Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 13 Aprilie 2009
Bucureşti, destinaţie turistică în Second Life

Bucureşti, destinaţie turistică în Second Life

Bucureştiul este pe locul 3 ca trafic şi popularitate în reţeaua Sister Cities (toate oraşele reprezentate în Second Life sunt unite în această reţea şi oferă teleportare direct[ dintr-un loc în altul), fiind depăşit doar te Torino şi Milano.

Agenţie: Rogalki Grigoriu Public Relations
Client /companie: Chase Corp
Numele campaniei: Virtual Bucharest in Second Life
Tipul campaniei: Lansare produs virtual 3D
Perioada de desfăşurare: 15 noiembrie 2008 – on going

Obiectivele campaniei:

• promovarea proiectului în comunitatea de business (oportunităţi de promovare pentru branduri şi companii);
• atragerea de noi utilizatori pe platforma 3D - promovare în mediul online (bloguri / reţele socializare) şi mass-media (print, tv, radio). la plaja

Context şi situaţia pieţei

România sfârşitului de an 2008. Imaginea de ţară suferă foarte mult din 3 motive: românii înşişi care şi-au pierdut încrederea în valorile ţării lor, românii care pleacă în afară şi care promovează acolo o imagine negativă despre Romania, simţind că nu au puterea să afirme că sunt români, şi străinii care au o imagine deformată despre România, indusă de mass media şi de alţi români. Sunt 3 aspecte în care predomină o imagine negativă. Sursa imaginii negative se datorează, în primul rând, stării de dezinformare şi delăsare, lipsei de responsabilitate civică şi de educaţie, manifestată prin fapte, prin dorinţa de a schimba, de a promova valorile României care există şi aşteaptă să fie comunicate adecvat. Sunt oameni care doresc să îşi asume un rol educativ, care au convingerea că singurii care pot schimba ceva, care pot contribui calitativ la creşterea brandingului de ţară în viitor sunt tinerii. Ultimii vor fi “surprinşi” în chiar mediul lor – media interactivă 3D – locul unde brandingul de ţară va fi abordat dintr-o perspectivă fun, uşor acceptată şi integrată de aceştia. VIRTUAL BUCHAREST/ROMANIA îşi are premisa într-un obiectiv clar: “Crearea brandigului de ţară dintr-o perspectivă fun, accesibilă tinerilor români, în Second Life”.

Virtual Romania este un proiect de promovare a României prin intermediul celei mai avansate platforme de internet 3D - Second Life şi se bazează pe reconstrucţia în detaliu a unor oraşe şi locuri din România şi promovarea valorilor româneşti în comunitatea internaţională. Conceptul urmează trendul internaţional al dezvoltatorilor de spaţii virtuale prin crearea aşa numitelor "mirror-worlds" - spaţii virtuale care reproduc locaţii din realitate şi care atrag un numâr mare de utilizatori. ateneu

În prima etapă a fost reprodusă Piaţa Revoluţiei din Bucureşti. Comparativ cu site-urile clasice de internet (în 2 dimensiuni) - spaţiile virtuale tridimensionale au avantajul caracterului imersiv (realitate virtuală incipientă) atrăgând comunităţi semnificative de utilizatori cu capacităţi peste media utilizatorului tradiţional de internet (tineri, foarte orientaţi către tehnologie, trend setteri, creatori de conţinut online).

Proiectul a pornit de la premisa că brandingul de ţară începe, în primul rând, cu noi înşine, înainte de locuri, oamenii sunt imaginea ţării şi dacă nu suntem mulţumiţi de această imagine, stă în puterea noastră să o schimbăm. Datorită facilităţilor de simulare a realităţii pe care platforma Second Life le pune la dispoziţia utilizatorilor, Virtual Bucharest este un cadru ideal pentru a testa idei şi concepte, obiectivele fiind multiple: VB

• Virtual Bucharest să devină locul de întâlnire al românilor în Second Life (cea mai mare comunitate de români din spaţiul virtual tri-dimensional);
• Schimbarea mentalităţii de "critică pasivă" (nu ne place dar nu facem nimic pentru a schimba, dăm vina pe politicieni, sistem şi ceilalţi semeni sau ne mulţumim cu "asta este") - prin răspândirea virală a unor concepte motivaţionale cu aplicaţie în viaţa reală (de exemplu Bucureştiul este un oraş frumos, ce merită descoperit);
• Promovarea valorilor româneşti la nivel internaţional cu ajutorul comunităţii de români din Second Life. Crearea cadrului social în care utilizatorii străini pot interacţiona cu românii şi afla mai multe despre România. Promovarea artei şi a culturii româneşti, trezirea interesului străinilor de a vizita România;
• Promovarea companiilor şi a brandurilor româneşti, atât în comunitatea de utilizatori români din Second Life, cât şi la nivel internaţional. Familiarizarea companiilor cu capacităţile extinse ale platformei (simulări, realizare produse în 3D, interactivitate multiplă, advergame-uri);
• Formarea unei echipe de voluntari pro-activi, folosirea capacităţilor de colaborare ale platformei pentru simularea unei structuri organizaţionale eficiente, dar non-conformistă

Obiective

Ca orice platformă inovativă, Second Life este greu de definit şi de cele mai multe ori este perceput ca un joc multiplayer online. Campania s-a concentrat pe oraş şi pe ideea de Bucureşti virtual, plus avatajele pe care le oferă mediul online 3D (capacitate de simulare, interacţiune la nivele multiple, comunicare şi promovare virală). Clădirile şi execuţia grafică a reprezentat cârligul prin care au fost aduşi în mediul virtual utilizatori noi (curiozitate / dorinţa de explorare), urmând ca de aici să construim o comunitate autentică de români mândrii de ţara lor. magazin

Etape

• promovarea în comunitatea de business înainte de lansare;
• campania de promovare: pentru publicul român (online, tv, presă scrisă) şi pentru utilizatorii SL din străinătate (bloguri internaţionale care scriu despre Second Life).

Rezultate

Înainte de lansare, traficul era estimat undeva la 7.000 pe zi. În prima zi, traficul mediu a fost de 12.000. Ulterior, traficul mediu zilnic s-a stabilizat în jurul valorii de 40.000.
În februarie, proiectul a ocupat locul 6 în Showcase la secţiunea Arts & Culture - Showcase este o secţiune de recomandări de locaţii din Second Life, unde fiecare listing este aprobat de Linden Lab (deţinătorii platformei). Prin intermediul acestei secţiuni se obţine trafic din comunitatea internaţională - cam 20% din traficul simului sunt străini interesaţi de România. Un alt canal aducător de străini interesaţi de România este reţeaua Sister Cities - toate oraşele reprezentate în Second Life sunt unite în această reţea şi oferă teleportare directa dintr-unul în altul - ideală pentru turistul virtual. Bucureştiul este pe locul 3 ca trafic şi popularitate între toate aceste oraşe, fiind depăşit doar te Torino şi Milano. magazin2

Ca profil, românii din Virtual Bucharest sunt foarte tineri - 65% din publicul care vine în Virtual Bucharest (reprezentativ pentru comunitatea de români din Second Life) au vârste cuprinse între 18 şi 25 ani, 15% sunt între 26 - 30 ani, 17% au până în 40 ani şi doar 3% peste 40 ani.

Evoluţia traficului în Virtual Bucharest

12.221 este traficul atins de Virtual Bucharest în ziua deschiderii, iar 20.296 a fost limita maximă a traficului în Virtual Bucharest în prima săptămână de la lansare. Pragul a fost atins în zilele de 1 şi de 2 decembrie, când Virtual Bucharest, replica 3D a centrului Bucureştiului real, a găzduit petreceri şi alte evenimente speciale cu ocazia Sărbătorii Naţionale a românilor.

În prima lună de la lansare, traficul mediu a fost de 16.350. Traficul se datorează şi lansării în premieră în România a primei expoziţii de fotografii cu imagini din perioda Bucureştiului de altădată. Galeria foto este localizată în clădirea Ateneului Român din Virtual Bucharest şi îşi propune să ofere românilor şi străinilor care ajung aici o perspectivă diferită asupra oraşului, o întoarcere în timp, în perioada în care Bucureştiul era supra-numit „micul Paris”.

În cea de-a doua lună de la lansare, Virtual Bucharest este listat pe locul 6 la secţiunea Arts & Culture şi pe locul 28 global în lista celor mai bune locaţii din Second Life.
La mai puţin de 3 luni de la lansare, Virtual Bucharest atingea deja un trafic zilnic mediu de 45.432, cu un record absolut în data de 2 februarie, când a atins cifra de 76.589. În termenii spaţiului virtual, proiectul era deja un succes, între oraşele reprezentate în Second Life fiind pe locul al treilea, după Torino şi Milano. studio

Virtual Bucharest susţine tinerii antreprenori români
La numai 4 luni de la deschidere, Virtual Bucharest a devenit cel mai popular land românesc din Second Life şi promotorul creativităţii româneşti la nivel internaţional. Cu un trafic mediu zilnic de 35.000 şi cu o comunitate activă de utilizatori, Virtual Bucharest găzduieşte şi susţine antreprenorii români care doresc să-şi promoveze produsele şi serviciile pe platforma virtuală Second Life. Aproximativ 20% din traficul Virtual Bucharest este format din străini care vin să viziteze sau să facă cumpărături în oraşul virtual. Fie că sunt branduri exclusiv virtuale – Meghindo, 24 Shoo–Shoes, CIOF Architecture, Cartoon Kids, Noblesse Fashion, Baraka sau Builder’s Aids sau branduri reale, care folosesc platforma pentru capacităţile ei interactive – Kiss FM, blocuri.com sau Rogalski Grigoriu Public Relations, în Virtual Bucharest toţi aceştia beneficiază de trafic, expunere, vânzări şi interacţiune cu comunitatea la cel mai înalt nivel.

Virtual Bucharest – campanie de lansare în cifre

• 59.935 Euro, valoare calculată la Rate Card;
• 12.999.922 – audienţă;
• 6.496.23 sq.m – suprafaţa reală a articolelor;
• 22 articole în presa scrisă; 117 ştiri on line si pe blog-uri; 4 ştiri TV la Antena 3 şi Pro TV.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
The-Street-Boy
4 August 2009, 11:31
marfa jocu
il
23 Februarie 2010, 13:14
Date false, minciuni sfruntate in legatura cu traficul
Lica Maimutzica
25 Mai 2010, 13:58
Am mai putea fi si seriosi? Adevarul despre acest joc il gasiti aici: http://newgrid.wordpress.com/video-and-references/sursa-primita-pe-email/ http://lumivirtuale.wordpress.com/2010/05/22/peste-9000-de-membri-in-bucurestiul-virtual/
mariana
6 Iunie 2010, 12:33
referat
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare