Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 29 Noiembrie 2012
Campania de PR The Chronicler, despre diamantele care vorbesc

Campania de PR The Chronicler, despre diamantele care vorbesc

Saatchi & Saatchi PR este pe shortlistul European Excellence Award, în categoria Fashion & Beauty, pentru campania „The Chronicler", realizată pentru clientul Rafael & Sons Diamonds & Jewellery, producător de bijuterii cu diamante. Urmează să aflăm căștigătorii în data de 6 decembrie.

de Saatchi & Saatchi PR

Rafael & Sons Diamonds & Jewelleries este o companie din Israel care activează pe piaţa diamantelor de peste 40 de ani. Iniţial, Rafael & Sons a avut ca obiect de activitate prelucrarea diamantelor polisate şi comercializarea acestora către bijutieri. Pe măsură ce afacerea s-a dezvoltat, Rafael Zakai, fondatorul companiei a decis extinderea activităţii, Rafael & Sons intrând pe piaţa producătorilor de bijuterii cu diamante. Bijuteriile Rafael & Sons sunt realizate în fabricile din Italia, Hong Kong şi Israel. Bijuteriile Rafael & Sons sunt disponibile în magazinele Kultho și Cellini.

Rafael & Sons a lansat recent primul showroom din România unde vizitatorii pot găsi în exclusivitate bijuterii cu diamante, dar şi diamante în stare brută ce pot satisface clienții interesați de investiții inteligente.

Problema specifică abordată

Dupa o campanie de comunicare a brandului de diamante Rafael & Sons ce a avut-o ca imagine pe vedetă de televiziune Andreea Raicu, brieful pentru agenție a fost acela de a crea conceptul unei noi campanii care să contribuie la promovarea brandului și care să sustina poziționarea premium a bijuteriilor Rafael & Sons. În acelasi timp, campania a vizat identificarea unui nou ambasador de brand care să reprezinte imaginea casei de diamante.



Provocarea agenției a fost aceea de a identifica un concept care să atragă atenția asupra brandului și a produselor într-o maniera originală și inedită pe o piață dominată de campanii pentru brandurile premium ce par să urmeze rețeta clasică a imaginilor cu femei frumoase și produse de lux ce induc promisiunea de strălucire și eleganță.

Definirea obiectivelor campaniei şi stabilirea criteriilor de evaluare

Obiectivele campaniei au vizat creșterea vizibilității brandului prin intermediul unei campanii integrate de comunicare precum și educarea publicului țintă cu privire la proprietățile diamantelor.

Identificarea publicului ţintă:

Publicul țintă este format din persoane cu venituri medii și mari care apreciaza lucrurile de calitate și privesc bijuteriile cu diamante ca pe o investiție pe viață. Jurnaliștii publicațiilor lifestyle si glossy au fost vizați pentru a asigura transmiterea mesajelor cheie către publicul țintă.

Mesaje cheie comunicate grupurilor ţintă

• Rafael & Sons prezintă o nouă campanie de brand si noua imagine a casei de diamante Monica Barladeanu
• Diamantele reprezintă o investiție sigură
• Senzația pe care diamantele o conferă purtătorului este una unică, iar Rafael & Sons pune în valoare diamantele prin colecții de bijuterii cu design original
• Rafael & Sons beneficiază de experiența unor profesioniști cu experiență îndelungată în domeniu

Canale de comunicare:

• Facebook, publicații online și print, evenimente, indoor, radio

Contactele realizate cu echipa managerială pentru asigurarea sprijinului acesteia

Pe parcursul implementării campaniei, agenția s-a aflat în permanent contact cu CEO-ul companiei care s-a implicat în toate etapele dezvoltării campaniei.

Implementare

Conceptul campaniei a urmărit îndepărtarea de stereotipul ad-urilor pentru bijuterii care aduc în prim plan o femeie superba, un decor exuberant și... cam atat. Ne-am dorit să creăm o campanie pentru un brand de bijuterii care să depășeasca acest stereotip și care să aibă la bază o idee.

Ideea care stă la baza campaniei este aceea de a lăsa diamantele să vorbească.

Datorită vârstei și a clarității sale, diamantul se dovedește a fi povestitorul perfect. Vârsta îl face credibil, iar claritatea te ajuta să trăiești povestea chiar din punctul lui de vedere. Rezultatul este o campanie narativă, în care diamantul spune o poveste la persoana întâi. Apoi, am lăsat diamantele să-și aleagă purtătorul care să poată completa cel mai bine povestea pe care o au de spus, oferind celor interesați ocazia să descopere cele mai fascinante atribute ale unui diamant: unicitate, perfecțiune, frumusețe, nemurire. RS

Actrița Monica Bîrlădeanu, una dintre cele mai cunoscute vedete românești pe plan local și internațional, a fost aleasă noua imagine a campaniei Rafael & Sons.

Campania a debutat printr-un teasing pe pagina de facebook Rafael & Sons unde o imagine ce înfățișa conturul unei siluete feminine invita fanii să o „Lumineze cu un like!”, lăsându-i să ghicească cine este noul ambasador al brandului. Odată ce fanii au ghicit personajul, a urmat anunțul oficial al noii ambasadoare a brandului care a fost postat pe pagina de Facebook și a fost preluat apoi de importante publicații de lifestyle.

Prezentarea noului ambasador de brand a fost făcută și în cadrul celui mai important eveniment monden al anului ce reunește cele mai multe VIP-uri din România: petrecerea VIVA.

Rafael & Sons a prezentat în cadrul petrecerii un video preview al campaniei în care Monica Bîrlădeanu interpretează rolul femeii puternice și sofisticate al cărei rafinament devine complet în relația cu diamantele. Videoclipul a fost filmat într-un decor alb-negru ce individualizează diamantul ca „actor principal”, valorizând patru dintre atributele sale esențiale: Perfecțiune, Eternitate, Nemurire și Frumusețe.

Monica Bîrlădeanu a fost prezentă la eveniment accesorizându-și ținuta cu bijuterii Rafael & Sons. Producția video este una inedită pe piața locală prin tehnologia folosită și prin utilizarea întregului workflow de cinema ce cuprinde toate elementele și funcțiile specifice unei filmări cinematografice.
Monica Barladeanu
Anunţul noii imagini a casei de bijuterii a avut un ecou vizibil în presă, urmând o serie de interviuri cu Monica Bîrlădeanu în care experienta campaniei a fost relatată pe larg.

Au urmat apoi lansarea campaniei de print în cele mai importante publicații glossy, a spoturilor radio și indoor radio în rețeaua magazinelor unde sunt comercializate bijuteriile Rafael & Sons.

Povestea diamantelor a continuat să fie împărtășită pe pagina de facebook. Fiecare nouă etapă a campaniei te poartă, pas cu pas, către noi informații despre pietrele născute în urmă cu o sută de milioane de ani.

Evaluarea

De la debutul campaniei în luna mai, numărul fanilor de pe pagina de Facebook a crescut de patru ori, atingând peste 8.000 de fani. Campania a fost menționată în peste 50 de materiale din cele mai importante publicații lifestyle.

De asemenea, campania a castigat aur la World Luxury Award, cea mai importantă competiţie internaţională dedicată creativităţii în comunicarea brandurilor de lux.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare