Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 31 Ianuarie 2017
Anul gamification pentru Equatorial: peste 65% din cifra de afaceri în 2016 generată de proiecte de tip game-based learning

Anul gamification pentru Equatorial: peste 65% din cifra de afaceri în 2016 generată de proiecte de tip game-based learning

Equatorial, unul dintre principalii jucători de pe piața de training din România, a înregistrat în 2016 o cifră de afaceri de peste 1 milion EUR, în creștere cu 37% comparativ cu rezultatul anului 2015. Cea mai mare pondere, de 65%, a activităților care au generat acest rezultat este dedicată proiectelor de tip game-based learning, o abordare gamificată pe care Equatorial a adoptat-o în 2014, odată cu rebrandingul din Achieve Global Romania.

Proiectul în care a fost concretizată noua direcție de viziune a companiei este Equatorial Marathon, prima platformă de învățare prin joc care se adresează companiilor multinaţionale care inovează în procesul de învăţare şi dezvoltare al angajaților. Jocul are ca metaforă un maraton în jurul Ecuatorului, unde, pentru a putea avansa în cursă, participanții trebuie să îndeplinească „provocări de alergare” care de fapt sunt sarcini şi activităţi din job-ul de zi cu zi a angajaților.

marathon

În aproximativ un an și jumătate de activitate, în Equatorial Marathon au fost implementate 21 de proiecte în România și 2 în Polonia, platforma aflându-se de asemenea în procesul de promovare pe piețele din Italia și Franța. Cei peste 1500 de alergători implicați până în acest moment au generat donații de peste 5000 de euro către 6 cauze sociale prin eforturile pe care le-au depus în cadrul platformei și care au dus la consumarea a peste 2.6 milioane calorii (în joc, participanții consumă calorii care sunt ulterior transformate în alimente pentru diferite ONG-uri).

În cadrul platformei au fost organizate și două jocuri inter-companii: ING alături de Orange și Endava, și respectiv Renault alături de Engie, Orange și BRD, un concept nou pentru piața de training, dar și gamificarea a două conferințe de specialitate: HR Play Tech și Business Days Cluj.

OnPharma, cel de-al doilea proiect lansat de Equatorial în spiritul game-based learning, este o platformă dedicată farmaciștilor, cu rolul de a testa și îmbogăți educația farmaceutică. Prin intermediul întrebărilor adresate în aplicația de mobil, jucătorii pot câștiga puncte care sunt transformate în credite EFC (educație farmaceutica continuă), recunoscute de Colegiul Farmaciștilor din România. În cele patru luni de la lansare, aplicația a strâns peste 800 de utilizatori, care au jucat aproximativ 6100 de jocuri.

on pharma

Clienții din acest moment sunt L’Oreal și Boiron, discuții fiind purtate și cu alte câteva zeci de companii farmaceutice din piață, care s-au arătat foarte interesate de a se alătura acestui proiect inovativ de învățare colaborativă.

Pentru 2017, ne-am propus să consolidăm cele două direcții strategice care au dus la cifrele frumoase din 2016 și chiar să creștem cu încă 20% veniturile generate de Equatorial Marathon, prin exportul jocului pe piețele din Spania, Germania, UK și SUA. Această experiență inovativă de achiziție sau fixare de competențe a generat schimbarea de comportament și ”engagement-ul” pe care clienții noștri și le doresc de la angajații lor și a produs rezultate în proiecte de managementul talentelor și colaborarea echipelor, creșterea performanței în vânzări sau dezvoltarea abilităților de leadership. A fost un an cu foarte multe eforturi, dar și rezultate pe măsura lor.”, a declarat Dan Berteanu, Managing Partner Equatorial.

Eforturile de creștere a proiectelor este dublat de investiția în mărirea echipei cu încă 5 persoane:

  • Sorina Petrescu (Sales, Project management) are background de consultanță într-o companie din Big Four, în proiecte de transformare organizaționala, strategice, evaluare de programe operaționale, evaluări de impact și de îmbunătățire a performanței companiilor pe diferite arii. A realizat un traineeship la Parlamentul European, Direcția Generala Președinție și un stagiu la Institutul European din România și este co-autor pentru ghidul politicilor UE, distribuit la Academia de Studii Economice. 
  • Cosmina Grozea (Sales, Project management) a lucrat în recrutare într-o companie multinațională, dupa 3 ani plini de experiențe cu și alături de studenții ong-ului AIESEC. S-a implicat de curând și în Bucureștiul Tinerilor, un ONG care are drept rol dezvoltarea tinerilor din capitală, deoarece crede că tinerii și implicit societatea se pot schimba în bine prin învățare și dezvoltare continuă.
  • Mihai Sandu (Project management) este un fan activ al voluntariatului, implicându-se activ în Viitor Plus și în proiectul Recicleta, apoi în AIESEC, unde a deținut o poziție financiară și de dezvoltare de business. Înainte să se alăture Equatorial, a lucrat pentru UniCredit și Badsi Nissan. Mihai este pasionat de jocurile video încă din copilărie, de când se juca pe consola SEGA, iar în acest moment preferă jocurile competitive online, unde își poate testa cunoștințele și capabilitățile împotriva altori jucători.
  • Parashiva Capraru (Training) are o bogată experiență de lucru în sectorul public, dar și în zona de ONG-uri, unde a participat la implementarea mai multor proiecte europene. Este absolventă a Facultății de Psihologie și Știinte ale Educației din cadrul Universității București si este certificata ca psihoterapeut în psihodrama clasică sub egida ARPSiC, deținând și un certificat în sociodramă acreditat de către British Psychodrama Association. In 2015, a inițiat și coordonat lansarea în România a cărții ,Training creativ. Sociodrama și consolidarea echipei” de Ron Wiener.
  • Adrian Cosma (Software development) este încă student al Facultății de Automatică și Calculatoare, având experiență în zona proiectelor web. Este un cititor avid și pasionat de călătorii.

Extra info

Equatorial este unul din principalii jucători pe piaţa de training din România. Compania oferă consultanță și servicii de training pentru dezvoltarea organizatiilor, echipelor și indivizilor, construite cu ajutorul unor instrumente şi metodologii bazate pe joc, programe complexe și personalizate clienţilor pe care îi serveşte. În 2016, proiectul „BT Branch Mall Marathon” realizat împreună cu Banca Transilvania a obținut recunoașterea comunităţii de resurse umane din România prin câştigarea categoriei „Formare şi Dezvoltare” la Gala Premiilor de Excelenţă HR Club.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare