Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Studii-de-caz"
Facebook
Like us on Facebook
Studiu de caz - 16 Ianuarie 2013
Ziua Sportului, evenimentul care pune tot orașul în mișcare

Ziua Sportului, evenimentul care pune tot orașul în mișcare

În fiecare țară unde este prezentă compania Tenaris, lider mondial în furnizarea de ţevi şi servicii pentru industria de petrol şi gaze, se organizează un cros de 10 km la care este invitată întreaga comunitate. Până în 2011, România nu ajunsese pe harta mișcării pentru sănătate inaugurată de Tenaris. Dar lucrurile aveau să se schimbe...

de pastel
Client: TenarisSilcotub
Agenție: pastel
Proiect: Ziua Sportului
Unde și când: Zalău, 5 mai 2012

Premise


Tenaris este lider mondial în furnizarea de ţevi şi servicii pentru industria de petrol şi gaze, energetică şi alte activităţi industriale. În România, TenarisSilcotub are unităţi de producţie la Zalău, Călăraşi şi Câmpina, având o echipă de 1500 de oameni. Compania se implică în viaţa comunităţilor prin proiecte în domeniul educaţiei, sănătăţii, culturii, protecţiei mediului şi al asistenţei sociale.

Context


În 2011, TenarisSilcotub a completat paleta programelor sale pentru comunitate, dând startul unui stil de viaţă activ cu proiectul Ziua Sportului (ZS). Zalăul a fost primul oraş care s-a pus în mişcare, iar exemplul a fost urmat de Călăraşi. Totuşi, pentru a avea cu adevărat un impact pe termen lung şi a convinge comunitatea să integreze sportul în viaţa de zi cu zi, astfel de evenimente trebuie să devină o tradiţie. Start

După rezultatele obţinute la primele ediţii, în 2012, Tenaris a decis să includă Ziua Sportului Zalău în circuitul Maratonului Global Tenaris, având ca invitaţi 24 de angajaţi din 12 ţări. Cu prezenţa acestora, evenimentul a căpătat amploare internaţională, oraşul Zalău ajungând pe harta internaţională a mişcării pentru sănătate.

Cercetare


Prima ediție Ziua Sportului a fost precedată de o cercetare având ca instrument principal un chestionar aplicat cluburilor sportive din Zalău, pentru obţinerea de date cu privire la cei care fac sport în Zalău, performanță și amatori. Totodată, am aflat tipurile de sporturi practicate, durata antrenamentului și notorietatea evenimentelor sportive locale. Am completat datele cu discuţii avute cu oficialităţile şi prin monitorizare de presă. Concluzie: comunitatea era mai degrabă inertă, cu puțini practicanți și fără evenimente de tradiție.

După edițiile din 2011, cercetarea ne-a adus vești bune: comunitatea a devenit conştientă de importanţa sportului pentru Ziua Sportului sănătate, dar eforturile trebuie susţinute pentru a determina cu adevărat schimbarea stilului de viaţă.

Provocarea proiectului

Provocarea ediției 2012 a fost reprezentată de transformarea evenimentului într-unul internațional prin prezența angajaţilor Tenaris din 12 ţări. Aceștia veneau din orașe cu tradiție în organizarea evenimentelor sportive, evenimente la care participă de fiecare dată întreaga comunitate, de la mic la mare. Așadar, trebuia să le arătăm că nici noi nu ne lăsăm mai prejos și iubim mișcarea, toate acestea în cadrul unui eveniment de amploare, organizat impecabil.

Obiective

• 800 de participanţi la cele două crosuri - 3 km şi 10 km.
• Implicarea angajaţilor companiei, cu minim 20 de participanţi la crosul de 10 km.
• Realizarea unui program pentru invitaţii internaţionali, ajutându-i să descopere România.

Public ţintă

• Comunitatea locală din Zalău şi oraşele învecinate.

• Angajaţii companiei. Ziua Sportului

Canale utilizate

Am avut în vedere construirea entuziasmului faţă de eveniment şi transmiterea mesajului către un număr cât mai mare de oameni. Comunicarea a inclus:
• Programul de Antrenament, desfăşurat timp de o lună în 3 licee din Zalău.
• Comunicare online (site, blog, Facebook page, Facebook ads, bannere).
• Mass media (TV, radio, print).
• Outdoor (bannere, afişe, flyere, floor-stickere, brandingul băncilor din oraș).
• Conferinţa de presă.
• Comunicare către angajaţii TenarisSilcotub: afişe, newslettere, broşură, invitaţie, floor-stickere, ceiling-hangere, branding neconventional în birouri și fabrică.

Implementare

Proiectul Ziua Sportului a fost unul complex, cu trei părţi principale:
• Programul de Antrenament s-a desfăşurat între 26 martie-26 aprilie 2012, la 3 licee din Zalău, şi a constat în 10 şedinţe. Obiectiv: i-am ajutat pe tineri să se împrietenească cu sportul şi să se pregătească pentru podiumul Ziua Sportului. Pentru a-i motiva, cei cu minimum 5 participări au participat la tombola cu: 10 iPod-uri nano şi 1 DVD player portabil.
• Program pentru invitaţii internaţionali: timp de 6 zile, cei 24 de invitaţi au avut ocazia de a se cunoaşte mai bine şi de a descoperi România prin locuri, tradiţii şi oameni. Programul a inclus, pe lângă antrenamentele pentru cros, mese festive tradiţionale, vizită la Complexul Arheologic Porolissum (tur al complexului, demonstraţie tehnici de luptă romane, tras cu arcul, muzică şi dans tradiţionale), vizitarea oraşului Cluj-Napoca, dar şi o vizită la fabrica TenarisSilcotub din Zalău.
• Evenimentul propriu-zis: Ziua Sportului, 5 mai 2011, Piaţa 1 Decembrie 1918, Zalău:
- Conferinţă de presă, urmată de sesiune de autografe cu Marius Urzică şi Ghiţă Mureşan.
- Crosuri de 10 şi 3 km, precedate de sesiuni de încălzire cu instructor de aerobic.
- Activităţi sportive: baschet, volei, fotbal, competiţii de familie.
- Tombolă pentru toţi alergătorii.


Cei doi MC, Cabral şi Gianina Corondan, au participat la toate momentele importante, dinamizând evenimentul. În zonele dedicate diferitelor probe au fost organizate ateliere sportive şi concursuri ad-hoc.

Rezultate

• Peste 500 de elevi din Zalău au participat la Programul de Antrenament.
• Cele două crosuri au adunat aproape 1000 de alergători: 828 la Crosul de 3 km (31 angajaţi TenarisSilcotub) şi 141 la Crosul de 10 km (40 angajaţi Tenaris).
• Întreaga comunitate a făcut mişcare pentru sănătate: cel mai mic alergător a avut 10 ani, iar cel mai vârstnic 75.
• La Crosul de 3 km au alergat, dând un exemplu personal, Gabriel Podskubka, Preşedintele Consiliului de Administraţie TenarisSilcotub, Primarul oraşului Zalău, Radu Capîlnaşiu, Marius Urzică, precum şi alte oficialităţi. Acest lucru arată parteneriatul între companie şi autorităţile locale şi entuziasmul creat în jurul evenimentului.
• 95% dintre participanţi au spus că organizarea evenimentului a fost bună şi foarte bună, o creştere faţă de ediţia precedentă. Ziua Sportului
• 50% dintre participanţi spun că vor participa la eveniment pentru sănătate; acest lucru indică o bună înţelegere a mesajului pe care TenarisSilcotub îl transmite prin proiect.
• Toţi invitaţii internaţionali au oferit feedback pozitiv despre eveniment, organizare, precum şi despre întreaga experienţă românească.

Echipele implicate

Echipa TenarisSilcotub
• Olivera Iezdimir – Responsabil Comunicare
• Anca Stănilă – Responsabil Dezvoltare Socială

Echipa pastel
• Ioana Mucenic – visionary managing partner
• Paul Cotor – fresh minded creative director
• Mihaela Stoica - indeed efficient senior account
• Ionela Toma – inspired senior copywriter

Extra Info

pastel este agenţia de comunicare specializată în crearea de experienţe de brand. Portofoliul său este extrem de diversificat, incluzând companii din domenii diferite de activitate, precum FMCG (Mondēlez, Bonduelle, Dr. Oetker), B2B (TNT România, Chèque Déjeuner), Industrie (TenarisSilcotub, GDF SUEZ Energy România, Petrom S.A), Auto (Honda), Cosmetice (Avon România, Vichy, L´Oréal Professionnel), Agro (KWS România, Monsanto România), Horeca (Unilever Food Solutions) și altele. La acestea se adaugă campania socială Sport pentru Viață, cel mai longeviv proiect al companiei. Agenția a fost înființată în 2006 de Ioana Mucenic și Dana Nae Popa, la vremea respectivă studente în an terminal, cu un capital initial de doar 200 de euro. Acum, pastel are peste 20 de angajați și 65% dintre clienții săi sunt lideri în piețele în care activează.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Picaso
13 Mai 2013, 13:22
Romania se misca, asa ar trebui sa avem un show, sa inceapa lumea sa faca miscare pentru ca din ce in ce mai multi copii obezi vezi pe strada.
Robert
21 Iulie 2013, 12:16
Sunt foarte curios daca anul viitor va mai fi organizata o editie a acestui concurs. Am participat si eu. As mai face-o, daca va fi posibil.
Anonymous
14 Octombrie 2013, 13:51
Un eveniment interesant, sportul este sanatate curata.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare