Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 5 Februarie 2013
10 ani de luptă împotriva cancerului la sân sărbătoriți la Festivalul Zâmbetelor

10 ani de luptă împotriva cancerului la sân sărbătoriți la Festivalul Zâmbetelor

Lider mondial în industria vânzărilor directe, Avon înfrumuseţează femeile din România de 15 ani. Campania pentru Sănătatea Sânilor a fost iniţiată acum zece ani, în 2002, reuşind să educe şi să informeze în privinţa diagnosticării precoce a cancerului la sân. Mai mult, începând cu 2006, Avon a organizat în fiecare an Evenimente Roz în diferite oraşe ale ţării.

de pastel
Client: Avon Cosmetics România
Agenție: pastel
Proiect: Festivalul Zâmbetelor
Unde și când: Galaţi – 30 Septembrie 2012 şi Tg. Mureş – 7 Octombrie 2012

Premise

Diagnosticat în fază incipientă, cancerul la sân poate fi tratat relativ uşor şi chiar vindecat. Astfel, descoperit în stadiul 0 sau 1, poate fi vindecat în proporţie de 94%. În aceste condiții, informarea şi educarea femeilor este extrem de importantă pentru ca acestea să înveţe să aibă permanent grijă de ele şi să meargă la controale periodice pentru a îndepărta orice risc.

Context

Lider mondial în industria vânzărilor directe, Avon înfrumuseţează femeile din România de 15 ani. Campania pentru Sănătatea Sânilor a fost iniţiată acum zece ani, în 2002, reuşind să educe şi să informeze în privinţa diagnosticării precoce a cancerului la sân. Mai mult, începând cu 2006, Avon a organizat în fiecare an Evenimente Roz în diferite oraşe ale ţării. Festivalul Zambetelor

Proiectul mizează pe importanţa prevenirii, a promisiunii că vor avea grijă de sănătatea lor, pentru ele şi pentru cei dragi. Deşi este o problemă serioasă, aceasta trebuie să fie abordată într-un mod care nu sperie, ci încurajează şi dă speranţe.

Partea de cercetare

Principalele surse de informare şi de analiză au fost:
1. Ediţiile precedente: acestea au oferit date importante pentru îmbunătăţirea experienţei participantelor la eveniment şi a rezultatelor campaniei. Festivalul zambetelor
2. Întâlniri cu medici specialişti: aceştia au devenit parteneri ai companiei, insight-ul lor fiind extrem de important pentru menţinerea direcţiei corecte a campaniei şi îmbunătăţirea eficienţei.
3. Întâlniri cu paciente: testimonialele femeilor care au câştigat lupta împotriva cancerului la sân au oferit o nouă perspectivă şi o lecţie de curaj, informaţii utilizate pentru îmbunătăţirea mesajelor transmise participantelor.
4. Studii: conform datelor statistice, 1 din 8 femei riscă să se îmbolnăvească de cancer la sân, iar în România, anual, aproximativ 6000 de femei sunt diagnosticate cu cancer la sân.

Provocarea campaniei

Subiectul este unul sensibil, dar extrem de important, deoarece cancerul la sân nu discriminează. Totuși, deşi este o problemă serioasă, aceasta trebuie să fie abordată într-un mod care nu sperie, ci încurajează şi dă speranţe. Tocmai de aceea, am mizat pe importanţa prevenirii, a promisiunii că vor avea grijă de sănătatea lor, pentru ele şi pentru cei dragi. Este important ca participantele să conştientizeze importanţa controlui, dar să-şi păstreze zâmbetul pe buze deoarece vor afla că sunt bine.

Obiective

• Atragerea unui număr de minim 1000 de participanți.
• Crearea unui eveniment dinamic la care participantele să înţeleagă importanţa unui control periodic prin activităţi interactive, care să le implice direct şi să le facă plăcere.
• Asigurarea unui trafic crescut la eveniment prin desfăşurarea unor activităţi multiple.

Public ţintă

• Femei cu vârsta între 35 şi 55 de ani, cele mai expuse riscului de îmbolnăvire şi pentru care conştientizarea importanţei controlului este mare. Festivalul Zambetelor
• Tinere între 18 şi 35 de ani, care ar trebui informate şi educate din timp în legătură cu prevenirea îmbolnăvirii.

Canale utilizate

• Campanie outdoor (afişe, flyere, floor stickere)
• Site-uri de profil
• Comunicare online (site, blog, pagină Facebook Avon)

Implementare

Întregul eveniment a stat sub semnul zâmbetului, care s-a regăsit permanent pe fețele participanților. Mizând pe ideea de interactivitate şi implicare reală, au fost create trei zone:
• Zona de informare: la seminariile susținute de medici ai spitalelor Clinice de Urgență din Galați și Târgu Mureș au participat sute de femei, alături de supraviețuitoare ale cancerului la sân, voluntari AVON și Andreea Marin-Bănică, Ambasadoarea Campaniei Avon pentru Sănătatea Sânilor.

• Zona de solidaritate: femeile și-au arătat atașamentul față de lupta împotriva cancerului la sân, iar de la cortul special au cumpărat produse roz, sumele strânse astfel fiind transformate apoi în donații.Festivalul Zambetelor

• Zona de distracţie: ateliere de handmade, pictură pe rame, pictură pe față, make-up, zona de gânduri roz, contor zâmbete, zona sportivă, zona de fotografii AVON

Carmen Brumă și Gianina Corondan au fost MC la Galați, respectiv Tg.Mureș, împărțind multe zâmbete și contribuind la construirea unei atmosfere roz, iar VUNK și Proconsul au încheiat evenimentele cu două concerte energice.



Rezultate

• La evenimente au participat peste 2500 de persoane.
• 4000 de broşuri informative și 1000 de flyere program au fost împărţite participanţilor.
• La seminariile de sănătate a sânilor au participat peste 200 de persoane.
• 2500 zâmbete contorizate la Galați și 1500 zâmbete contorizate la Târgu Mureș.

Echipa care a lucrat la proiect

Echipa Avon
Denisa Mihai – Corporate Social Responsability Specialist
Bogdan Berdacovici – PR & Advertising Manager
Luciana Dode – PR Assistant

Echipa pastel
Ioana Mucenic – visionary managing partner
Mihaela Stoica - indeed efficient senior account
Ana Achimescu – joyful account executive
Anca Banea – happy account
Irina Gîngu – smiley art director
Ionela Toma – inspired senior copywriter

Extra Info

pastel este agenţia de comunicare specializată în crearea de experienţe de brand. Portofoliul său este extrem de diversificat, incluzând companii din domenii diferite de activitate, precum FMCG (Mondēlez, Bonduelle, Dr. Oetker), B2B (TNT România, Chèque Déjeuner), Industrie (TenarisSilcotub, GDF SUEZ Energy România, Petrom S.A), Auto (Honda), Cosmetice (Avon România, Vichy, L´Oréal Professionnel), Agro (KWS România, Monsanto România), Horeca (Unilever Food Solutions) și altele. La acestea se adaugă campania socială Sport pentru Viață, cel mai longeviv proiect al companiei. Agenția a fost înființată în 2006 de Ioana Mucenic și Dana Nae Popa, la vremea respectivă studente în an terminal, cu un capital initial de doar 200 de euro. Acum, pastel are peste 20 de angajați și 65% dintre clienții săi sunt lideri în piețele în care activează.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare