Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 11 Decembrie 2012
Alfredo Foods desfăşoară prima campanie de comunicare alături de Propaganda

Alfredo Foods desfăşoară prima campanie de comunicare alături de Propaganda

Alfredo Foods, unul dintre cei mai mari importatori şi distribuitori de peşte sălbatic congelat în România, are produse aduse din toate colţurile lumii, care n-ar putea ajunge în rafturile magazinelor şi la consumatori altfel decât în stare congelată. E singura formă prin care se pot păstra proprietăţile acestor produse.

de Propaganda
Produs: Peşte congelat;
Client: Alfredo Foods;
Perioada campaniei: noiembrie - decembrie 2012;
Agenție: Propaganda.

Provocare
În Romania, consumul de peşte este semnificativ mai mic decât media consumului pe cap de locuitor în Europa. Oamenii aleg alte tipuri de carne în detrimentul peştelui, deşi acesta aduce o mulţime de beneficii pentru sănătate. Pur şi simplu, nu există un obicei de consum în acest sens, în rândul românilor. De regulă, noi mâncăm peşte în posturi, când e dezlegare, sau la ocazii speciale când, de fapt, e recomadat să-l consumăm măcar de 2 ori pe săptămână. Dincolo de asta, din cauza lipsei de informare, există o percepţie deformată asupra categoriei de peşte congelat, căruia oamenii îi atribuie, în mod greşit, tot felul de neajunsuri.

Obiective
În contextul de mai sus, brieful primit de la Alfredo Foods a setat două mari obiective: schimbarea percepţiei asupra categoriei de peşte congelat şi încurajarea consumului.

Abordarea strategică
„Am căutat, întâi de toate, să spargem ideile preconcepute legate de acest tip de produs şi să găsim un atribut cheie suficient de puternic încât să înglobeze caracteristicile peştelui Alfredo Foods şi pe care oamenii să îl asocieze cu brandul. Nu ne-a fost greu să ajungem la el, întrucât acesta a venit chiar din realitate. E un adevăr care n-a avut nevoie de vreo cosmetizare. Peştele Alfredo Foods este peşte sălbatic, o caracteristică ce atrage după sine o serie de beneficii pentru consumator şi care merita a fi valorificată”, spune Mădălina Harbuz, Strategic Planner, Propaganda

Concept creativ
Odată setată direcţia, dezvoltarea conceptului creativ a decurs natural, exploatând atributul „peşte sălbatic” pe care am ales să îl comunicăm cât mai credibil cu putinţă. Şi cum ai putea spune asta mai bine decât prin vocea autorităţii supreme în materie de peşte sălbatic, adică a prădătorului natural al acestuia? Aşa s-a născut personajul carismatic, vorbăreţ şi amuzant pe măsură, pe care l-am integrat într-un context inedit şi pe care l-am lăsat să spună povestea din propria perspectivă: balena.



“Am propus mai multe direcţii iar clientul s-a oprit la balenă, ca să zic aşa. Trebuia să vorbim despre peşte salbatic şi am zis ce modalitate mai clară de a spune peşte sălbatic decât să arătăm un alt peşte sălbatic, ofticat că nu-l prinde pe peştele nostru sălbatic? Ideea de a face un testimonial cu o balenă cred ca i-a venit lui Străne (Dan Stănescu) iar apoi a trecut prin mai multe variante de script, până ce ne-am oprit la cele scrise de mine - şi rescrise în mare parte cu o noapte înainte de filmare, după o întâlnire târzie cu clientul. Cărui client am vrea, apropo, să-i mulţumim sincer, pentru că ne-a lăsat să-i punem balenei tot felul de vorbe-n gură. A, şi tre’ să-i mulţumim şi lui Ovidiu Niculescu, pentru o balenă jucată atât de bine încât am mai modificat o dată scripturile şi la filmare ca să-i înglobăm şi improvizaţiile de pe platou„ spune Vlad Tomei, Copywriter, Propaganda.

Medii
Într-o primă fază, campania se desfăşoară pe TV, prin intermediul a două execuţii care promovează două tipuri diferite de peşte. Până la începutul lunii decembrie, spoturile vor rula pe mai multe staţii TV naţionale.



Echipele

Alfredo Foods:
Lucian Uşurelu - Director de Marketing , Alfredo Foods
Mirela Carp- Director Executiv, Alfredo Foods
Cristian Dărmănescu, Director General, Alfredo Foods

Propaganda:

Vlad Tomei - Copywriter
Alex Macsoda - Art Director
Claudiu Petria - Account manager
Mădălina Harbuz - Strategic Planner
Andrei Tudorache, Media Planner
Bogdan Moraru - Creative Director
Corina Iovan- Strategic Planning Director
Svetlana Bulacu - Media Director
Marcela Moldovan - AV Producer

Production - Digital Spirit
Post Production & VFX - Golem Studio

Extra Info

PROPAGANDA este o agenţie independentă, fondată în 2002, care oferă clienţilor săi servicii integrate de comunicare, de la strategie de brand şi creaţie până la producţie sau dezvoltare şi implementare. PROPAGANDA este formată din 5 divizii separate: ATL, branding – PROPAGANDA Brand New, BTL – PROPAGANDA Live, digital – PROPAGANDA Sci-Fi şi media – PROPAGANDA Wave. Echipa PROPAGANDA crede în Creative Marketing, campaniile sale fiind apreciate şi premiate în cadrul festivalurilor naţionale şi internaţionale la care au obţinut peste 50 de premii atât de creativitate cât şi de eficienţă, printre care 11 premii Effie.

 

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Ines
16 Mai 2013, 12:43
Pestele incepe sa fie consumat in cantitati destul de mici la noi din cauza pretului ridicat de comercianti.
Mihai
11 August 2013, 16:18
Nu am vazut spotul publicitar pe TV. S-a intamplat ceva cu campania?
Alin Pop
11 Octombrie 2013, 20:42
Super tare campania, imi plac foarte mult videoclipurile.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare