Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Versus"
Facebook
Like us on Facebook
Versus - 20 Martie 2012
Cele mai bune modalităţi de acţiune în OBA şi noul model de auto-reglementare

Cele mai bune modalităţi de acţiune în OBA şi noul model de auto-reglementare

Astăzi, la evenimentul “The Cookie Chalenge: Bune practici şi reglementări privind publicitatea online targetată comportamental” au participat peste 50 de reprezentanţi ai industriei de publicitate online locale. Scopul prinicipal al evenimentului a vizat creşterea notorietăţii privind legislaţia în vigoare, dar şi avantajele folosirii publicităţii online targetate comportamental (OBA).

de Teodora Ieşeanu
La evenimentul organizat de IAB România şi susţinut de UAPR au prezentat Dominic Lyle (Director General EACA), Ionel Naftanaila ( OBA Project Manager IAB Europe), Alin Popescu (Managing Director AvocatNet) şi Marius Şuţu (Project Manager Behavia).

Dominic Lyle a discutat despre noul model de auto-reglementare şi cele mai bune modalităţi de acţiune în OBA, Ionel Naftanaila s-a concentrat pe planul general, implementare şi instrumente de implementare a legii, Marius Şuţu a vorbit despre planificarea unei campanii OBA (crearea unui brief, audienţă, site-uri web, beneficii penru clienti), iar Alin Popescu a punctat câteva review-uri ale legilor, oferind sfaturi şi studii de caz.

Dominic Lyle a prezentat cadrul de reglementare OBA Framework care este un document elaborat la nivelul industriei de publicitate online din Europa prin colaborarea şi efortul comun al mai multor asociaţii din domeniu. Documentul prezintă o serie de bune practici din domeniu şi stabileşte anumite principii pentru a creşte transparenţa şi opţiunile utilizatorilor web din cadrul UE / SEE, principii care sunt obligatorii petru companii şi asociaţii.

Asociatiile care au colaborat la prezentul cadru susţin promovarea acestuia în întreaga piaţă de publicitate. Principiile incluse în acest document vizează aplicarea de standarde accesibile pentru colectarea de date online şi pentru a facilita furnizarea de publicitate pe baza preferinţelor sau intereselor utilizatorilor web.

Ionel Naftanaila, OBA Project Manager IAB Europe, a afirmat că în acest moment framework-ul este susţinut de 110 companii care activează şi în online. “Vrem să demonstrăm că industria se poate auto-reglementa. Industria de online a devenit puternică şi poate să acţioneze ca un bloc”, crede acesta.

Potrivit lui Naftanaila, legislaţia în vigoare se adresează operatorilor de site-uri web, organizaţiilor de publicitate, agenţiilor şi companiilor care adună informaţii totale sau substanţiale din URL-uri (third parties), din ţările Uniunii Europene, Norvegia, Islanda, Liechtenstein şi Elvetia.

“Principalele obligaţii constau în explicarea către utilizator a ceea ce se întâmplă exact cu acest tip de publicitate. De asemenea, trebuie să îi dăm acestuia posibilitatea să aleagă dacă vrea sau nu publicitate targetată comportamental”, a mai explicat Ionel Naftanaila.

Principalele prevederi ale actualului framework sunt:
• Nu se vor crea segmente comportamentale pentru copii;
• Datele precum orientarea sexuală, apartanenţa politică, necesită consimţământul consumatorului;
• Advertiserii şi agenţiile se comportă ca publisheri sau third party.

De asemenea, companiile care urmăresc întregul acces al utilizatorului (ex. Toolbar) sau companiile care sunt şi se comportă ca ISP trebuie să îşi informeze utilizatorul şi să obţină acordul acestuia a priori explicit.

Marius Suţu, Project Manager Behavia, utilizator al furnizorului de profile nugg.ad susţine că “Targetarea comportamentală are rezultate mai bune decât publicitatea side-by-side. De asemenea, se obţine un brand attitude mai bun, un reach mai mare (pentru că sunt culese pepiţe nuggets din fiecare site, fiind culeasă doar audienţa) şi un waste mai mic”.

Penru aplicarea mai uşoară a OBA Framework, EDDA a lansat un website pan-european disponibil acum şi în limba română (http://youronlinechoices.com/ro). Portalul oferă informaţii complete legate de publicitatea targetată comportamental, cookie-uri şi oferă utilizatorilor opţiuni multiple de management al preferinţelor privind publicitatea targetată comportamental.

Extra Info

Asociatia IAB Romania (www.iab-romania.ro) a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni. Asociatia IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare.

Asociatia IAB Romania este membru al asociatiei IAB Europe (www.iabeurope.eu ), participand ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.

Uniunea Agenţiilor de Publicitate din Romania (UAPR) este o organizatie profesionala fondata in anul 2000, care urmareste apararea intereselor agentiilor de publicitate, dezvoltarea si profesionalizarea industriei de advertising si ridicarea standardelor profesionale. In acest sens, UAPR reuneste cele mai importante agentii de publicitate si de media de pe piata autohtona de advertising. Mai mult, am initiat si sustinut pana in acest moment o serie de proiecte precum Effie Awards, Salary Survey si AdMarket.
Scopul UAPR este de a creste transparenta si standardele industriei instruind si atragand oameni noi, de a mari capacitatea de auto-reglementare a industriei si de a pune Romania pe harta internationala prin deschiderea catre colaborari cu alte tari.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare