Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Stiri"
Facebook
Like us on Facebook
Stiri - 3 Februarie 2016
Increderea consumatorului - ingrijorari si intentii de cumparare la nivel mondial

Increderea consumatorului - ingrijorari si intentii de cumparare la nivel mondial

Indicele global al increderii consumatorului a incheiat anul 2015 intr-o nota usor negativa, el scazand cu doua puncte fata de T3 si incheind la acelasi nivel ca la inceputul anului. Comparativ cu primul trimestru din 2015, increderea a ramas constanta in Asia-Pacific la nivelul de 107 puncte, in timp ce Europa a urcat cu 4 puncte pana la 81.

Toate celelalte regiuni au incheiat anul mai putin increzatoare decat l-au inceput, cu America de Nord si Orientul Mijlociu/Africa in scadere cu cate 6 puncte fiecare pana la 100 respectiv 90, in timp ce America Latina a coborat cu 3 puncte pana la 83.

“Nivelul increderii pe parcursul anului 2015 reflecta modurile diferite in care consumatorii au filtrat evenimentele economice locale si globale” declara Louise Keely, Vicepresedinte Nielsen si Presedinte al Demand Institute. “Multe din pietele emergente – desi nu toate – sunt situate in zone cu o crestere mai lenta, iar tendintele increderii variaza corespunzator. In general, consumatorii europeni au ramas optimisti in pofida constantei  incertitudini economice. Pe de alta parte, desi SUA este un pol pozitiv al economiei globale, consumatorii americani manifesta un optimism precaut in ce priveste viitorul apropiat.”

In cel mai nou val al studiului online desfasurat intre 2 - 25 Noiembrie 2015, increderea consumatorului a crescut in 26 din cele 61 de piete masurate de Nielsen (43% din pietele analizate). Cel mai mare scor a fost inregistrat de India (131), constant fata de T3, iar cel mai mic in Coreea de Sud (46), cu o crestere trimestriala de 4 puncte. Dintre cele mai mari economii mondiale, China a inregistrat un scor de 107, crescand 1 punct fata de T3, urmata de Marea Britanie (101, -2 puncte), SUA (100, -19 puncte), Germania (98, -2 puncte) si Japonia (79, -1 punct), toate inregistrand deci scaderi trimestriale ale nivelului de incredere.

In Romania, nivelul increderii consumatorului a scazut cu 5 puncte, ajungand la un index de 79 in T4 2015. Incendiul de la Clubul Colectiv, ce a fost urmat de demonstratiile din tara precum si de schimbarea guvernului sunt cauzele cele mai probabile ale scaderii. De asemenea, acest lucru poate fi vazut si in felul in care consumatorii isi folosesc banii care raman dupa acoperirea cheltuielilor lunare: „divertismentul in afara casei” a atins cel mai mic nivel din 2015. Totusi, nivelul increderii consumatorului este cel mai ridicat inregistrat la sfarsit de an pentru Romania din 2010, de cand se masoara acest indicator in fiecare trimestru.

Ingrijorarile privind terorismul si imigrarile cresc in America de Nord si Eueropa

Temerile privind terorismul au ajuns la noi maxime in T4 2015 in America de Nord (27%) si Europa (22%) si au devenit o preocupare mai mare decat economia in ambele regiuni. In Statele Unite ale Americii, 29% dintre respondentii online au declarat ca terorismul este principala si a doua cea mai importanta temere, cu o crestere de 15 puncte procentuale fata de T3 2015. In Europa, motivele de ingrijorare au fost de asemenea ridicate si au crescut semnificativ din T3 in T4 in Israel (43%, +24pp), Regatul Unit (32%, +11pp) si Olanda (26%, +8pp). De asemenea, in urmatoarele tari nivelul era deja ridicat si a ramas relativ stabil: Turcia (56%, -2pp), Franta (25%, -1pp), Cehia (24%, +11pp), Elvetia (23%, +1pp) si Germania (23%, nicio modificare).

Preocuparile privind imigratia au crescut in America de Nord (29%); aproape o treime dintre americani (32%) au spus ca este principala sau a doua cea mai importanta ingrijorare, o crestere de 26 de puncte procentuale fata de T3 si devenind astfel cea mai importanta ingrijorare la nivel national. Grijile privind imigrarea au fost de asemenea importante in tarile centrale si de nord din Europa, cu nivele ridicate in Cehia (36%), Suedia (28%), Germania (27%), Austria (26%), Norvegia (26%), Regatul Unit (22%), Elvetia (22%) si Finlanda (21%), majoritatea inregistrand cresteri semnificative la nivel de trimestru.

“Ingrijorarile consumatorilor privind terorismul si imigratia au crescut in ultimele trimestre in tarile cel mai mult afectate de evenimentele recente” a declarat Keely. “Continuam sa monitorizam efectele acestor probleme demografice si politice care pot influenta cheltuielile consumatorilor. In general, evenimentele mari si neasteptate sunt cele mai perturbatoare pentru consumatori”.

Romanii continua sa puna in centrul preocuparilor lor sanatatea, siguranta locurilor de munca si platirea datoriilor; aceasta este o orientare diferita comparativ cu cea a consumatorului european, care pune in prim plan terorismul si starea economiei, pe langa securitatea joburilor.

Perceptia de recesiune afecteaza mai mult de jumatate din glob

Mai mult de jumatate dintre respondentii la nivel global (55%) cred ca au fost in recesiune in T4 2015, cu o crestere usoara fata de inceputul anului (53%). Perceptia privind recesiunea a fost ridicata si peste 90% in Venezuela (96%), Ucraina (95%), Brazilia (93%) si Coreea de Sud (91%). La pol opus se afla China (29%), Cehia (33%), Danemarca (34%), Noua Zeelanda (37%) si Germania (38%).

Increderea in economie, respectiv scaderea perceptiei de recesiune, s-a imbunatatit cel mai mult fata de T3 2015 in Letonia (59%, -11pp), Estonia (46%, -10pp), Italia (80%, -9pp) si Statele Unite ale Americii (47%, -8pp). La capatul celelalt se afla Suedia (62%, +13pp), Singapore (40%, +10pp), Emiratele Arabe Unite (53%, +10pp) si Norvegia (63%, +10pp).

In cazul Romaniei, 54% dintre respondenti considera ca tara nu este in recesiune, cu o crestere de 1% fata de T3 2015.  T2 2015 a fost pentru prima data in ultimii ani cand peste jumatate de romani au considerat ca tara nu se mai afla in recesiune, perceptie ce s-a imbunatatit pana la sfarsitul anului 2015. Acest rezultat plaseaza Romania in top 5 tari din Europa cu un predominant sentiment anti-recesionist, alaturi de Cehia, Danemarca, Germania si Elvetia.

In Statele Unite ale Americii, procentul persoanelor care credeau ca inca sunt in recesiune a scazut sub 50% pentru prima data din 2008, cand Nielsen a inceput sa monitorizeze acest lucru. “Economia Statelor Unite este pe o baza solida si se mentine pe calea de recuperare”, declara Keely. “Consumatorii americani au avut parte de o continua creare a locurilor de munca, de preturi mici la combustibil, precum si de o crestere a salariilor. De aceea, este remarcabil ca desi procentul consumatorilor care cred ca economia Statele Unite este in recesiune a scazut in mod constant, acesta este inca la acest nivel. Aceasta “supraestimare” din partea consumatorilor este un fenomen global si reflecta numarul mare de consumatori care continua sa se simta nesiguri in privinta economiilor tarilor in general”.

Extra info

Rezultatele din acest studiu sunt bazate pe o metodologie online din 61 de tari. In timp ce o metodologie online permite acces la nivel global, ea ofera o perspectiva doar asupra obiceiurilor utilizatorii de Internet, si nu asupra populatiilor totale. In tarile in curs de dezvoltare unde penetrarea online este inca in crestere, publicul poate fi mai tanar si mai bogat fata de populatia generala din tara. De asemenea, raspunsurile din acest studiu sunt bazate pe comportamentul declarat al consumatorilor si nu pe date masurate reale.

Nielsen este o companie globala de management al performantei, ce ofera o intelegere cuprinzatoare a ceea ce consumatorii vizioneaza (WATCH) si cumpara (BUY). Divizia de WATCH a companiei Nielsen ofera informatii din media si publicitate clientilor sai prin serviciile de Masurare Totala a Audientei pentru toate dispozitivele In care este consumat continutul (fie el video, audio sau text). Divizia BUY ofera producatorilor de bunuri de larg consum si retailerilor singura viziune globala pentru masurare a performantei industriei de retail. Prin integrarea informatiilor din diviziile Watch si Buy, precum si a altor surse, Nielsen ofera clientilor sai atat o masurare de clasa mondiala, cat si analize care ii ajuta la imbunatatirea performantelor. Nielsen, o companie S&P 500, are operatiuni in peste 100 de tari care acopera mai mult de 90% din populatia intregii lumi. 

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare