Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 30 Noiembrie 2009
10 ceasuri de epocă ne-au amintit de Bucureştiul de altădată

10 ceasuri de epocă ne-au amintit de Bucureştiul de altădată

Campania “Redescoperă Bucureştiul de altădată” a fost un demers 360°, care a implicat componente importante BTL, ATL şi PR, parteneriate TV, piese de teatru puse în scenă la Curtea Berarilor Timişoreana, inclusiv componente adiţionale online, realizate de către agenţiile de brand Timişoreana.

de 2 Active PR
Proiect: “Metropotam Interbelic” 
Client: Timişoreana - URSUS Breweries (subsidiară SAB Miller)
Agenţie: FourHooks – Metropotam Group
Perioada: 8 iulie 2009 – 10 august 2009

CONTEXT

“Redescoperă Bucureştiul de altădată” este o inţiativă de brand Timişoreana care continuă platforma de susţinere şi valorizare a tradiţiilor şi istoriei locale. După proiecte similare pe care Timişoreana le-a derulat în Timişoara, Iaşi sau Piteşti, “povestea merge mai departe” în Bucureşti.

Ca o dovadă a preocupării permanente a brandului pentru păstrarea tradiţiilor şi valorilor istorice româneşti prin restaurarea frumuseţii urbane originare, iniţiativa presupunea montarea în Bucureşti a 10 ceasuri de epocă în locuri cu încărcătură istorică. Ceasurile Timişoreana nu sunt doar simple elemente de decor urban, scopul lor fiind acela de a marca istoria şi a scoate la lumină poveştile locurilor remarcabile, cu tradiţie, din Bucureşti. ceas

Campania “Redescoperă Bucureştiul de altădată” a fost un demers 360°, care a implicat componente importante BTL, ATL şi PR, parteneriate TV, piese de teatru puse în scenă la Curtea Berarilor Timişoreana, inclusiv componente adiţionale online, realizate de către agenţiile de brand Timişoreana. Metropotam Interbelic a fost o iniţiativă specială în colaborare cu Metropotam, prin care Timişoreana beneficia de capitalul de imagine şi de audienţa Metropotam.

PLANIFICARE
Obiective:
Awareness şi engagement în jurul iniţiativei Timişoreana "Redescoperă Bucureştiul de altădată" şi a celor 10 ceasuri.
Realizarea unei componente speciale de comunicare online, în colaborare cu Metropotam.ro, prin care Timişoreana beneficia de capitalul de imagine şi audienţă Metropotam.

Public ţintă:
Oameni din Bucureşti, 22+, out-going şi sociali, cu un anumit bagaj intelectual şi cultural, care apreciază oraşul, viaţa sa, care văd atât partea întunecată a Bucureştiului, cât şi frumuseţea acolo unde există. Oameni deschişi, capabili să înţeleagă şi să aprecieze istoria şi tradiţia.

Strategie:
Crearea unui context specific în care ceasurile Timişoreana capătă o semnificaţie pentru consumator - care astfel ajunge să înţeleagă scopul şi motivaţia brandului, să aprecieze efortul şi să asocieze invariabil brandul cu valori precum tradiţie, grijă şi atenţie faţă de valorile umane şi valorile istorice, apropiere.

Dezvoltarea unui microsite cu un mix de conţinut şi concursuri care să evoce perioada de aur a Micului Paris, beneficiind de capitalul de imagine şi simpatie Metropotam - de valorile şi percepţia brandului Metropotam, o publicaţie dedicată Bucureştiului şi vieţii urbane, cu povestiri urbane inedite şi originale, cu o audienţă relevantă, semnificativă, loială.

Specific pentru campania Timişoreana, online-ul a fost mediul în care am putut dezvolta şi spune o poveste, pentru că nu există limitările de timp şi spaţiu din mediile clasice de comunicare.

Mesaj cheie:
Redescoperă Bucureştiul de altădată

IMPLEMENTARE

Metropotam Interbelic este un microsite-replică Metropotam gândit şi realizat ca un Metropotam al perioadei interbelice, cu articole şi conţinut dedicat din vremurile respective. Varianta interbelică păstrează mare parte din structura şi stilul website-ului metropotam.ro, însă acestea sunt prelucrate astfel încât să sugereze o veritabilă incursiune în timp - atmosfera, limbajul, evenimentele şi personajele Micului Paris de la 1932, luat ca punct de referinţă aleator. Dând "foile" Metropotamului Interbelic, cititorii se pot delecta cu articole precum "Medalion - Coana Mitza biciclista", "Teatrul radiofonic... O mare dezamăgire monsieur", "România magnet pentru imigraţiunea italiană", "Primarul Dobrescu pavează străzile cu prietenii dumisale!"....logo Timisoreana

Site-ul are trei sectiuni principale:
1. "Redescoperă Bucureştiul de altădată" - în care sunt integrate articolele aferente perioadei interbelice
2. "Concursuri" - o serie de 6 mini-concursuri, reprezentative pentru perioada respectivă
3. "Timişoreana. Povestea merge mai departe" - în care sunt incluse articolele de PR şi cele care fac legătura cu brandul Timişoreana.

În plus, pe site se regăsesc o serie de funcţionalităţi: harta ceasurilor Timişoreana, citate celebre, sondaje.

Frecvenţa de actualizare: Zilnic pe toată perioada campaniei, minim un articol nou pe zi (total 27 articole din interbelic, 7 articole de PR iniţiativă Timişoreana, 6 mini-concursuri cu premii simbolice).

Conceptul Metropotam Interbelic a implicat componente de Social Media, prin crearea Fan Page Metropotam Interbelic pe Facebook, promovare pe conturile Twitter şi Facebook Metropotam, precum şi dezvoltarea unui quiz special pe Facebook – “Ce personagiu interbelic eşti?”, pentru a atrage atenţia şi audienţa.

EVALUARE

Microsite-ul a atras pe perioada campaniei 12.348 de vizite, cu o medie de peste 6 pagini vizualizate per vizită şi peste 6 minute media de timp petrecut pe site. Peste 60% dintre vizitatori au fost bărbaţi cu vârste cuprinse între 19 -35 de ani.

De asemenea, această componentă online a înregistrat un grad mare de loializare şi implicare. Peste 40% dintre vizitatori au revenit pe perioada campaniei de minim 5 ori pe microsite, majoritatea petrecând mai mult de un minut aici. Mai mult, peste 40% din vizitatori au petrecut în medie minim 3 minute “răsfoind paginile” Metropotamului Interbelic.

Iniţiativa Metropotam Interbelic a generat o serie de reacţii spontane pe Twitter.

EXPUNERE MEDIA - promovare pe metropotam.ro şi în Social Media: Metropotam.ro - secţiune specială în homepage şi banner pe pagina "Harta Bucureşti"

Fan Page Facebook Metropotam Interbelic: 1.699 fani pe perioada campaniei (sursa Facebook stats)
Aplicaţie Quiz Facebook "Ce personagiu interbelic eşti?": 3.121 de utilizatori (sursa Facebook stats).

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Deac
28 Octombrie 2013, 12:11
Am instalat Quiz Facebook, interesanta aplicatie.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare