Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Stiri"
Facebook
Like us on Facebook
Stiri - 30 August 2017
Două trofee de aur pentru 'Romanians Adopt Remanians' la Ad Stars, festivalul internațional cu cele mai multe înscrieri după Cannes Lions

Două trofee de aur pentru 'Romanians Adopt Remanians' la Ad Stars, festivalul internațional cu cele mai multe înscrieri după Cannes Lions

România câștigă două trofee de aur la Ad Stars International Advertising Festival, unul din cele mai importante festivaluri de creativitate ale momentului cu campania „Romanians Adopt Remanians”, realizată de GMP Advertising și Webstyler. Anul acesta, juriul reunit în Coreea de Sud, care a avut printre membrii executivi și un român, Adrian Boțan, (McCann Worldwide Londra), a selectat doar 1.802 campanii finaliste din cele 21.530 de înscrieri din întreaga lume.

GMP Advertising și Webstyler, singurele agenții românești premiate la festival au avut două campanii shortlistate în patru categorii. Campania care a adus românilor prima zi liberă din Uniunea Europeană dedicată părinților și copiilor, pentru clientul Itsy Bitsy FM, și respectiv “Romanians Adopt Remainians” cea mai viralizată campanie românească în principalele publicații din întreaga lume în 2016.

Cea din urmă a obținut la Ad Stars două trofee de aur alături de campanii internaționale istorice precum “The Bullet Pen” și “Correcting History” în categoriile “Diverse Insights” și “Public Service Announcements”.

Campania de adopție virtuală a votanților Remain a luat naștere imediat după votul referendumului pentru ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană. După Brexit, sute de atacuri xenofobe au fost lansate pe stradă și în mass-media împotriva imigranților din Marea Britanie. Imigranții români au fost o țintă importantă a discursului de ură promovat de tabloide.

Unul dintre principalele ziare românești, Gândul, a decis să lupte împotriva ostilității cu empatia. Printr-un mecanism interactiv pe Facebook, în doar 48 de ore de la rezultatul Brexitului, Gândul i-a invitat pe britanici și pe români deopotrivă, să rămână împreună în Europa. Românii s-au oferit voluntar să adopte pe britanicii care erau contra ieșirii Marii Britanii din UE, prin intermediul platformei online www.RomaniansAdoptRemainians.EU. Aplicația a oferit cetățenilor britanici cărți de identitate românești virtuale prin care, de exemplu, John Smith devenea John Smithescu cu părinți adoptivi români.

Răspunsul în timp real a fost rapid viralizat pe întreg globul din Marea Britanie până în Statele Unite, din Franța până în Australia și Noua Zeelandă. Cele mai importante canale de știri printre care CNN și France24 au menționat inițiativa românească iar câțiva jurnaliști britanici și-au făcut astfel buletine românești în semn de susținere pentru gestul de toleranță arătat de români.

"Când se ajunge la o astfel de criză mi se pare important să vezi dincolo de ea, să fii capabil să schimbi mentalități, să descrețești frunți într-o situație tensionată, să surprinzi, să unești. Când ai o astfel de oportunitate, tu ca publicitar ești responsabil, nu doar pentru un brand anume, ci ești responsabil pentru comunitatea în care trăiești", a spus Bogdan Nițu, director general Webstyler. 

Din echipa care a contribuit la realizarea campaniei fac parte: Clarice Dinu – Redactor Șef, Gândul, Mihai Gongu - Executive Creative Director, GMP, Bogdan Nițu  - GM & Head of Digital Strategy, Webstyler, Andrei Bălan - Head of Communication Strategy, Webstyler, Carmen Marinescu - Project Director, Webstyler, Sasha Tănase - Art Director, Webstyler, Dan Neciu - Web Developer, Webstyler, Cosmin Panait - Web Programmer, Webstyler, Răzvan Stângă - Web Programmer, Webstyler, Andreea Lazăr - QA Tester, Webstyler, Ștefan Georgescu - Strategic Planner, Webstyler, Ionuț Raicu - Graphic Designer, Webstyler, Andreea Cristea – Copywriter, Webstyler, Elena Cîrîc – Social Media Manager, Webstyler.

Extra info

GMP Group este cel mai premiat grup independent de comunicare din România fiind format din agenții specializate în diverse arii ale comunicării: GMP Advertising, WEBSTYLER, GMP PR, Point Public Affairs, GO Studio și Chapter 4. Cu peste 130 de angajați în cele șase companii, GMP Group este un grup independent, antreprenorial, inspirat de creativitate în toate disciplinele sale: advertising, digital, events, public affairs, design, PR. Pentru creativitate și rezultatele clienților lor, companiile grupului sunt constant premiate în festivaluri precum Effie, Internetics, PR Award, Golden Drum și Cannes Lions. În 2016 grupul a scris istorie pentru clientul său Itsy Bitsy, prin campania „Timp de calitate cu copiii”, considerată Campania Anului în România, cea în urma careia 1 iunie a devenit Zi Liberă Națională.

Ad Stars, este unul dintre cele mai importante festivaluri de publicitate din lume. Este primul festival din lume care integrează online-ul ṣi offline-ul ṣi care oferă ṣi un câṣtig în bani (10.000 USD fiecare) pentru câṣtigătorii Grand Prix-urilor. 

În plus, aceeaṣi platformă online funcṭionează ca un “open source”, unde profesioniṣtii din publicitate pot interacṭiona ṣi face schimb de informaṭii în mod constant. Prin intermediul social media ṣi al aplicaṭiilor pentru smartphone-uri, festivalul este practic deschis participării 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an. Înscrierile la Ad Stars au crescut în fiecare an de la lansare: de la 3.105 lucrări din 29 de ṭări în primul an, până la 21,530 lucrări, din 62 de ṭări, anul acesta.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare