Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Versus"
Facebook
Like us on Facebook
Versus - 3 Mai 2012
Comunitatea de practică, oportunitatea de a identifica un potenţial angajat pe termen lung

Comunitatea de practică, oportunitatea de a identifica un potenţial angajat pe termen lung

În luna martie, ASE Bucureşti în parteneriat cu IAA România au lansat proiectul „Comunitatea de practică – model sustenabil de tranziţie de la şcoală la viaţa activă pentru studenţi”, care îşi propune îmbogăţirea cunoştinţelor, aptitudinilor şi abilităţilor studenţilor din domeniul marketing, venind astfel în sprijinul integrării acestora pe piaţa forţei de muncă. Atât tutorii, cât şi studenţii au opinii diferite despre acest proiect, însă un lucru este sigur: pe piaţă există nevoia unei comunităţi de practică unde se pot atrage şi descoperi noi talente.

de Teodora Ieşeanu

Tot în luna martie s-a lansat şi platforma comunităţii de practică în care s-au înscris deja mai multe companii în căutare de studenţi în vederea desfăşurării stagiului de practică, şi peste 40 de candidaţi.

Astfel, în prezent, peste 40 de studenţi de la Facultatea de Marketing, din cadrul ASE Bucureşti, fac practică în agenţii de publicitate, marketing sau presă, cum ar fi : Graffiti BBDO, Ogilvy, G2, ProTv, Meadiafax, Front Line Marketing, Grup 7 şi altele.

Proiectul „Comunitatea de practică – model sustenabil de tranziţie de la şcoală la viaţa activă pentru studenţi” a fost lansat “în contextul în care competiţia pe piaţa forţei de muncă este tot mai puternică, exigenţele angajatorilor cresc, iar absolvenţii universităţilor economice trebuie să dovedească nu numai însuşirea unor cunoştinte teoretice, ci şi capacitatea de a utiliza în practică aceste cunoştinte. Facultatea de Marketing din cadrul ASE Bucureşti îşi doreşte ca absolvenţii săi să se prezinte pe piaţa muncii nu numai cu o diplomă care să ateste finalizarea studiilor, ci şi cu un set de cunoştinte şi de abilităţi practice care să corespundă cu nevoile angajatorilor.

Proiectul oferă oportunitatea creării unei punţi între mediul universitar şi mediul de afaceri, cu beneficii pe termen lung pentru toate părţile implicate: studenţi, angajatori şi comunitatea academică”, susţine Ioana Cecilia Popescu, Project Manger, Prodecan al Facultăţii de Marketing, Academia de Studii Economice din Bucureşti.

Practica - drumul corect al dezvoltării personale şi profesionale

De cealaltă parte a “punţii” se găsesc companiile care au luat studenţii în practică. De exemplu, reprezentanţii de la Front Line Marketing sunt convinşi că acesta este drumul corect al dezvoltării personale şi profesionale a tinerilor absolvenţi de facultate deoarece „de-a lungul existenţei noastre am avut multe situaţii în care absolvenţi bine pregătiţi teoretic răspundeau foarte greu cerinţelor economiei reale”. Tot atunci apărea un blocaj care îi punea într-o poziţie dificilă pentru că nu erau pregatiţi să înţeleagă procesul de implementare şi să poată lua decizii eficiente, iar „acest modul de practică, îi pune pe stundeţi în situaţia concretă a economiei reale şi îi ajută să absoarbă experienţa lucrativă încă înainte de primul lor loc de muncă post-facultate”.

În acelaşi timp, Front Line Marketing reuşeşte să identifice un potenţial angajat pe termen lung, adică evaluarea „on job” pe perioada practicii ajută la creionarea unui portret mult mai consistent, la testarea abilităţilor reale şi nu în ultimul rând, al atitudinii faţă de munca şi echipă, iar „această ultimă caracteristică face diferenţa între un candidat bun sau unul mai puţin bun, mai ales în situaţia lipsei de experienţă. Am putea spune că „atitudinea face diferenţa”.

Alina Aldea, Mediafax, consideră că “în general programele de practică pot constitui o oportunitate de a descoperi şi atrage talente, în vederea creşterii şi consolidării echipei din cadrul organizaţiei în care activăm. Faptul că procesul de selecţie se întâmplă într-un cadru organizat, iar studenţii au fost evaluaţi în prealabil în domeniul pentru care s-au pregătit, nu poate fi decât un mare plus atât pentru angajator, cât şi pentru studenţi care pot avea un prim contact cu realitatea din aria lor de interes”.

La G2 România sunt alţi studenţi dornici de a acumula cât mai multe cunoştinţe. Unul dintre tutori, Adriana Staicu, Account Manager, a declarat: “Am aflat despre program prin intermendiul celor de la IAA, m-am întâlnit cu studenţii, am discutat despre ceea ce îşi doresc ei de la acest program, despre ce le putem noi oferi şi am ales. Decizia nu pot spune că a fost una dificilă, am avut un feeling bun de la început şi cred că am reuşit să ne dăm seama că suntem pe aceeaşi lungime de undă. Am ales pentru departamentul de Client Service - Vodafone - o minte activă şi foarte curioasă, o persoană ambiţioasă şi dornică să afle lucruri noi, ceea ce nu face decât să ne bucure. În toată această perioadă a fost un membru al echipei noastre: a participat la tot ceea ce implică munca desfăşurată în agenţie de un CS, a scris primul brief şi a participat la brainstorming-urile din agenţie."

Studenţii entuziaşti şi emoţionaţi

Nici pentru studenţi lucrurile nu sunt rele, dimpotrivă. Pentru Irina Tulea şi Andrei Neagu care fac practică la Front Line Marketing, proiectul “Comunitatea de practică” este “o şansă care ni s-a oferit nouă, studenţilor, în ceea ce priveşte activarea pe piaţa muncii, fiind cu adevărat un prim pas de trecere de la teorie la practică. Încă din prima zi, am fost extrem de entuziaşti şi emoţionaţi, deorece tot ceea ce ne înconjura era o noutate pentru noi. Însă, ceea ce ne-a ajutat foarte mult să ne integrăm rapid în acest colectiv, a fost cadrul în care am fost primiţi, un cadru prietenos, cu oameni extrem de profesionişti, care au înţeles, de la început, faptul că suntem novice în acest domeniu şi că nu avem un bagaj vast de cunoştiinţe practice. Astfel, am dori să profităm de această ocazie şi să le mulţumim tutorilor şi organizatorilor proiectului pentru tot ceea ce au făcut, ceea ce fac şi ceea ce vor face în continuare pentru noi!”

Roxana Stoenescu care face practică la G2 susţine că în agenţie a descoperit "o echipă tânără, bine pregătită, foarte ancorată în derularea cu succes a campaniilor de publicitate şi extrem de primitoare. Aici am descoperit faţetele unui fenomen atât de prezent în viaţa noastră de zi cu zi, a consumatorilor de publicitate şi nu-mi pot dori decât ca stagiul să se dovedească la fel de util până la final."

Andreea Pintican, practicantă la IAA România, observă că, din acest punct de vedere, lucrurile au început să se pună în mişcare şi în România: “în sfârşit încep să se schimbe şi la noi relaţiile dintre instituţiile de învăţământ - furnizori de forţă de muncă şi angajatori - după modelul "de afară". De asemenea, sunt foarte entuziasmată de stagiul de practică pe care îl desfăşor. Simt ca cele 8 ore pe zi petrecute la IAA nu o să-mi fie de ajuns pentru a învăţa tot ceea ce ei mă pot învăţa. De altfel, într-o atmosferă placută , într-un colectiv din care fac parte numai profesionişti, nu ai cum să te saturi de muncă.”

Extra Info

Proiectul POSDRU/109/2.1/G/81462 “Comunitatea de practică – model sustenabil de tranziţie de la şcoală la viaţa activă pentru studenţi” se derulează începând cu data de 03.01.2012 şi este lansat de către Academia de Studii Economice din Bucureşti, Facultatea de Marketing, în parteneriat cu Asociaţia International Advertising Association – IAA România, Institutul pentru Tehnică de Calcul SA şi Asociaţia Marketer Club.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Musat Aura Mirela
20 Noiembrie 2012, 17:48
Sunt studenta la Universitatea Bucuresti, facultatea de Administratie si Afaceri, specializarea Marketing, anul II si as vrea sa aflu daca este posibil sa fac practica prin intermediul acestui program desi nu sunt studenta la ASE.
lacramioara
16 Mai 2013, 12:58
Subscriu la cele de mai jos si eu sunt interesata.
Adriana
31 August 2013, 00:20
Unele dintre remarcile din articol mi se par puerile si fara fundament. In rest, ideea este una grozava.
setiani
27 August 2014, 10:10
Acest articol merita cele mai bune calificative este foarte bine scris si cu un subiect de actualitate, felicitari
myweddingmemory
1 Septembrie 2014, 07:24
un articol foarte inspirat
randikaa
9 Mai 2015, 19:47
Foarte interesant articol .. Multumesc pentru partajarea .. Eu voi fi mereu de așteptare pentru mai multe articole interesante vă ..
Harga hp
8 August 2015, 03:47
Vă mulțumim pentru mesajul dumneavoastra, l-am găsit aici, acest post imi da o multime de beneficii.
jenifer
24 Septembrie 2015, 19:25
Thank you for your post, I like your post and all that you share with us up to date and quite informative, I would like to bookmark a page so I can come here again to read your latest article.
Diaphone
15 Octombrie 2015, 10:39
articles of interest .. I would always wait for other interesting articles from you .. thank you for sharing .. Jipani Harga HP
Riandika
21 Noiembrie 2015, 09:01
articole de interes .. Mi-ar aștepta mereu pentru alte articole interesante de la tine .. vă mulțumesc pentru Shari
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare