Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 22 Noiembrie 2012
Cum să construiești o interfață de succes - ING Home’Bank

Cum să construiești o interfață de succes - ING Home’Bank

Percepută ca fiind una dintre cele mai inovatoare bănci în domeniul serviciilor bancare digitale, ING Bank a decis în mai 2010 să lanseze noua interfață a platformei de Internet Banking, ING Home'Bank. Pe lângă un nou design, această a doua versiune aducea în plus față de versiunea inițială noi servicii și funcționalități.

de Grapefruit
Client: ING Bank România
Agenție: Grapefruit
Tip proiect: consultanță UX, design interfață, dezvoltare front-end.
Durata proiectului: iulie 2010-decembrie 2011

Lansată în 2006, platforma de Internet Banking (ING Home'Bank), a fost și este dezvoltată intern de către echipa Software Home Development a ING Bank România, cu suportul Dep. Product Development. Având în vedere diferențele mari existente între cele două versiuni, s-a decis ca acestea să co-existe pentru o perioadă de minim 6 luni, astfel încât utilizatorii să poată migra treptat la noua interfață. Aceasta a fost momentul în care Grapefuit a fost chemat să intervină în dezvoltarea proiectului ING Home'Bank.

Provocarea


În urma feedback-ului utilizatorilor externi și interni, am fost rugați să intervenim pentru a optimiza noua interfață și fluxurile de utilizare, astfel încât ING Home'Bank să devină cea mai prietenoasă soluție de Internet Banking disponibilă în România.

Soluția

Primul pas făcut în abordarea proiectului a constat în analizarea fluxurilor specifice, a feedback-ului calitativ primit de la Guides utilizatorii, dar și a datelor de trafic înregistrate de ambele interfețe.

De asemenea, așa cum era normal, am avut în vedere prioritățile de business care priveau serviciile dezvoltate, dar și constrângerile de ordin tehnic, de securitate sau legislative. În final, soluția propusă pentru nouă interfață ING Home'Bank a constat în:
• Simplificări ale unor fluxuri și comasarea unor operațiuni frecvente;
• Definirea mai multor nivele de navigare în interiorul fluxurilor de plăți sau alte servicii (ex. încărcare cartele preplătite, rapoarte de tranzacții, creare depozite etc);
• Standardizarea și reducerea numărului de elemente vizuale din interfață;
• Reducerea numărului de interacțiuni necesare pentru diverse tipuri de plăți;
• Redesenarea paginilor de intrare astfel încât să oferim informații relevante pentru utilizatori;
• Dezvoltarea unei mari părți a componentelor de front-end (HTML/CSS/JavaScript) pentru a crește performanța aplicației pe mai multe tipuri de browsere, precum viteza de încărcare;
• Crearea unui manual cu elementele de interfață și regulile de design pentru noua versiune a aplicației, astfel încât unele dezvoltări ulterioare să poată fi făcute intern de către echipa ING, cu o implicare minima din partea agenției.

Rezultate

Ca urmare a implementării acestor modificări, din iulie până în decembrie 2010, în release-uri succesive, fapt care a permis Payment și ajustarea lor în funcție de feedback și rezultatele de trafic, ratele de conversie pe diverse fluxuri au crescut semnificativ, precum și numărul de utilizatori care au migrat la noua interfață.

În luna octombrie 2010, primul studiu de benchmarking, susținut de Padicode si Finmedia, și care a evaluat 10 soluții de Internet Banking disponibile în România, a clasat ING Home’Bank pe primul loc.

În aprilie 2011, ING Bank a fost desemnată în cadrul Galei Online Banking, organizată de revista e-Finance, banca anului în servicii electronice de plată la distanţă. ING Home'Bank a primit această recunoștere, soluția ING Bank de Internet Banking înregistrând cele mai multe tranzacţii, cele mai mari sume tranzacţionate prin Internet Banking în 2010, cele mai multe puncte acumulate în studiul calitativ al platformelor de Internet Banking din România.

Extra Info

Grapefruit este cea mai premiata agentie romaneasca de branding si digital la nivel international, care a creat si transformat cateva dintre cele mai puternice branduri din Romania in ultimii 11 ani, precum Antibiotice, Azuga, Alevia, Labormed, Mercury360, Prigat, Transavia, Kober Zertifikat, sau NNDKP. In mediul digital, Grapefruit a crescut performanta unor branduri precum Dacia, Renault, ING Bank, OTP Bank, Pfizer, Abbott Laboratories, Kanal D, sau Connex. Cu birouri in Bucuresti si Iasi si o echipa de 23 oameni, Grapefruit are peste 500 de proiecte in portofoliu si mai bine de 200 de clienti din 13 tari, de pe 4 continente. Agentia a semnat totodata cel mai premiat proiect romanesc de rebranding la nivel international (Labormed) care a luat patru premii internationale la cele mai prestigioase competitii de profil din SUA si Marea Britanie. Grapefruit aduce o perspectiva noua asupra brandurilor romanesti—brandul ca interfata: un instrument care face posibil si optimizeaza schimbul de valoare dintre proprietarii de branduri si publicurile lor prin toate formele de manifestare ale unui brand, de la cele tangibile la cele intangibile, in mediul analogic si digital.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare