Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 12 Noiembrie 2009
Antreprenor – Cum se construieşte un proiect media integrat

Antreprenor – Cum se construieşte un proiect media integrat

Pentru mult timp, antreprenorii români nu au avut la dispoziţie o sursă de informaţii dedicată special lor. Antreprenoriatul în România s-a aflat mult timp în epoca sa romantică, marcată de un transfer informal de cunoştinţe şi competenţe antreprenoriale.

de Realitatea-Caţavencu

O bună parte a actualilor antreprenori români sunt autodidacţi. Ei au ştiut să îşi extragă informaţiile şi sfaturile practice din surse de expertiză externe şi să le aplice local.

În plus, accesul post-aderare al antreprenorilor români la linii de creditare din fonduri structurale a crescut nevoia de informaţii şi ponturi în domeniu. Ieşind din perioada sa romantică, antreprenoriatul din România avea nevoie de o schimbare de paradigmă.

Cotidianul de afaceri "Business Standard" a înţeles nevoia de educare a spiritului antreprenorial şi a lansat “Antreprenor” în mai 2008. În premieră pentru România, oamenii de afaceri cu iniţiativă şi curaj aveau acces la informaţii structurate să răspundă nevoilor curente ale afacerilor lor.

“Antreprenor” devenea primul produs media adresat în totalitate întreprinzătorilor aflaţi în diferite etape de dezvoltare a afacerilor lor. Antreprenor este un produs media integrat care le permite întreprinzătorilor români să interacţione, să se coaguleze într-o comunitate solidă şi dinamică şi să obţină informaţiile care îi interesează prin cinci medii diferite.

OBIECTIVE
“Antreprenor” urmăreşte să dezvolte o platformă de comunicare complexă pentru comunitatea antreprenorilor din România. Proiectul consolidează continuu dialogul oamenilor de afaceri cu iniţiativă cu specialişti şi antreprenori de renume. Scopul interacţiunii este identificarea în comun de soluţii la actualele provocări cu care se confruntă antreprenorii.

Obiectivul pe termen lung este de a susţine educarea spiritului întreprinzător, astfel încât comunitatea antreprenorilor din România să crească şi să se consolideze în fiecare an.

Pentru a servi acestui scop, “Antreprenor” pune la dispoziţie resurse şi instrumente utile şi prezintă studii de caz, atitudini şi idei care pot inspira comunitatea locală prin cinci medii integrate.

TARGET

Core target:
- Antreprenori de talie mică şi medie sau profesionişti angajaţi ai marilor companii aflaţi pe punctul de a intra în afaceri pe cont propriu. 
- Indiferent de aria principală de expertiză profesională, aceştia vor găsi în suplimentul Antreprenor informaţii utile legate de funcţionarea business-ului propriu.

Demografice:
- vârsta: 25-45 ani / mediu urban / studii superioare / venituri ridicate

Target extins:
- Persoane entuziaste care au idei de afaceri încă din facultate. Antreprenori foarte tineri, ei reprezintă noua generaţie de business
- Îşi administrează propriile site-uri, bloguri, afaceri mici dar relevante pentru comunitatea studenţească

Antreprenoriatul este o stare de spirit:
- spirit de iniţiativă 
- dorinţă puternică de a acţiona
- putere de automotivare 
- caracter vizionar şi curajos
- personalitate puternică, hotărâtă şi ambiţioasă 
- îmbinare reuşită între creativitate şi perseverenţă 
- integritate
- rezistenţă la stres
- orientare spre oportunitate şi eficienţă

STRATEGIE secretar de stat
“Antreprenor” a fost gândit pornind de la abilităţile lor definitorii:
- extragerea esenţialului din elemente abstracte şi ambigue 
- prioritizarea şi planificarea
- dezvoltarea unei echipei şi leadership 
- colectarea feedback-ului

Incorporând caracteristicile psihografice ale antreprenorilor, proiectul s-a concentrat pe construirea unui dialog de idei şi informaţii esenţiale pentru afacerile antreprenorilor. Accentul în comunicare este pus pe două valori de bază ale acestora: provocarea continuă şi folosirea inteligentă a timpului.

IMPLEMENTAREA

1. MAI 2008 – LANSAREA
Business Standard lansează “Antreprenor” în versiunea print şi online (www.standard.ro/antreprenor). Iniţial, produsul print săptămânal apărea în fiecare luni împreună cu Business Standard. Din septembrie 2009, “Antreprenor” apare în fiecare vineri.

ANTREPRENOR PRINT
În fiecare vineri, antreprenorii află, direct de la oamenii care au reuşit, cum să îşi adapteze rapid şi uşor afacerea. Dovadă vie a puterii de adaptare, marii antreprenori români şi internaţionali le transferă cititorilor Antreprenor capacitatea de a înţelege şi de a valorifica atât oportunităţile cât şi obstacolele.

2. SEPTEMBRIE 2008 – LANSAREA Antreprenor TV Robert Therese
Conceptul “Antreprenor” se extinde în mediul audiovizual. Iniţial, emisiunea era difuzată în fiecare joi de la ora 19.15 la The Money Channel şi dura 45 de minute. Din septembrie 2009, emisiunea este produsă de trei ori pe săptămână şi durează 30 de minute. Antreprenor TV este difuzată în fiecare marţi, miercuri şi joi de la ora 17.30.

ANTREPRENOR TV
Emisiunea Antreprenor, difuzată în fiecare marţi, miercuri şi joi de la ora 17.30 la The Money Channel, detaliază principalele informaţii ale săptămânii, desprinse din cele opt pagini de tendinţe, metode de finanţare, oportunităţi, studii de caz şi consultanţă strategică ale produsului print.

3. APRILIE 2009 - LANSAREA Antreprenor în media socială
Spiritul de colaborare şi interacţiune al antreprenorilor au fost susţinute de lansarea comunităţii Conferinţele Antreprenor din reţeaua socială LinkedIn.
Comunitatea Antreprenor din media socială este formată din peste 700 de membri activi. Antreprenorii discută despre problemele cu care se confruntă, împărtăşesc idei şi găsesc soluţii.

MAI 2009 – LANSAREA Antreprenor.NET
Conceptul “Antreprenor” se extinde în mediul online, sub forma unui portal complet de informaţii dedicate. Conţinutul editorial online al “Antreprenor” se transferă de la secţiunea standard.ro/antreprenor către noul portal care integrează informaţiile specifice cu instrumente şi resurse de business utile.

Antreprenor.NET
Antreprenor.NET, parte din portalul multibrand MONEY.ro, este o platformă de business cu informaţii utile pentru start-up-uri, dar şi pentru toţi cei interesaţi de mediul de afaceri. Prin intermediul Antreprenor.NET, întreprinzătorii români accesează oricând întreg conţinutul editorial dedicat lor şi, în plus, comunică mai rapid şi mai aplicat cu consultanţii şi experţii care le stau la dispoziţie prin intermediul secţiunii “Întreabă specialistul”. Portalul integrează conţinutul din print şi TV şi adaugă zilnic conţinut editorial propriu.

Comunitatea Antreprenor.NET numără în prezent 2472 companii înregistrate şi peste 20 de experţi care oferă consultanţă în cadrul secţiunii „Întreabă specialistul”. Conform rezultatelor SATI, în octombrie Antreprenor.NET a înregistrat un trafic de aproximativ 24.400 vizitatori unici care au generat peste 53.000 de afişări.

4. MAI 2009 – CONFERINŢA “Antreprenor. Soluţii pentru un an de criză”
La mijlocul lunii mai a avut loc prima ediţie a conferinţei “Antreprenor. Soluţii pentru un an de criză”. Evenimentul a adunat 200 de antreprenori locali şi a prilejuit lansarea cărţii “Ghid de criză pentru firmele româneşti”.

Evenimentele “Antreprenor. Soluţii pentru un an de criză”
Evenimentele din seria Antreprenor. Soluţii pentru un an de criză oferă publicului vizat ocazia să aibă acces direct la soluţii pentru provocările cu care se confruntă afacerile lor şi să relaţioneze cu ceilalţi antreprenori. Conferinţele adună la un loc antreprenori de succes şi consultanţi care aduc contribuţii valoroase şi sfaturi aplicate contextului economic. Conferinţele sunt transmise Live la The Money Channel şi acoperite editorial pre- şi post-eveniment în produsul print şi online.

5. OCTOMBRIE 2009 – RECUNOAŞTEREA INTERNAŢIONALĂ
Proiectul “Antreprenor” a fost desemnat cel mai bun proiect integrat din lume în 2009, în cadrul competiţiei internaţionale IFRA XMA Cross Media Awards 2009, organizată de Asociaţia Mondială a Ziarelor (World Association of Newspapers and News Publishers).

EVALUAREA
200 de antreprenori au participat la evenimentul organizat pe 13 mai 2009. Ulterior conferinţei, majoritatea acestora s-au alăturat comunităţii Conferinţele Antreprenor din reţeaua LinkedIn. Grupul din media socială a continuat să crească, depăşind 700 de membri în octombrie 2009.

CREDITE
Mihaela Balea, Diana Sava, Daniel Apostol, Luiza Gireadă, Sabrina Răileanu, Cristian Lipan, Daliana Barbuică, Sebastian Hubati

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Alinus Dascalul
28 Octombrie 2013, 12:11
Interesant articol, la vremea respectiva antreprenoriatul era la inceput.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare