Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Stiri"
Facebook
Like us on Facebook
Stiri - 2 Decembrie 2015
Autorități, companii și societatea civilă împreună la aceeași masă pentru învățământul profesional, la inițiativa OMV Petrom

Autorități, companii și societatea civilă împreună la aceeași masă pentru învățământul profesional, la inițiativa OMV Petrom

Autorități, angajatori, profesori, traineri, ONG-uri și lideri de opinie au dezbătut, la inițiativa OMV Petrom, problematica educației profesionale și tehnologice din România. În cadrul unei mese rotunde organizate sub forma unui workshop, participanții au identificat nevoile sistemului de învățământ profesional din România și, mai mult decât atât, soluții care ar putea veni în întâmpinarea acestora.

Inițiativa face parte din campania ”România Meseriașă”, care îşi propune să aducă în atenția românilor importanta educației profesionale, potențialul pe care îl are țara noastră in aceasta direcție şi găsirea unor soluții pentru susținerea sistemului de învățământ profesional.

Dezbaterea a pornit de la un amplu studiu realizat de OMV Petrom la nivel național. Românii sunt de părere că pentru a îmbunătăți calitatea învățământului profesional trebuie să se pună accent pe practica și instruirea cadrelor didactice. În același timp, 77% dintre ei cred că munca meseriașilor nu este respectată. 85% dintre angajatori consideră că numărul de absolvenți de școli profesionale este insuficient pentru a acoperi nevoile actuale ale pieței și elevii care ies de pe băncile școlilor profesionale nu sunt pregătiți pentru piața muncii.

”Unul dintre mesajele la care eu țin foarte mult este acela că societatea românească este ca o echipă. Nu există membri ai echipei privilegiați, sau nu ar trebui să existe, ci o echipă funcționează atunci când toți membri reușesc să își atingă potențialul și atunci când știu să lucreze foarte bine unii cu ceilalți. De aceea, cred că întregul concept de educație profesională în România trebuie gândit în paradigma învățare pe tot parcursul vieții. Nu vorbim despre a bloca oameni într-o zonă exclusiv profesională, ci vorbim despre a le dezvolta potențialul practic și de a le lăsa ușa deschisă să urmeze diferite parcursuri de carieră.”, a declarat Ligia Deca, Consilier de stat la Departamentul Educație și Cercetare.

Dana Stroie, reprezentant al Centrului Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (organizație aflată în subordinea Ministerului Educației și Cercetării), a prezentat cele 4 obiective strategice și direcții de acțiune la nivel național pentru educația și formarea profesională (2015 – 2020). Acestea cuprind îmbunătăţirea relevanţei sistemelor de formare profesională pentru piaţa muncii, creşterea participării şi facilitarea accesului la programele de formare profesională, îmbunătăţirea calităţii formării profesionale, dezvoltarea inovării şi cooperării naţionale şi internaţionale în domeniul formării profesionale.

Violeta Cozianu, Senior Policy Advisor Departamentul Economic al Ambasadei Regatului Olandei la București a prezentat situația sistemului de învățământ profesional din Olanda, un exemplu de succes în care educația profesională se bucură de largă susținere, atât din partea statului, cât și a agenților economici.

Am înțeles astăzi că indiferent de câte nevoi are sistemul educațional profesional actual, soluțiile sunt și mai multe, iar atunci când există un dialog sincer, putem lucra în echipă - autorități, angajatori, profesori, traineri, ONG-uri. Mi-ar plăcea ca fiecare dintre cei prezenți astăzi la masa rotundă să considere această inițiativă un proiect personal pe care să îl ducem împreună mai departe, pentru a găsi răspunsul potrivit la întrebarea: cum putem ajuta învățământul profesional actual să formeze meseriași valoroși și profesioniști pentru România?”, a afirmat Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate OMV Petrom.

Extra info

Din 2012, OMV Petrom a adoptat conceptul grupului OMV pentru un business responsabil – Resourcefulness. Compania îşi propune să dezvolte relaţii bazate pe câştig reciproc între societate, mediu şi companie prin soluţii inovative, concentrăndu-se pe managementul apei şi al CO2, inovație si energii noi și educaţie pentru dezvoltarea oamenilor.

"Ţara lui Andrei" este principala platformă de implicare în comunitate. Din 2007 până în prezent au fost alocaţi peste 40 milioane euro pentru dezvoltarea comunităţilor din România.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare