Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 15 Mai 2016
Pași în consolidarea relației Lidl România cu clienții săi

Pași în consolidarea relației Lidl România cu clienții săi

"Mesajul noii campanii este o completare a abordării pe care Lidl o are față de clienții săi și o trecere la un alt nivel în relația stabilită de-a lungul timpului. Mai mult, putem spune că este o nouă promisiune pe care o facem românilor, aceea de a crea și oferi momente frumoase." - Maria Pârvuleasa, PR&CSR Manager Lidl România.

Filosofie de brand

Lidl este un smart discounter, care le oferă românilor produse de calitate la prețuri accesibile, iar asta este o promisiune pe care o menținem de cinci ani, de când am intrat pe piața locală. Reușim asta prin mărcile proprii, care reprezintă 80% din totalul de produse comercializate în cele 194 de magazine din țară, produse ce sunt dezvoltate cu furnizori Lidl, atât la nivel de rețea cât și la nivel local.

Totodată, încă de la intrarea pe piața din România, Lidl a început colaborarea cu producătorii locali, alături de care dezvoltăm produse atât pentru import, cât și export. O parte dintre furnizorii noștri locali s-au dezvoltat împreună cu noi și au devenit exportatori pentru alte țări în care compania este prezentă.

Poziţionare

Campania „Meriți să fii surprins” este o evoluție a abordării pe care o avem față de clienții noștri și de relația pe care o avem cu aceștia. Timp de 5 ani am fost alegerea înțeleaptă pentru români. Acum ne dorim să devenim o parte activă din viața lor, continuând să le oferim zi de zi produse la cel mai bun raport preț-calitate. Așadar, noua abordare cuprinde proiecte, pe care le-am pregătit pentru a-i surprinde pe români cu experiențe unice.

Insight

Cei care ne-au inspirat în această campanie sunt românii, oameni muncitori, recunoscuți în toată Europa pentru dedicarea pe care o au pentru muncă. Insightul a fost acela că, potrivit studiilor de profil, românii sunt unul dintre cele mai muncitoare popoare din Europa. În fiecare zi muncim pentru a avea un mâine mai bun, și facem asta rămânând cu zâmbetul pe buze chiar și la finalul unei zile istovitoare, pentru a le oferi celor dragi tot ce este mai bun. Lidl se alătură acestui țel, pe care îl susține cu diverse surprize și cu oferta variată de produse, iar asta este o promisiune cuprinsă în sloganul noii campanii.

Spot

Spotul a fost realizat alături de regizorul danez Rune Milton și este povestea noastră, a tuturor românilor. Pentru că despre asta este vorba în această campanie și spotul ilustrează mesajul pe care vrem să îl transmitem: pentru munca depusă în fiecare zi, meriți să fii surprins! Iar Lidl România îți este alături.

Personajele din spot sunt sinonime ale românilor, cu povești diferite, din categorii sociale și profesionale diferite și care se află în momente cheie ale vieții. Elementul comun, care ne unește pe toți, este dorința unui mâine mai bun și modul în care ne-am format pentru a ne atinge țelul. De aceea, narațiunea este bazată pe situații reale, cu care oamenii se pot identifica și conecta, conturate astfel încât să redea optimismul caracteristic românilor.

După cum ați putut observa, abordarea vizuală dă senzația unui scurt film, ce redă trecerea timpului și modul în care, la finalul unei zile, există o rază de speranță care ne întărește și pregătește pentru ziua de mâine.

Mesaj

Sloganul care ne-a definit timp de cinci ani a conturat beneficiile funcționale ale brandului și a fost un call-to-action pentru români, să aleagă înțelept. Mesajul noii campanii este o completare a abordării pe care Lidl o are față de clienții săi și o trecere la un alt nivel în relația stabilită de-a lungul timpului. Mai mult, putem spune că este o nouă promisiune pe care o facem românilor, aceea de a crea și oferi momente frumoase, alături de cei dragi, care sunt motorul tuturor acțiunilor și eforturilor pe care le depunem zi de zi. Dorim să facem acest lucru prin surprizele și acțiunile dedicate și prin a-i asculta pe clienți atunci când ne vorbesc.

Activări

Pregătim diverse proiecte și activități pentru români, despre care veți putea afla pe surprize.lidl.ro. O primă activare a fost deschiderea unui restaurant de tip pop-up pentru cinci zile, La Iordache, unde bucătarii au gătit cu produse din gama Cămara Noastră. Surpriza pentru clienți a fost faptul că s-au putut înscrie pe site-ul dedicat pentru a câștiga un prânz sau o cină la restaurant, alături de 2, 3 sau 4 persoane dragi. A fost o acțiune pe care românii au primit-o cu brațele deschise și cu review-uri foarte bune pe social media și pe toate canalele de comunicare.

Mai mult, alături de Oana Cuzino am lansat o nouă campanie prin care „Împreună protejăm frumusețea româncelor”. Este un demers ce invită femeile să conștientizeze importanța îngrijirii pielii, oferindu-le sfaturi și produse potrivite, din gama Cien. De ce? Pentru că frumusețea noastră, a româncelor, merită să fie protejată!

Un studiu a relevat faptul că, deși sunt considerate printre cele mai frumoase femei din lume, doar 10 % dintre românce au grijă de felul în care arată. Noi vrem să creștem acest procentaj, așa că am mers prin clădirile de birouri din București, Timișoara, Cluj, Iași, Constanța și Pitești. Acolo am discutat cu peste 3.000 de persoane, dintre care peste 2.000 de femei, despre cele mai bune tehnici de îngrijire a tenului și despre cum produsele din gama Cien răspund oricăror exigențe, dar și tuturor nevoilor pielii. Pentru a le și demonstra acest lucru, am oferit kituri Cien, care conțineau o cremă de noapte Q10 Anti-Wrinkle, un Cien BB cream, un Cien Med – Sensitive Creamy Oil Wash o broșură de prezentare produse Cien și un pin Cien, simbol al ambasadoarelor frumuseții Cien.

În plus, pentru că românii sunt cei mai muncitori din Europa și merită să fie surprinși și răsplătiți pentru efortul pe care îl depun zi de zi, am oferit, în total, peste 1.000 de cadouri Deluxe în clădiri de birouri din București și din 5 orașe din țară. Am dorit să le arătăm faptic modul prin care Lidl îi susține și să le bucurăm ziua cu produse pline de savoare.

Și dacă tot vorbim despre surprize, o altă acțiune pe care am desfășurat-o pentru români a fost să îi așteptăm cu micul dejun pregătit, pentru a le oferi energie încă de la începutul programului de lucru. Astfel, în 5 clădiri de birouri din București, peste 2.500 de angajați au primit cutiile din Brutăria Lidl, cu un mic dejun special creat pentru ei, din produse Lidl: sandwich din croissant cu unt, cremă de brânză, șuncă Dulano și brânză Massdamer, o perniță cu cremă de ciocolată și alune și un iaurt cu fructe.

Aceștia sunt doar câțiva dintre pașii pe care Lidl România i-a făcut în consolidarea relației cu clienții și, dacă ne ghidăm după feedback și după reacțiile pe care spotul-manifest și activările despre care am vorbit le-au stârnit, putem spune că am primit deja validarea românilor.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare