Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 27 August 2013
Povestea ABSOLUT BLANK

Povestea ABSOLUT BLANK

ABSOLUT VODKA este unul dintre cele mai îndrăzneţe branduri internaţionale ce a scris o bună parte din istoria advertising-ului global. După zeci de ani în care a celebrat arta prin design-ul sticlelor sale, ABSOLUT şi-a propus să devină muza artiştilor contemporani şi a consumatorilor de pretutindeni.

de G2 România
A transformat conturul sticlei într-o “pânză albă” și a lansat nouă platformă globală: ABSOLUT BLANK. În ce fel i s-a dat „blank-ului” o însemnătate a ţinut de fiecare ţară în parte. A fost pentru prima oară când românii au putut avea un dialog local unic cu unul dintre cei mai îndrăgiţi idoli din advertising.

ABSOLUT VODKA a trecut printr-o luptă strânsă cu principalul său competitor


În România, liderul de piaţă pe acest segment nu a fost niciodată clar. Dacă ne întoarcem în timp, știm că au existat aceleaşi două branduri cu aproximativ aceleași vânzări. Mai mult decât atât, o altă provocare a venit din faptul că, în ciuda comunicării sale anterioare şi a parității preţului, ABSOLUT VODKA încă era perceput ca un brand obişnuit, de consum, comparativ cu cele Premium, mai atrăgătoare.

Provocarea noastră a fost să transformăm un icon al advertising-ului global într-un brand select şi relevant pentru români, devansând competitorul printr-un puternic dialog local cu consumatorul final.

Obiectivele noastre au fost, în primul rând, să câştigăm poziţia de lideri printr-o constantă creştere pe piaţă. În al doilea rând, ne-am propus să depășim competiţia în ceea ce privește conștientizarea, perceperea ca brand Premium şi nu în ultimul rând la nivel de imagine – ne-am dorit sa devenim „cel mai des consumat brand”.

Consumatorii cărora nu le scapă nimic


Targetul nostru este constituit din consumatori de vodka din gama Premium, oameni care caută divertisment în fiecare moment al unei nopţi petrecute în oraş. ”Voyeuri” înăscuți , aceştia simt nevoia să experimenteze lucruri pe viu, iar plictiseala sau repetiţia nu-i reprezintă. Fanii petrecerilor din România tânjesc după noi experienţe şi doresc să ia parte activ la tot ceea ce se întâmplă în jurul lor. În fapt, cea mai mare teamă a acestora este să rămână în urmă cu noutăţile. A nu avea ocazia să participe la toate evenimentele inedite ar putea să le strice serile.

Abordarea strategică: BLANK va poziționa brandul drept ”Pânza Albă” ce dă startul unor lucruri extraordinare

Am decis să transformăm BLANK într-o fereastră de observație ce permite tuturor să ia parte la minunatele evenimente powered by ABSOLUT, de la început până la sfârşit. Mai exact, am ales să le expunem în totalitate ca „artă în desfasurare”. În schimbul dezvăluirii rezultatului final, am decis să le oferim acces total la naşterea unei opere de artă şi, implicit, la toate stadiile acestui proces creativ.

Ideea: ABSOLUT BLANK îți oferă acces total la crearea artei, de la stadiul „BLANK” până la produsul final. Absolut Vodka

Abordarea creativă: ABSOLUT BLANK esta lansat ca o pânză albă goală

Headline-ul campaniei: „IT ALL STARTS WITH AN ABSOLUT BLANK”.

Canvasul ABSOLUT Blank a devenit fereastra către artă şi naşterea acesteia, către împărtăşirea întregului proces de „making of”. Marele eveniment de lansare a găzduit o sticlă ABSOLUT gigantică, de opt metri înălţime, confecţionată din şaptesprezece piese, de data aceasta fără vreun mesaj inscripţionat, fără logo, doar BLANK.

Începând de atunci, ABSOLUT a permis artiştilor din întreaga ţară să îşi exprime creativitatea în faţa consumatorilor, pe fiecare piesă a sticlei. Primul artist inspirat de ABSOLUT a dat startul petrecerii cu un aerograf. La sfârşitul campaniei, toate cele şaptesprezece piese au fost asamblate, iar rezultatul a fost expus la un an de la decorarea primei bucăți.

17 piese de inspirație pură, zeci de artiști, o multitudine de evenimente Absolut Vodka

Am vrut să transformăm BLANK într-un loc al inspirației în România, astfel că fiecare dintre artiştii selectaţi a abordat o tehnică diferită: pictură cu vinil, graffiti, sculptură, acrilice, markere, colaje din obiecte reale, ceramică etc. Fiecare spectacol începea în momentul când artiştii îşi pregăteau ustensilele şi plasau prima pată de culoare pe partea lor de sticlă. Board-ul ABSOLUT şi consumatorii acestuia au fost cei care alegeau următorii 3 artiști implicați în campanie, iar înscrierile se făceau prin intermediul aplicaţiei de Facebook ABSOLUT Artists. A fost una dintre cele mai de succes happening-uri ale campaniei, cu mai mult de 500 de înscrieri - consumatori, amatori de artă şi fani ABSOLUT din țară. Lucrările câştigătoare au fost replicate pe trei piese din sticla ABSOLUT.

Artişti underground din toată ţara au fost de asemenea invitaţi să participie şi să-şi exprime viziunile prin intermediul aplicaţiei. Toţi cei 17 artişti şi-au expus lucrările pe parcursul unui an, în special în cadrul evenimentelor dedicate consumatorilor. La sfârşitul anului, am reconstruit sticla, cu admiraţie enormă pentru rezultatul neaşteptat de creativ. Evenimentul final a avut loc în același loc: Academia Română, închizând natural și limpede ciclul evenimentelor.

Rezultate
Absolut Vodka
ABSOLUT VODKA a reuşit să îşi detroneze competitorul, transformându-l într-un brand poziţionat pe locul al doilea de-a lungul întregului an. Mai mult, produsul a depăşit toţi trei indicatori de imagine, a devenit cea mai populară vodka şi este perceput drept cel mai consumat brand din categorie. Dincolo de asta, ABSOLUT a depășit competiţia la ambii indicatori de imagine, dobândind, pentru prima dată, leadership-ul pe această categorie.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Anitas
14 Octombrie 2013, 12:43
Imi plac foarte mult campaniile lor.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare