Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 24 Mai 2011
Dreptul de a citi, dreptul la o şansă în viaţă

Dreptul de a citi, dreptul la o şansă în viaţă

Campania "Dreptul de a Citi", dezvoltată de agenţia românească Nicola Porter Novelli pentru OTP Bank, a câştigat un trofeu de aur la SABRE Awards. Rezultatele vorbesc de la sine: 53 de şcoli din 18 judeţe ale României au fost dotate cu biblioteci în perioada martie - decembrie 2010, oferindu-le copiilor acces la o gamă variată de cărţi pentru prima dată în viaţă.

de Nicola Porter Novelli

Client: OTP Bank România
Campanie: Dreptul de a Citi
Categorii: Geografie: 2 - Balcanii; Zonă practică: 29 – Responsabilitate Socială Corporativă; Sectorul industrial: 55 – Servicii financiare

Obiective
OTP Bank România este o subsidiară a OTP Bank, cel mai mare grup bancar independent din Europa Centrală şi de Est. Grupul investeşte masiv în programe de responsabilitate socială în regiune, dar nu avea încă o platformă de CSR în România. Pentru a marca cea de-a cincea aniversare în 2010, banca a cerut ajutorul agenţiei Porter Novelli pentru a dezvolta un program de responsabilitate socială pe termen lung, care să aibă un impact real asupra românilor.

Echipa a venit cu ideea unei campanii care să ajute la dezvoltarea copiilor, oferindu-le acces la cărţi şi lectură. Astfel s-a născut campania Dreptul de a Citi. Scopul său a fost de a furniza fiecărei şcoli primare dintr-o zonă rurală a României suficiente cărţi pentru a crea o bibliotecă proprie. OTP Bank se mândreşte cu servicii excelente pentru clienţii săi, iar echipa de management a agreat ideea, ducând, astfel, serviciul la un alt nivel şi ajutând la îmbunătăţirea vieţii clienţilor şi comunităţilor acestora.

Iniţiativa a fost sprijinită de un studiu care arată faptul că elevii din zona rurală au acces foarte limitat la cărţi, găsindu-se puţine biblioteci la sate. Nu este vorba doar de faptul că se pierde abilitatea de a citi, dar copiii sunt lipsiţi şi de un element crucial în educaţia şi dezvoltarea lor.

Obiectivele specifice ale campaniei au fost:
• Donarea unor cărţi atent selectate şi mobilierului corespunzător pentru a crea biblioteci în 20 de şcoli din mediul rural, recomandate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
• Obţinerea sprijinului din partea publicului prin donarea de cărţi şi aducerea educaţiei copiilor pe agenda publică
• Colectarea unor donaţii de cel puţin 15.000 de cărţi pe parcursul anului 2010 pentru a permite amenajarea a cel puţin 15 biblioteci suplimentare
• Obţinerea sprijinului a cel puţin trei lideri de opinie pentru campanie.

Strategie şi Plan
Porter Novelli a convins Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului să sprijine campania şi să identifice comunităţile cu cele mai urgente nevoi de cărţi pentru copii. Campania necesita implicarea publicului în acest caz şi conştientizarea acestuia cu privire la faptul că elevii din zonele rurale aveau nevoie disperată de cărţi şi alte rechizite şcolare.

Publicurile ţintă au fost elevii, profesorii şi autorităţile locale din zonele rurale; publicul larg din România; alte părţi interesate, inclusiv edituri şi ONG-uri, lideri de opinie şi media, cu accent pe reviste educaţionale, de afaceri şi glossy.

Mesajele cheie au fost:
• ‘Să le redăm copiilor din mediul rural dreptul de a citi’
• ‘Lectura oferă generaţiilor viitoare o educaţie completă – donaţi o carte!’

Au fost stabilite puncte de colectare a cărţilor cu postere şi pliante dedicate campaniei în toate cele 106 sucursale OTP Bank din România, în cele 16 librării ale editurii Humanitas din ţară, dar şi în cadrul târgurilor de carte Bookfest şi Gaudeamus. Unele librării au amenajat, de asemenea, puncte de colectare, iar alte trei edituri de top - Meteor Press, Diverta şi Eminescu – au donat până la 100 de cărţi fiecare.

Echipa a creat o pagină de Facebook: Dreptul de a Citi, un website (www.estedreptulmeu.ro), şi canale pe YouTube şi Flickr.

Au fost create parteneriate media cu posturile TV (Antena 1, Antena 2 şi Antena 3), presa scrisă (Jurnalul Naţional, Felicia, Good Food, Top Gear, Good Homes, Financiarul, Săptămâna Financiară, Confidenţial), Europa FM, şi Grupul Media Intact online.

Echipa a apelat la bloggeri români renumiţi (Dragoş Bucurenci, Alice Năstase, Adrian Ciubotaru, Bookblog), care au scris cu drag despre cartea lor preferată în copilărie şi despre importanţa lecturii.

Patru formatori de opinie au devenit ambasadori ai campaniei: Marius Tucă, renumit jurnalist, care a devenit un suporter cheie al mesajului ‘este momentul să le redăm copiilor accesul la lectură’; actorul român Marcel Iureş, cunoscut şi ca vocea spotului radio de la Europa FM; vedeta Dani Otil, care a anunţat că va dona 250 de cărţi pentru copiii nevoiaşi prin intermediul campaniei Dreptul de a Citi; şi poeta Nina Cassian, care a fost de acord să îşi lanseze cartea pe, 1 iunie 2010.

Activitatea pentru relaţia cu media şi factorii de interes a fost sprijinită prin intermediul televiziunii, radioului şi advertoriale. Toate materialele au conţinut logo-ul Dreptul de a Citi.

Pe măsură ce au fost donate cărţi, s-au organizat evenimente în şcolile din toată ţara pentru a crea noile biblioteci. Grupul media Edipresse a fost invitat să ajute la amenajarea a două biblioteci în judeţul Buzău, iar o asociaţie a studenţilor s-a oferit voluntară pentru amenajarea bibliotecilor în două şcoli.

Rezultate şi realizări
Primul obiectiv a fost colectarea unor unui număr suficient de cărţi pentru a putea amenaja biblioteci în 20 de şcoli din mediul rural în prima etapă a campaniei şi încă 15 în 2010. Dreptul de a Citi a avut, însă, un succes atât de mare încât impactul asupra copiilor din România a fost unul neaşteptat de mare: în total, 53 de şcoli din 18 judeţe ale României au fost dotate cu biblioteci în perioada martie - decembrie, oferindu-le copiilor acces la o gamă variată de cărţi pentru prima dată în viaţă.

Într-o perioadă de timp destul de scurtă, echipa a informat un număr foarte mare de oameni despre cât sunt de dezavantajaţi elevii din mediul rural din România. Acest lucru a ajutat la conştientizarea situaţiei, astfel încât peste 30.000 de cărţi au fost donate de către public, edituri şi alţi factori de interes în 2010 – de două ori mai mult decât ţinta stabilită. Campania a fost atât de eficientă încât multe organizaţii, editori şi vedete şi-au oferit ajutorul fără a le fi fost cerut.

Dreptul de a Citi a generat peste 150 de articole în presa scrisă. În jur de 6,9 milioane de oameni peste vârsta de patru ani au fost abordaţi cel puţin o dată prin intermediul televiziunii (peste 60% din populaţie) şi 5,9 milioane de oameni au auzit despre proiect la radio.

Toate articolele au fost pozitive şi 90% au comunicat mesajele cheie. Revista "Capital" chiar a premiat OTP Bank cu premiul săptămânal ‘OSKAR’ pentru campania naţională de responsabilitate socială.

Printre titluri se numără:
• ‘Donează o carte!’ revista Elle, aprilie
• ‘Dreptul la o lume mai bună’ Jurnalul (cotidian naţional), mai
• ‘Este dreptul tău să citeşti!’ revista Look, iulie
• ‘O copilărie frumoasă începe cu o poveste’ revista Mami, august

Activitatea pe blog a condus la 225 de discuţii despre cărţi şi lectură . Peste 32.000 de persoane au aflat despre proiect prin intermediul recomandărilor pe Facebook din partea liderilor de opinie şi editori. Pagina de Facebook are 16.714 de fani, iar canalul YouTube a fost vizualizat de peste 1.200 de ori.

Marcela Grigoriu, directorul Şcolii Coropceni, una din beneficiarele campaniei, a declarat: "Cei 198 de elevi ai noştri au fost mai mult decât fericiţi că vor avea propria bibliotecă şcolară şi nu vor mai fi nevoiţi să meargă pe jos cinci kilometri până la biblioteca comunitară pentru a împrumuta cărţile de care au nevoie. Vă mulţumim din inimă pentru acest dar minunat pe care ni l-aţi făcut şi vă dorim ca noul an să vă aducă lumină în suflete, la fel cum cele 500 de volume ne luminează calea către orizonturi complet noi."

Directorul de marketing al OTP Bank, Diana Mişa, a adăugat: "Fiecare efort şi fiecare idee poate avea succes dacă este sprijinită de o echipă puternică şi dedicată, care ne înţelege filosofia şi face tot ce poate pentru ca lucrurile să devină realitate. Programul Dreptul de a Citi a avut succes datorită devotamentului lor, creativităţii şi ideilor originale din acest proiect. Resursele şi disponibilitatea uriaşă a echipei ne-au depăşit cu mult cerinţele."

Premii

Campania Dreptul de a Citi a fost premiată cu aur la competiţia internaţională SABRE Awards din acest an, la categoria "The Balkans".

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
imprimante second hand
10 August 2012, 09:13
O initiativa de laudat. Este nemaipomenit ca se doteaza bibliotecile scolilor.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare