Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 11 Aprilie 2013
Propaganda Brand New a creat pentru Meda Prod identitatea unui brand nou-nouț: mezeluri 1 MAI, mezeluri populare

Propaganda Brand New a creat pentru Meda Prod identitatea unui brand nou-nouț: mezeluri 1 MAI, mezeluri populare

Piața mezelurilor a fost în ultimii ani în continuă scădere – în timp ce prețurile au tot crescut, românii au început să consume din ce în ce mai puține preparate din carne. Contextul i-a determinat pe cei de la Meda Prod, unul dintre primii 20 de producători de mezeluri din România, să își propună pentru acest an extinderea portofoliului de produse pe segmentul economy, aducând pe piață un nou brand, pe care să îl construiască de la zero.

de Propaganda
Agentie: Propaganda Brand New – divizia de branding Propaganda
Produs: Mezelurile 1 MAI
Client: Meda Prod

Brieful a ajuns direct pe masa diviziei de branding a agenției Propaganda, care a primit provocarea de a crea pentru acest  1 MAI brand nou o identitate puternică și atractivă. Noul brand trebuia să se adreseze clasei muncitoare, adică unui segment cu care niciun brand de mezeluri nu a mai vorbit până acum, în mod direct. În brief, obiectivul era foarte clar, acela de a face noul brand ecomony vizibil pe piață și cunoscut în mintea consumatorului.

Conceptul creativ propus de echipa Propaganda Brand New a plecat, pe de o parte, de la target - în urma unei analize atente a românului care urma să consume noile produse, a stilului său de viață, a preocupărilor de zi cu zi. Pe de altă parte, s-a ținut cont de însușirile noului produs – dedicat muncitorilor prin tot ceea ce îl caracterizează: este sățios, ieftin și gustos.

”În România există mulți oameni simpli care muncesc mult, care adesea trebuie să facă muncă fizică și care au nevoie de un combustibil pe măsură, care să le dea energie și forță pentru efortul zilnic la care sunt supuși. Am vrut să ne adresăm acestor oameni într-un mod cât mai direct, pentru că produsele au fost gândite special pentru nevoile lor: le dau energie, sunt gustoase și sățioase, dar și la buzunare ușoare. Pentru că nu e suficient să fie bune, trebuie să fie și îndestulătoare.” spune Diana Caracota, Planner Propaganda.  Mezeluri 1 MAI, mezeluri populare

Astfel, numele de 1 MAI a venit firesc. 1 MAI e sărbătoarea tuturor celor care muncesc. E ziua în care tot românul își ia o pauză și cel mai adesea sărbătorește asta printr-o masă (fie că e la iarbă verde sau în fața blocului).

“Ce pot spune despre proiect, este că m-a bucurat și surprins (plăcut) în același timp faptul că clientul a înțeles că pentru așa un nume este nevoie și de un univers vizual pe măsură, univers inspirat evident atât din perioada comunistă (cea mai bogată, dealtfel, din punct de vedere vizual și clișeistic), cât și din realitățile zilelor noastre. Folosirea elementelor din zona insignelor și decorațiilor de dinainte de revoluție conferă memorabilitate și, poate, un ușor aer nostalgic, familiar. În ceea ce privește etichetele de produs, am optat pentru simplitate, contrast și culoare puternică pentru vizibilitate la raft.” spune Vlad Bojan, Head of Design, Propaganda Brand New. 

Mezelurile 1 MAI au fost lansate deja în magazine alături de campania in-store, care are ca obiectiv poziționarea acestui brand ca mezelurile clasei muncitoare. Sloganul campaniei este „Mezeluri pentru cei care merg la muncă, nu la birou”, iar vizualurile portretizează universul muncitorilor români din mai multe domenii, la care se adaugă replici și mesaje care li se adresează în mod direct într-o formă amuzantă și camaraderească. Avertizare

“Pentru noi este primul brand care se adresează unui segment de consumatori la care primează preţul produsului. Însă preţul mic trebuia tradus în universul consumatorilor, în valorile şi atitudinile lor. Ne-a suprins plăcut propunerea, am testat-o în nişte focus grupuri şi sperăm să confirme aşteptările. Diferenţierea pe piaţa mezelurilor, unde toţi spun tradiţional sau gustos, e greu de obţinut. Un lucru inedit în timpul şedinţei foto, făcute pe un şantier pentru posterele 1 Mai, a fost să observăm că muncitorii de acolo, în pauza de masă, aveau acelaşi sandwich denumit „submarin” făcut din jumătate de pâine şi salam, ca cel pe care unul dintre personajele noastre îl ţinea în mână, în poster.” spune Mihai Dinculescu, Senior Brand Manager, Meda Prod

Echipele

Client: Senior Brand Manager: Mihai Dinculescu; General Manager: Florin Rizea.

Propaganda Brand New: Head of Design: Vlad Bojan; Creative Director: Bogdan Moraru; Head of copy: Dan Stănescu; Copywriter: Alex Tocilescu; Branding Manager: Claudia Cristuțiu; Strategic Planning Director: Corina Iovan; Planner: Diana Caracota; DTP: Marian Matei; George Paraschivescu; Account Manager: Miriam Ivănescu; Claudiu Petria.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
ana
12 Iunie 2013, 15:32
alert('123');
RobinHood
12 Iunie 2013, 15:32
Caca
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare