Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 18 August 2011
Vara aceasta, Graffiti PR şi Kaleidoscope au dezvoltat un nou proiect ecologic

Vara aceasta, Graffiti PR şi Kaleidoscope au dezvoltat un nou proiect ecologic

Proiectul Expeditia Verde a constat într-o competiţie online şi offline între între 4 dintre cei mai importanţi bloggeri din România, în 4 dintre cele mai mari oraşe ale României. În perioada 3 iunie – 17 iulie, site-ul a fost vizitat de peste 5.000 de vizitatori unici, s-au înscris 772 de susţinători şi au fost înregistrate peste 800 de comentarii.

de Graffiti PR
Agenţie: Graffiti Public Relations
Client: Renault România
Perioada desfăşurării campaniei: 3 iunie 2011 – 11 iulie 2011
Obiectiv: Comunicarea iniţiativelor Renault din cadrul platformei Renault Eco2.

Media
Platforma online, www.expeditia-verde.ro, dezvoltată de agenţia Kaleidoscope, bloguri (ai celor 4 concurenţi: www.chinezu.eu, www.andreicrivat.ro, www.mariussescu.ro, www.eftimie.net şi ale susţinătorilor acestora), cont de Facebook al campaniei: www.facebook.com/expeditia.verde, conturile de Facebook şi Twitter ale bloggerilor concurenţi, site-ul www.renault.ro, campanie de Facebook Ads, campanie de Google AdWords, canal de Youtube(www.youtube.com/user/ExpeditiaVerdeRo).

Strategie
Campania a demarat pe 5 iunie, de Ziua Internaţională a Mediului, si a cuprins activităţi online si offline.

Pentru a construi un dialog cu partenerii şi publicul interesat de tematica eco, au fost aleşi patru lideri de opinie din social media, din 4 oraşe importante ale României (Bucureşti, Braşov, Timişoara, Iaşi), care au oferit relevanţă locală temei.

Mecanismul campaniei
Expediţia Verde a presupus un nou pas al Renault în comunicarea platformei Renault Eco2, o competiţie desfăşurată online şi offline, în 4 dintre cele mai mari oraşe ale României.

În perioada 13 iunie – 11 iulie 2011, Cristian “Chinezu” Birta (Bucureşti), Andrei Crivăţ (Timişoara), Ovidiu Eftimie (Braşov) şi Marius Sescu (Iaşi) au trecut prin 4 probe:
- indexarea parcurilor şi a spaţiilor verzi din oraşele reprezentate
- descoperirea a cât mai multor elemente eco
- cartarea unei zone alături de Let’s Do It, Romania!
- parcurgerea unui EcoQuest.

Proiectul a debutat pe 5 iunie, când pe cele 4 bloguri s-au regăsit angajamentele concurenţilor de a adopta un comportament eco în următoarea perioadă.
Pentru început, aceştia au făcut cunoştinţă cu partenerii de expediţie - cele 4 Renault Clio - şi au primit lecţii de eco-driving de la reprezentanţii Renault.

Modelul Renault Clio este recunoscut pentru consumul scăzut de carburant necesar şi pentru emisiile reduse de CO2. Primele încercări de a conduce eco au fost transformate în conţinut video şi postate pe blogurile concurenţilor.

Startul competiţiei s-a dat pe 13 iunie şi activitatea bloggerilor concurenţi a putut fi urmărită pe platforma online www.expeditia-verde.ro.

Activitatea online şi offline atât a celor 4 bloggeri, cât şi a susţinătorilor, a fost contorizată cu ajutorul unui Ecometru, o aplicaţie prin care erau contorizate toate activităţile bloggerilor şi care a avut rolul de a calcula numărul total de puncte pentru fiecare concurent.

Punctajul fiecărui blogger a fost calculat în funcţie de 3 parametri: implicarea fanilor (care puteau să se înscrie ca susţinători, să ofere soluţii la rezolvarea probelor prin intermediul comentariilor, să participe la acţiunile offline ale campaniei), rezolvarea taskurilor (elementele identificate, poze, video şi text uploadate pe platforma online etc.) şi consumul mediu de carburant.

Pe 11 iulie, campionul eco al competiţiei a fost declarat Marius Sescu, cel care a avut cel mai mic consum, 4,72 litri/100 km, şi a adunat cele mai multe puncte pe parcursul celor 4 probe, 686 puncte. Datorită celor 250 de fani care s-au înscris ca susţinători, reprezentantul Iaşiului a reuşit să indexeze 30 de parcuri şi 24 de elemente eco în oraşul său şi să adune cel mai mare număr de voluntari la acţiunea de cartare realizată în parteneriat cu Let’s Do It, Romania!

Rezultate
În perioada 3 iunie – 17 iulie, site-ul a fost vizitat de peste 5.000 de vizitatori unici, s-au înscris 772 de susţinători şi au fost înregistrate peste 800 de comentarii.

Pe lângă implicarea celor 4 bloggeri pe propriile bloguri şi conturi de reţele sociale, au mai fost postate peste 30 de blog entry-uri ale susţinătorilor şi peste 50 de update-uri pe Facebook, iar activitatea pe Twitter a totalizat peste 100 de postări conţinând hashtagul #expeditiaverde.

Alături de cele 74 apariţii în mass-media, atât scrise (publicaţii naţionale şi locale), cât şi online, vizualizările paginii de Facebook şi a canalului de Youtube, campania a adunat aproape 3 milioane de impresii.

Extra info

Expediţia Verde face parte din platforma de comunicare Renault Eco2, semnătură dezvoltată în 2007, prin intermediul căreia Renault îşi anunţa angajamentul public de a produce şi comercializa vechicule ecologice şi ergonomice.

La realizarea acestei campanii, au participat reprezentanţii Renault: Dora Pasăre – Brand şi PR Manager Renault, Monica Mincă – PR Officer Renault, Ioana Ştirbu–Responsabil Internet şi CRM Renault.

Din partea agenţiei Graffiti Public Relations, echipa care a realizat această campanie este formată din: Bogdan Tomoiagă – Group PR Manager, Laura Toma - PR Assistant, Ileana Ghiţă – Digital Consultant, Sergiu Petre – PR Executive, Maria Galan – PR Assistant, iar din partea Kaleidoscope: Alex Cofaru – Account Manager, Vlad Ciocan – Project Manager, Csaba Nacu – Art Director, Mihnea Belcin – Senior Programmer, Dan Petru – Flash Programmer.

Graffiti PR este agenţie a grupului BBDO România, parte a Omicom – reţeaua nr. 1 de comunicare din lume. Graffiti PR numără în prezent 20 specialişti în PR, care furnizează clienţilor agenţiei servicii de corporate PR, brand PR, managementul situaţiilor de criză, servicii de comunicare pentru managementul schimbării, CSR şi public affairs. Printre clienţii agenţiei se numără: Automobile Dacia, British American Tabacco, Bayer Schering Pharma, Comisia Europeana, Contrast Management Consulting and Training, Egger, Fundatia Erste, Nestle Romania (Maggi, Nesquik, Nescafe), Nokia Siemens Networks, Oracle, P&G Romania, Petrom, Renault, UPC Romania, Wrigley, 7 Spice.

Kaleidoscope este agenţia digitală de creatie a grupului BBDO Romania. Motivată de ambiţia de a crea idei interactive şi relevante pentru consumatori, cu impact semnificativ asupra modului în care aceştia percep şi se raportează la branduri, Kaleidoscope are în portofoliul de clienţi: Philips, Dacia, Bayer, Pepsi, UNIQA, Skittles.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare