Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 8 Iunie 2012
Pepsi-Cola, generaţia de ieri şi de azi

Pepsi-Cola, generaţia de ieri şi de azi

Grand Effie-ul câştigat de Graffiti BBDO pentru campania „Pepsi-Cola. Şi ieri. Şi azi.” este marele succes al agentiei în acest an pentru că răsplăteşte cea mai importantă realizare a unei campanii de advertising. De asemenea, campania "Şi ieri. Şi azi."a fost declarată Best Integrated Campaign şi la Ad’Or, motiv pentru care poate fi privită ca pe cea mai eficientă campanie a ultimului an.

Client: Pepsi
Agentie: Graffiti BBDO
Perioada: Iunie-August 2011
Media folosite: TV, Outdoor, Online, In-store, ambient

INSIGHT: Am plecat de la o observaţie simplă dar extrem de adevărată: indiferent de Tipul Cool timpuri sau de evoluţia tehnologiei, toate tinerele generaţii rezonează la aceeaşi stimuli: expunere socială prin distractie, muzică, dorinţa de a fi cu alţi oameni „mişto”, menţinerea şi expansiunea unor conexiuni emoţionale.

OBIECTIVE: Pepsi are un mare UNIC avantaj istoric: este prima cola din România şi a putut fi martorul şi, de multe ori, catalizatorul distracţiilor acestor generaţii asemănător de diferite.

Prin lansarea ediţiei limitate cu sticle retro de 250 ml, ne-am dorit să readucem în atenţia românilor spiritul oamenilor tineri indiferent de vârsta lor, spririt care a definit mereu manifestarea în comunicare a mărcii Pepsi.



TARGET: Am dorit să unim în comunicare două generaţii de adolescenţi, cei din anii 80 şi cei de azi.

STRATEGIE: „ Părintii tăi au fost la fel de cool ca şi tine” a fost idea care a sumarizat într-Pepsi - Cola Si ieri. Si azi. un mod suprinzător acest efort de re-conectare a două generaţii între care există mai multe asemănări decât diferenţe.

REZULTATE
Într-un mod neaşteptat, nu doar ediţia limitată s-a vândut ca prin minune, dar brandul în ansamblu a crescut în vânzări, detronând pe durata verii principalul rival-Coca Cola pe segmentul in home consumption.

În social media, engagement-ul semnificativ al tinerilor prin aplicaţia „Retro photo” Entertainment dedicate în pagina Facebook/Pepsi Romania a dus spre sfârşitul anului la ocuparea primei poziţii de către Pepsi ca număr de fani între toţi jucatorii din FMCG românesc. Indicatorul „for sombeody like me”-un indicator cheie în măsurarea impactului acestei campanii a avut cea mai ridicată valoare din ultimii ani.

PREMII
Grand Effie, Effie awards 2012; Gold Effie in Non-Alcholic Beverages category, Effie awards 2012; Integrated Campaign of the year, Ad’Or Festival 2011.

ECHIPA BBDO: Elena Hurjui-Account director, Luiza Vrinceanu-Account Manager, Roxana Niculae-Account Executive, Andreea Golban Sr.copywriter, Andrei Farcasanu-Art Director, Gelu Florea-Sr. Art Director, Alecsandra Roman-Strategic Planner, Liviu Isop-AV Manager, Mihai Gongu-Creative Director, Stefan Chiritescu-Head of Strategy.

EHIPA PEPSICO ROMANIA: Calin Clej, Marketing Manager Beverages - ROMANIA; Adriana Nestoriuc, Group Brand Manager CSD; Oana Popa, Brand Manager Pepsi; Ana-Maria Maciuca, PR Specialist.

Extra Info

PepsiCo este lider global în domeniul băuturilor şi produselor alimentare, cu venituri nete de peste 65 de miliarde de dolari şi un portofoliu de include 22 de branduri cu vânzări anuale de peste 1 miliard de dolari. Principalele noastre linii de business - Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay si Pepsi-Cola – produc sute de băuturi şi produse alimentare devenite branduri de referinţă la nivel mondial.

Graffiti BBDO este prima agenţie de publicitate înfiinţată în România, în urmă cu 20 de ani, și face parte din BBDO Worldwide, rețeaua anului la Cannes în ultimii 5 ani consecutiv și cea mai premiată rețea conform topului Gunn Report, a cincea oară când deține această poziție în istoria prestigiosului clasament. Graffiti BBDO este unul dintre principalii jucători din industria locală si regională și cea mai eficientă agenție de publicitate din România, conform Effie Effectiveness Index.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Iulia
28 Iunie 2012, 11:53
Editia limitata de la pepsi ne-a adus tuturor aminte de copilarie.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare