Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 21 Februarie 2013
Fii în Control Generation! Postarea în Social Media sub influența alcoolului dăunează grav reputației

Fii în Control Generation! Postarea în Social Media sub influența alcoolului dăunează grav reputației

Tinerii sunt dornici să dețină controlul asupra lucrurilor pe care le fac. De aceea, Ursus Breweries a continuat programul ”Află-ți echilibrul! – www.desprealcool.ro” cu o platformă de comunicare adresată lor: Control Generation. Aceasta oferă mai multe instrumente pe care tinerii le pot folosi pentru a avea un control mai bun asupra activităților de zi cu zi: un site cu o nouă structură și un nou design, informație echilibrată, aplicații mobile și acces la formatori de opinie.

de GMP PR
Client: Ursus Breweries
Proiect: Control Generation
Agenție: GMP PR și Kubis Interactive
Campanie începută în noiembrie 2012

Premise

Pornind de la o analiză preliminară a publicului nostru țintă, am constatat că tinerii din România vor să aibă controlul asupra lucrurilor pe care le fac. Își doresc să dețină controlul asupra vieții lor prin deciziile și acțiunile pe care le întreprind, cariera pe care și-o aleg, modul în care își petrec timpul liber. Control Generation

Atfel, ne-am hotărât să venim în ajutorul lor prin dezvoltarea programului ”Află-ți echilibrul! – www.desprealcool.ro” cu o nouă componentă adresată tinerilor, Control Generation, care să intre în dialog cu ei despre toate aceste lucruri.

Context

Programul ”Află-ți echilibrul! – www.desprealcool.ro ” a fost lansat în anul 2010, din preocuparea permanentă a Ursus Breweries de a încuraja oamenii să ia decizii informate privind consumul de alcool. De altfel, descurajarea consumului iresponsabil de alcool este printre cele mai importante priorități de dezvoltare durabilă ale companiei în România. Programul are mai multe componente prin care Ursus Breweries se adresează atât șoferilor, părinților, barmanilor, cât și tinerilor. În 2012 ne-am dorit să adresăm un nou subiect prin acțiunile noastre, care să fie relevant pentru targetul nostru, tinerii, și care să vină în întâmpinarea nevoilor lor de informare, vorbindu-le însă pe limba lor.

Cercetare

Platforma ”Control Generation” a pornit de la o cercetare, comandată de Ursus Breweries și realizată de Cult Marchet Research în 2012, cu sprijinul prof. Septimiu Chelcea, unul dintre cei mai respectați sociologi din România. Aceasta a arătat că tinerii din România își doresc să fie în controlul propriei vieți, iar faptul că pot face acest lucru le oferă un sentiment de siguranță. Fii in Control Generation Studiul, realizat pe un eșantion de 1.005 tineri între 18 și 25 de ani din principalele orașe ale țării, care au declarat că în ultimele trei luni au consumat cel puțin o dată alcool, a cercetat modul în care aceștia se raportează la noțiunea de ”Control”. Am aflat că tinerii se simt confortabil când sunt în control, iar majoritatea dintre cei care au răspuns este conștientă că obiectivele lor de viitor depind de ei și le pot atinge doar prin forțe proprii.

Când vine vorba despre consumul de alcool, aceștia conștientizează efectele consumului iresponsabil. 41% din tineri declară că exercită un control asupra colegilor și prietenilor legat de consumul de băuturi alcoolice și doar aproximativ 25% din eșantion nu ar lua nicio atitudine dacă ar vedea că un prieten a băut prea mult.

Studiul Ursus Breweries a mai arătat că tinerii sunt atenți la imaginea pe care și-o creează online și admit că pe rețelele sociale se prezintă așa cum ar dori să fie, nu așa cum sunt în realitate. 20% dintre repondenți au admis că activitatea de pe rețelele de socializare le-a afectat viața personală. Tocmai de aceea, Control Generation le oferă o serie de instrumente online pe care le pot folosi, astfel având controlul acțiunilor proprii. Infograficul lansat în cadrul campaniei le reamintește tinerilor faptul că postarea în social media sub influența alcoolului dăunează grav reputației.

Provocarea

Provocarea Control Generation a fost crearea unei platforme eficiente de comunicare, cu un limbaj unitar, care să stârnească interesul tinerilor și să le vorbească despre problemele consumului excesiv de alcool pe un ton atractiv pentru ei și totodată prietenos.

Obiective

Obiectivele campaniei au vizat îmbunătățirea legăturii cu stakeholderii implicați până în acel moment în campanie. De www.desprealcool.ro asemenea, ne-am propus să mărim baza de consumatori cărora ne adresăm prin comunicarea noastră online.

Public țintă

Control Generation se adresează tinerilor cu vârsta între 18 și 25 de ani care vor să aibă sub control acțiunile pe care le fac. Interesele lor se manifestă în domenii precum educație, carieră, dezvoltare personală, călătorii, petreceri, iar campania reușește să le ofere informații care să îi ajute în alegerile lor.

Canale utilizate

Online: Social media, www.desprealcool.ro
Offline: Eveniment, târg, conferință de presă, lansare de carte, petrecere pentru publicul țintă.

Implementare

Control Generation a început offline, cu ControlFest pe 30 octombrie 2012 în București. În cadrul evenimentului, tinerii au putut afla de la specialiști în domeniu ce să facă pentru a obține o slujbă și pentru a avea un interviu de angajare reușit, cum să fie în control la volan, nu controlați de adrenalina șofatului, cum să își țină în control prezența în social media, cum să fie în control când ies la o bere sau când organizează o petrecere reușită și cum să decidă ce e mai bine pentru sănătatea lor. Informația din cadrul târgului poate fi găsită și online, pe site-ul www.desprealcool.ro

Participantii la ControlFest au fost, alături de Ursus Breweries, Inspectoratul General al Poliției Române, Direcția Poliție Rutieră; Institutul National de Sanatate Publica; Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copii; Rețeaua Privată de Sănătate ”Regina Maria”; Cult Market Research; Napoca Rally Academy; Barmania și Kubis Interactive. Fiecare a prezentat tinerilor perspectiva domeniului de activitate în care activează asupra controlului și le-a furnizat o serie de sfaturi practice pentru a fi în control în situațiile dorite.

Odată cu debutul ”Control Generation”, site-ul campaniei www.desprealcool.ro și-a schimbat imaginea și a lansat o rubrică Control Generation nouă în care editorialiști cu pasiuni diverse se alătură lui Cabral, imaginea campaniei, pentru a intra cu tinerii în ”conversații despre alcool”. Editorialiștii campaniei sunt Cristina Bazavan, Vlad Petreanu, psihologul Daniela Gheorghe, Viorel Copolovici, doctorul Șerban Damian, Bogdan Nicolae și psihologul Gyorgy Gaspar. Opiniile lor pot fi citite aici.

Tot în cadrul ControlFest, psihologul Daniela Gheorghe a lansat „Ghidul pentru părinți –Vorbind cu copiii despre consumul de alcool”, un instrument de lucru excelent pentru părinții care nu știu cum să abordeze subiectul. Ghidul le oferă informații și trucuri de care se pot folosi pentru a le explica minorilor ce efecte are consumul de alcool asupra sănătății lor.

ControlFest s-a încheiat în cadrul unei petreceri la care au participat atât stakeholderii noștri cât și tineri cărora li s-au alăturat Cabral și CRBL. Petrecăreții au putut veni la petrecerea de lansare după ce au accesat aplicația dedicată din pagina de Facebook, iar 5 dintre ei, aleși prin tragere la sorți, au putut pleca acasă conduși de un șofer de serviciu.
Distracția responsabilă a fost continuată și în mediul online unde, pe hashtag-ul de twitter #ctrlGEN, au fost scrise mesaje de către participanți, dar și de către cei care nu au putut ajunge. Aceștia din urmă și-au putut organiza propriile petreceri cu Petre ajutorul aplicației Petre*, care recomandă, în funcție de numărul de persoane și de timpul de începere, cantitatea responsabilă de alcool și mâncare necesare distracției.

Control Generation continuă să ofere tinerilor informații echilibrate pentru a lua decizii informate legate de consumul de alcool. Intrumentele online accesibile pe www.desprealcool.ro îi vor face să fie în control asupra lucrurilor pe care le fac.

Rezultate

Într-o singură zi, mesajul nostru a ajuns la peste 150.000 de oameni prin intermediul aparițiilor media generate, a conversațiilor din social media sau pentru că au participat la primul târg de control din România ori la petrecerea de lansare a Control Generation. Întreaga comunicare a avut parte de un răspuns pozitiv al presei, cu 100% tonalitate pozitivă și neutră a materialelor publicate.

Baza de fani de pe pagina de Facebook DespreAlcool a crescut cu aproape 10.000 de fani în doar o săptămână de la lansarea campaniei, iar numărul de vizitatori unici pe www.desprealcool.ro s-a mărit cu 40% în aceeași perioadă.

Echipele implicate

Ursus Breweries:
Diana Klusch, Corporate Affairs Director
Robert Uzuna, Public Affairs Manager
Andreea Paslaru, Sustainable Development Specialist

GMP PR:
Simona Fîrtat, PR Director
George Toma, Senior PR Executive
Daniel Timofte, BTL Director
Cosmin Mârzan, BTL Account Executive
Mihaela Țone, Production Manager

Kubis Interactive:
Andreea Gavrilă, Senior Copywriter
Mihai Vulpie, Web Designer
Alex Alexandrescu, Web Developer
Bianca Balazs, Account Executive
Maria Olteanu, Client Service

Extra Info

Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producători de bere din România. Mărcile Ursus Breweries sunt: URSUS, Timișoreana, Ciucaș, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd’s și Stejar.

GMP PR este una dintre cele mai importante agenţii de relaţii publice din România. Agenţia oferă servicii de consultanţă în PR pentru companii precum Apa Nova, Centrul de Informare ONU în România, Ericsson România, GSK, Henkel, HP, Muller, PepsiCo., Petrom, Programul Biblionet, Romtelecom, Toyota sau Ursus Breweries. Activitatea agenţiei a fost recunoscută local şi internaţional la competiţii precum Sabre Awards, European Excellence Awards sau Romanian PR Award.

Kubis este o agentie de online marketing cu prezență în România și în SUA. Kubis înțelege dinamica Internetului ca instrument de marketing ce generează trafic, implică consumatorul și se reflectă în cele din urmă în vânzările de produse și servicii. Ceea ce diferențiază Kubis pe piață este abilitatea de a dezvolta și implementa idei creative măsurabile, concepte și strategii online, coordonând competențele din fiecare birou al agenției. În felul acesta oferim un nivel ridicat al serviciilor și al calității proiectelor. Clienți Kubis: Vodafone, SAB Miller, Unilever, Citibank, Carrefour, Toyota.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare