Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 3 Iulie 2012
„Plant The Bill”, o modalitate green de a economisi resurse

„Plant The Bill”, o modalitate green de a economisi resurse

Campania „Plant the Bill”, creată pentru compania Enel cu intenţia de a promova responsabilitatea faţă de mediu, a adus agenţiei Saatchi & Saatchi un binemeritat premiu Cannes Lions la cel mai important festival de creaţie. Despre campanie, obiective, strategie şi rezultate, aflaţi din studiul de caz prezentat în continuare.

de Saatchi & Saatchi România
Titlu campanie: Plant the Bill
Clienţi: Enel Energie
Agenţie: Saatchi & Saatchi România
Medium: Direct Mailing, Consumer PR & Corporate Communication, componente suport pe online şi indoor
Perioada: Martie 2012

Care a fost brief-ul?
Enel, cel mai mare furnizor de energie electrică din România, care a intrat pe piaţa românească prin cumpărarea pachetului majoritar de acţiuni al unei foste companii de electricitate deţinute de statul român, a lansat noul serviciu electronic de facturare menit să economisească tonele de hârtie folosite la imprimarea facturilor tradiţionale. Demersul companiei întregea astfel eforturile considerabile de a-şi consolida imaginea responsabilă faţă de mediul înconjurător.

Următoarea întrebare pentru noi a fost cum să convingem oamenii să folosească factura electronică...



Cum am găsit o soluţie?
Scopul a fost să promovăm un comportament eco în rândul abonaţilor, convingându-i să aleagă factura electronică în detrimentul celei pe hârtie şi totodată să schimbăm percepţia oamenilor asupra companiei de electricitate Enel.

Am căutat să venim cu o idee prin care să vorbim despre intenţia eco din spatele serviciului, idee care să fie de mare impact asupra abonaţilor Enel şi jurnaliştilor deopotrivă. Totodată, acţiunea noastră urma să atragă atenţia atât pe mediile online cât şi offline.

Pentru a comunica eficient un serviciu care economiseşte resurse, am gândit o modalitate la fel de „green” şi am ales facturile de electricitate deja existente să fie principalul canal de comunicare.

Ce am făcut concret?
Timp de o lună, Enel a trimis factura de electricitate imprimată pe hârtie cu seminţe. Factura pe Email Când primeau această factura, abonaţii puteau s-o îngroape în pământ, considerând că este ultima factură pe hârtie primită. În locul acelei facturi, urma să răsară o plantă, simbol al mesajului eco. Astfel, fiecare plantă răsărită consolida imaginea Enel ca fiind o companie responsabilă.

Rezultate
După doar prima lună, peste 50 000 de clienţi Enel aleseseră deja serviciul de facturare electronic. Astfel, compania Enel a putut economisi peste 8 tone de hârtie.

Iniţiativa noastră a fost foarte bine primită de public. Mass-media a îmbrăţişat ideea şi a preluat imediat subiectul. Cel mai important însă a fost impactul pe care mesajul nostru l-a avut asupra oamenilor şi schimbarea pe care am generat-o.

Credits
Saatchi & Saatchi: Johan Ohlson (Creative Director) , Jorg Riommi (Creative Director) , Irina Codreanu (Copywriter), Vlad Molico (Art Director), Alexandra Ivan (Group Account Director), Ema Spirache (Account Director), Corina Bratu (Account Manager)

Saatchi & Saatchi PR: Corina Pisc (Corporate Communications Officer), Ramona Dumitru (Business Unit Director).

Extra Info

Centrade SAATCHI & SAATCHI este unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din Romania si ofera servicii specializate complete prin departamentele si companiile componente: Saatchi & Saatchi, Saatchi & Saatchi X, Saatchi & Saatchi Public Relations, Zenith Media, Pantone Studios, Kubis Interactive, si Chainsaw Romania Printre cei mai importanti clienti ai grupului se numara: Toyota Romania, P&G (Ariel, Head & Shoulders, Pampers, OLAY), Raiffeisen Bank, Intersnack (Chio, Fiesta), United Way Romania, Special Olympics Romania, METRO Cash & Carry România, Petrom, AFI Palace Cotroceni, Franke.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Moncler outlet
16 Octombrie 2015, 06:10
Astfel, compania Enel a putut economisi peste 8 tone de hârtie.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare