere mai bună a profilului clienților și a stilului lor de viață ar putea fi a “gold mine” pentru HORECA, dacă ne gândim la tendința Data Myning. O mină de aur pentru că ar permite programe de partneriat cu alte industrii, dar și dezvoltarea unor programe de loializare.
• Again Made Here e o tendință pe care se poate construi frumos în HORECA prin redeschiderea, cu un nou suflu, a unor localuri tradiționale cândva. E un fenomen care se întâmplă deja, pe care îl valorificăm și noi, în Ursus Breweries, dacă e să ne gândim doar la mini-berăria din Cluj sau la Curțile Berarilor din Timișoara.
• Transparența totală, promovată de tendința Full Frontal poate fi un factor major de diferențiere și de creștere a încrederii clienților în HORECA. Mănânci cu mai multă poftă într-un restaurant dacă știi exact de unde au fost aduse ingredientele sau dacă vezi cum este gătită (eventual artistic, altfel de unde succesul cooking-show-urilor in televiziune?) mâncarea în fața ta.
• Și odată ajunse în topurile loialității clienților, localurile HORECA își vor putea permite să fie Demanding Brands și să solicite celor care le trec pragul să contribuie la bunăstarea sau schimbarea comunității din care fac parte. Cum ar fi un program de hrănire și socializare a bătranilor singuri din cartier în jurul unui restaurant, susținut chiar de clienții acelui restaurant?

Ideile de mai sus sunt punctuale și am și depășit limita celor 2000 de semne. Dar nu am vrut să mă hazardez în a vorbi despre schimbări structurale ale performanței unei companii sau ale unei industrii în mai puțin de 2 pagini. Altfel sper că ați găsit interesantă măcar aruncarea unei priviri asupra celor 10 tendințe pentru 2013.

Pentru a concluziona revin totuși la ideea anterioară. Schimbarea începe cu mine. Dacă prin acest program voi reuși să îmi împing în sus ștacheta așteptarilor, performanței și mai ales a dorinței de a împărtăși mai mult din darurile și binecuvântările primite, va fi cu siguranță un plus și pentru cei din jurul meu.

Acest eseu a fost elaborat de Diana Klusch, Coprorate Affairs Director la Ursus Breweries, în cadrul procesului de selecție a participanților pentru
Modulul de Leadership al Școlii IAA.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
replique montre
25 Decembrie 2015, 09:48
"Le changement commence avec moi," Diana Klusch, Ursus Breweries Affaires corporatives Directeur
storify
16 Martie 2016, 13:36
Ursus Breweries Affaires corporatives Directeur
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare