Pepsi-Cola, generaţia de ieri şi de aziGrand Effie-ul câştigat de Graffiti BBDO pentru campania „Pepsi-Cola. Şi ieri. Şi azi.” este marele succes al agentiei în acest an pentru că răsplăteşte cea mai importantă realizare a unei campanii de advertising. De asemenea, campania "Şi ieri. Şi azi."a fost declarată Best Integrated Campaign şi la Ad’Or, motiv pentru care poate fi privită ca pe cea mai eficientă campanie a ultimului an.Client: Pepsi
Agentie: Graffiti BBDO Perioada: Iunie-August 2011 Media folosite: TV, Outdoor, Online, In-store, ambient INSIGHT: Am plecat de la o observaţie simplă dar extrem de adevărată: indiferent de ![]() OBIECTIVE: Pepsi are un mare UNIC avantaj istoric: este prima cola din România şi a putut fi martorul şi, de multe ori, catalizatorul distracţiilor acestor generaţii asemănător de diferite. Prin lansarea ediţiei limitate cu sticle retro de 250 ml, ne-am dorit să readucem în atenţia românilor spiritul oamenilor tineri indiferent de vârsta lor, spririt care a definit mereu manifestarea în comunicare a mărcii Pepsi. TARGET: Am dorit să unim în comunicare două generaţii de adolescenţi, cei din anii 80 şi cei de azi. STRATEGIE: „ Părintii tăi au fost la fel de cool ca şi tine” a fost idea care a sumarizat într- ![]() REZULTATE Într-un mod neaşteptat, nu doar ediţia limitată s-a vândut ca prin minune, dar brandul în ansamblu a crescut în vânzări, detronând pe durata verii principalul rival-Coca Cola pe segmentul in home consumption. În social media, engagement-ul semnificativ al tinerilor prin aplicaţia „Retro photo” ![]() PREMII Grand Effie, Effie awards 2012; Gold Effie in Non-Alcholic Beverages category, Effie awards 2012; Integrated Campaign of the year, Ad’Or Festival 2011. ECHIPA BBDO: Elena Hurjui-Account director, Luiza Vrinceanu-Account Manager, Roxana Niculae-Account Executive, Andreea Golban Sr.copywriter, Andrei Farcasanu-Art Director, Gelu Florea-Sr. Art Director, Alecsandra Roman-Strategic Planner, Liviu Isop-AV Manager, Mihai Gongu-Creative Director, Stefan Chiritescu-Head of Strategy. EHIPA PEPSICO ROMANIA: Calin Clej, Marketing Manager Beverages - ROMANIA; Adriana Nestoriuc, Group Brand Manager CSD; Oana Popa, Brand Manager Pepsi; Ana-Maria Maciuca, PR Specialist. Extra Info PepsiCo este lider global în domeniul băuturilor şi produselor alimentare, cu venituri nete de peste 65 de miliarde de dolari şi un portofoliu de include 22 de branduri cu vânzări anuale de peste 1 miliard de dolari. Principalele noastre linii de business - Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay si Pepsi-Cola – produc sute de băuturi şi produse alimentare devenite branduri de referinţă la nivel mondial. Graffiti BBDO este prima agenţie de publicitate înfiinţată în România, în urmă cu 20 de ani, și face parte din BBDO Worldwide, rețeaua anului la Cannes în ultimii 5 ani consecutiv și cea mai premiată rețea conform topului Gunn Report, a cincea oară când deține această poziție în istoria prestigiosului clasament. Graffiti BBDO este unul dintre principalii jucători din industria locală si regională și cea mai eficientă agenție de publicitate din România, conform Effie Effectiveness Index.
|
![]() ![]() |
|
Articole asociate
- 8 Februarie 2018 PepsiCo extinde parteneriatul global cu Liga Campionilor UEFA
- 17 Ianuarie 2018 PepsiCo lucrează cu tinerii absolvenţi pentru a găsi următoarele tendinţe din industria alimentelor și băuturilor
- 14 Decembrie 2017 PepsiCo oferă un grant de 100.000 euro unui start-up fondat de doi tineri din Republica Moldova, în cadrul programului Nutrition Greenhouse
- 1 Septembrie 2017 Alina Imbrea: 'Este esențial să fim prezenți în mod natural în experiența de festival, iar activările de brand să fie atractive și corelate cu firul narativ al festivalului'
- 3 Iulie 2017 Coca-Cola HBC România investește 7 milioane de euro în fabrica din Timișoara
Cele mai recente studii de caz
- 27 Februarie 2018 Câteva percepții-cheie în obiceiurile de consum video online ale românilor
- 25 Mai 2017 Biblioteca de Energie - cea mai buna campanie din Balcani la SABRE Awards EMEA 2017
- 31 Ianuarie 2017 Anul gamification pentru Equatorial: peste 65% din cifra de afaceri în 2016 generată de proiecte de tip game-based learning
- 26 Septembrie 2016 De ce să alegi să comunici prin campanii native? Performanțele obținute de campania Zâmbet sănătos a Philips România
- 15 Mai 2016 Pași în consolidarea relației Lidl România cu clienții săi