Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 7 Mai 2014
„Pentru tine o monedă, pentru ei un viitor”, o poveste media care a devenit o poveste socială

„Pentru tine o monedă, pentru ei un viitor”, o poveste media care a devenit o poveste socială

“Pentru tine o monedă, pentru ei un viitor” este o campanie realizată pentru Fundația Mihai Neșu, inițiată de Graffiti Social Work (Fundația BBDO Group România) și Kaleidoscope Proxmity și susținută de UniCredit Țiriac Bank, Banca Oficială a UEFA Champions League.

de Graffiti Social Work
CONTEXTUL ACȚIUNII

Din motive de securitate, spectatorii nu pot intra cu monede la meciurile de fotbal și li se cere să le arunce pe jos la intrarea în stadion, peste tot în lume. Astfel, zeci de mii de monede sunt practic irosite, în loc să fie folosite pentru ceea ce sunt de fapt: bani cu valoare.

OBIECTIV

Într-o țară în care 70% din oameni refuză să doneze invocând lipsa banilor ( GFK Verein, 2012), ne-am propus să arătăm că e foarte simplu să ajuți viața cuiva: să donezi o monedă pe care oricum trebuie să o arunci, dar care are valoare financiară.

IDEE

La meciurile de acasă ale echipei Steaua în UEFA Champions League, am invitat suporterii să doneze monedele, pe care oricum trebuiau să le arunce, pentru Fundația Mihai Neșu. Fostul jucător devenit ICON al curajului și implicării pentru suporterii Stelei, susține recuperarea copiilor cu probleme locomotorii. Cu ajutorul UniCredit Țiriac Bank, care ne-a donat spațiul său de comunicare la intrarea în stadion - locul unde monedele trebuie aruncate din motive de securitate - am amplasat o urnă electronică care colecta și afișa în timp real suma adunată din monede. Gazeta Sporturilor a promovat probono cauza noastră, făcând vizibil proiectul.



REZULTATE

În trei meciuri am strâns peste 35 000 de monede (3518 RON), pentru 50% din spectatorii prezenți la meci existând o monedă donată. La cererea acestora, un număr de SMS a fost folosit ca alternativă a donației la meci și a generat peste 2000 de SMS-uri.

Astfel, cu 0 lei investiți în promovare, campania a avut o acoperire media de 300 000 Euro net, bloggeri, vedete, oficiali ai Stelei aducând subiectul în atenția opiniei publice, 6 milioane de oameni fiind atinși de mesajul campaniei.

Prin urmare, o poveste media a devenit o poveste socială: un alt club, Petrolul Ploiești preluând ideea de a strânge monedele ce sunt aruncate pe jos pentru ajutorarea unui junior al clubului bolnav de cancer. O nouă metodă originală și inovatoare de fund-raising a luat naștere, ajutând la promovarea unui comportament util social.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare