Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 13 August 2012
„Indestructibila”

„Indestructibila”

Varta este unul brand german care se bucură de o notorietate foarte mare în rândul consumatorilor de pretutindeni, fiind cunoscut mai ales ca producător de baterii, acumulatori şi încarcatoare. Însă gama de produse a Varta este mult mai complexă: mulţi consumatori nu ştiau ca Varta produce, de exemplu, şi lanterne.

de THE PRACTICE
În acest context, lansarea unei noi lanterne a adus cu sine câteva provocări importante: Indestructibila lipsa de notorietate a brandului ca producător de lanterne, dar şi lipsa de interes a consumatorilor pentru un produs aparent destul de banal.

Însă noua lanternă Varta era una specială, era... indestructibilă. Acest aspect s-a dovedit o foarte bună oportunitate în definirea strategiei de comunicare. Într-o lume în care orice este efemer, supus distrugerii, dispariţiei, existenţa a ceva ce chiar ar putea să dureze pentru totdeauna a asigurat un interes foarte ridicat şi o implicare pe măsură din partea publicului ţintă!

Obiectivele campaniei: lansarea lanternei indestructibile şi generarea de conversaţie în jurul beneficiilor lanternei indestructibile VARTA, creşterea awareness-ului pentru VARTA ca producător de lanterne.

Strategia campaniei: Faptul că lanterna Varta este indestructibilă s-a dovedit un atribut în acelaşi timp generos, dar şi riscant pentru campania noastră. Având în vedere targetul pragmatic, dar şi atributele produsului, ne-am decis să realizăm o strategie curajoasă şi să întroducem în scenă noua lanternă Varta sub forma unei demonstraţii inedite, încurajând publicul să încerce să o distrugă. Scopul final al demersului nostru era de a demonstra, prin intermediul consumatorilor, exact contrariul: faptul că lanterna este într-adevăr indestructibilă. Indestructibila

Campania s-a concentrat în principal pe publicul larg şi în secundar pe publicul specializat, şi a cuprins un mix de acţiuni online şi offline, cu accent cu mediul online.
Campania a debutat printr-o perioadă de teasing, produsul fiind ţinut secret de public timp de 2 săptămâni. Jurnaliştii şi bloggerii au fost informaţi despre „Indestructibila”... necunoscuta care era gata să îşi dovedească puterea într-o luptă inedită cu 3 dintre cei mai forţoşi oameni din România (Radu Valahu’, Daniel Instalatorul şi Ion Oncescu, toţi campioni internaţionali la skandenberg).

Ulterior, în cadrul evenimentului de lansare, ziariştii şi bloggerii au putut afla cu uimire că Indestructibila este, de fapt, o lanternă! Cei trei sportivi au trecut printr-o serie de Varta încercări de a distruge lanterna: au băgat-o în foc, în gheaţă, au încercat să o taie cu flexul, să o strivească de pământ, însă de fiecare dată produsul a rămas intact, lucru observat nu numai de invitaţi, ci şi de un arbitru independent.

Evenimentul de lansare a produsului a fost urmat de o mare competiţie în social media, lansată de unul dintre cei mai cunoscuţi bloggeri din România, Arhi. Prin intermediul blogului său, Arhi a lansat cititorilor invitaţia de a-i trimite idei de distrugere a lanternei, idei pe care el avea să le pună în practică.

Pe blogul său şi pe un canal video dedicat Arhi a postat nenumărate încercări nereuşite de distrugere a lanternei. În paralel, alţi bloggeri au încercat pe canalele proprii să distrugă lanterna Varta şi au povestit experienţele lor cititorilor.Varta

Publicul specializat nu a fost nici el uitat, am organizat concursuri online pentru comunităţile specializate, produsul fiind trimis spre testare platformelor de IT&C, pescarilor, speologilor, sau iubitorilor de sporturi în aer liber.

Rezultatele campaniei: Campania de lansare a lanternei indestructibile Varta a atins în doar 3 luni peste 4 milioane de persoane - dublu faţă de obiectivul iniţial. În mass-media, numărul de articole obţinute a fost, în final, cu 200% mai mult decât cel preconizat, de la ştiri TV, la presa scrisă şi ştiri online. În socia media, campania a obţinut de asemenea rezultate foarte bune, cu 300% mai mult decât cele aşteptate. Sute de comentarii pe bloguri, sute de tweet pe hashtag-ul oficial al campaniei Varta #indestructibila, mii de like-uri, share-uri, imagini şi clipuri video - în total peste 10.000 de oameni s-au implicat activ în campania noastră. Campania de social media a livrat şi din punct de vedere al conţinului, bloggerii alegând să dea un ton personal postărilor şi au apreciat foarte mult ideea creativă. Demonstraţia finală a succesului campaniei a stat în randamentul investiţiei de 6:1 şi vânzǎri peste aşteptările clientului.

Campania s-a desfăşurat în perioada noiembrie 2011 – ianuarie 2012.

Premiată cu: GOLD SABRE la categoria „Consumer Electronics” – Sabre Awards 2012; Trofeul pentru cea mai buna campanie din regiunea Balcani – Sabre Awards 2012.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare