Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 6 Martie 2014
Pune preţ pe natură!

Pune preţ pe natură!

Campania „Pune preţ pe natură!” a tras un semnal de alarmă asupra nevoii de protejare a sistemului de arii naturale din Munţii Carpaţi

de Next Advertising

Proiect: “Îmbunătăţirea sustenabilităţii financiare a sistemului de arii naturale protejate din Munţii Carpaţi”
Client: Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare
Agenţie: Next Advertising
Campanie: “Pune preţ pe natură!”
Perioada: noiembrie 2013 – ianuarie 2014
Media folosite: online, PR, direct mailing

CONTEXT

În noiembrie 2013 a debutat campania de comunicare a proiectului “Îmbunătăţirea sustenabilităţii financiare a sistemului de arii naturale protejate din Munţii Carpaţi”, finanţat de Fondul Global de Mediu (GEF) şi implementat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (UNDP) România şi Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva, în parteneriat cu WWF.

În cadrul acestuia, a fost elaborat un studiu în cinci arii protejate din Munţii Carpaţi Banner    (Parcul Natural Apuseni, Parcul Natural Munţii Maramureşului, Parcul Naţional Piatra Craiului, Parcul Naţional Retezat şi Parcul Naţional Vânători-Neamţ) care arată că ariile naturale protejate reprezintă un bun economic important şi productiv ce asigură un flux intens de produse şi servicii valoroase din punct de vedere economic.

OBIECTIVELE PROIECTULUI

În cadrul componentei de comunicare publică a proiectului, campania „Pune preţ pe natură!” a avut ca scop informarea targetului despre obiectivele de îmbunătăţire a legislaţiei, finanţarea şi capacitatea de management a ariilor naturale protejate, prin promovarea implementării plăţilor pentru serviciile ecosistemelor şi a altor mecanisme financiare, pentru salvarea naturii şi menţinerea calităţii vieţii în România.

OBIECTIVELE DE COMUNICARE

1. Creşterea notorietăţii proiectului în rândul publicului;
2. Lobby legislativ, administrativ şi financiar pe trei categorii de stakeholderi: membrii parlamentului, membrii guvernului şi companii cu domeniul de activitate în zona de interes a proiectului.

TARGET

1. Target primar: politicieni (membrii parlamentului şi guvernului), reprezentanţi ai sectorului privat;
2. Target secundar: public general, reprezentanţi ONG-uri, profesori universitari

STRATEGIE

Principalul instrument promovat în cadrul campaniei de comunicare a fost raportul rezultat Banner   în cadrul proiectului, „Evaluarea contribuţiei ecosistemelor din ariile naturale protejate la  dezoltarea economică şi bunăstarea umană a României”, raport care poate fi consultat atât pe site-ul UNDP, cât şi pe site-ul de proiect www.punepretpenatura.ro.

Raportul a fost promovat prin:
1. site de proiect www.punepretpenatura.ro
2. eveniment de presă
3. concurs foto online
4. acţiune de direct mailing

IMPLEMENTARE

Odată cu lansarea website-ului www.punepretpenatura.ro, am demarat activităţile de PR şi celelalte elemente ale campaniei, menţionându-l pe toate materialele de comunicare. Aici se găseşte legislaţia în vigoare privind ariile protejate, dar şi soluţiile care ar putea aduce mai mulţi bani economiei naţionale. Pe site, vizitatorul poate găsi fotografii din ariile protejate din Munţii Carpaţi, articole informative despre managementul responsabil al resurselor naturale, harta ariilor naturale protejate şi studiul realizat în cadrul proiectului, care stă la baza tuturor estimărilor financiare. 

Pentru lansarea campaniei de comunicare, am organizat un eveniment pe data de 5  noiembrie 2013, la Clubul Muzeului Naţional al Ţăranului Român, în prezenţa reprezentanţilor mass media, a partenerilor UNDP, RNP şi a stakeholderilor.

În cadrul evenimentului, am avut 2 activităţi:
• Prima parte a fost o activitate tip conferinţă, în interior, în care s-a prezentat proiectul şi s-au discutat rezultatele studiului, în prezenţa presei;
• A doua parte a fost activitatea exterioară, cu rol simbolic şi demonstrativ, în care organizatorii şi participanţii la eveniment au legat de crengile copacilor din curte anumite „etichete de preţ” (valoarea actuală, în sistemul de management practicat acum, versus valoarea reală, într-un sistem de management sustenabil, a biodiversităţii ariilor protejate pentru care s-a efectuat studiul).

Tot în cadrul campaniei de comunicare, am organizat un concurs foto cu scopul de a Homepage  prezenta bogăţiile naturale ale ţării prin intermediul fotografiilor. Acesta a fost promovat în rândul jurnaliştilor şi bloggerilor, în mediul online. Cei care au dorit să se înscrie au trimis fotografii din Munţii Carpaţi. Pe 4 decembrie 2013, a fost desemnat câştigător Mihaiu Auraş, iar fotografia sa în care este surprins lacul Siriu a fost inserată în 5.000 de numere din revista „Business Magazin”, în luna decembrie.

În ceea ce priveşte acţiunea de direct mailing, am targetat 200 de destinatari din rândul  parlamentarilor, membrilor guvernului şi managerilor celor mai importante companii care exploatează resursele naturale ale ţării, jurnalişti şi bloggeri. Aceştia au primit câte o cutie cu animale şi brazi în miniatură, obiecte realizate prin tehnica origami din hârtie ce imită bani. Cei 200 de destinatari au primit şi câte o scrisoare personalizată cu mesajul de a preţui natura la adevărata ei valoare şi de a contribui la conservarea ei, prin implementarea şi susţinerea unor măsuri care asigură un management durabil al ariilor naturale protejate din Munţii Carpaţi, precum: (i) acordarea statutului de „politică publică” pentru domeniul administrării ariilor naturale protejate; (ii) crearea Agenţiei Naţionale pentru Arii Naturale Protejate; (iii) introducerea unei linii bugetare distincte pentru Conservarea biodiversităţii şi administrarea ariilor naturale protejate în cadrul bugetului central al Ministerului Mediului; (iv) alocarea de resurse financiare pentru finanţarea administraţiilor de parcuri naţionale şi naturale.

Eticheta Pentru a promova mesajul campaniei către un public eterogen, 2.000 de stickere „Pune preţ pe natură!” au fost distribuite în Bucureşti şi provincie cu ajutorul partenerilor.  Librăriile Cărtureşti, Muzeul Ţăranului Român, Clubul Muzeul Ţăranului Român, Muzeul de Geologie, Muzeul Sportului şi magazinele Himalaya.

Susţinerea în online a comunicării proiectului am realizat-o prin intermediul unui eveniment pe facebook pe care l-am creat odată cu lansarea concursului foto, la care am invitat oamenii să adere şi unde i-am ţinut la curent cu noutăţile din proiect.

REZULTATE
Peste 70 de materiale online, pe site-uri de ştiri şi bloguri
4 ştiri radio
1 ştire TV
2 materiale în presa scrisă
Peste 3 milioane de impresii şi peste 4.000 de click-uri, CTR de peste 0,13%

EXTRA INFO

Next Advertising este o agenţie de publicitate independentă full-service ce oferă consultanţă de marketing, creaţie, media, PR, producţie, BTL, digital şi social media. Filozofia Next este de a-şi folosi creativ toate competentele pentru a dezvolta proiecte relevante, recunoscute, revoluţionare şi remarcabile.

Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (UNDP), în parteneriat cu persoane de la toate nivelurile societăţii, ajută la clădirea unor naţiuni care să reziste în faţa crizei şi contribuie la creşterea calităţii vieţii pentru toată lumea. Prin activitatea desfăşurată în 177 de ţări şi teritorii, oferim o perspectivă deopotrivă globală şi locală care să ducă la sporirea încrederii oamenilor şi la construirea unor naţiuni puternice.

Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva funcţionează sub autoritatea Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice şi are ca scop gospodărirea durabilă şi unitară a fondului forestier proprietate publică a statului. RNP-Romsilva administrează 23 de parcuri naţionale şi naturale.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare