Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Versus"
Facebook
Like us on Facebook
Versus - 8 Iunie 2016
Cumpărături online sau offline: ce preferați?

Cumpărături online sau offline: ce preferați?

În mod tradițional, principalele avantaje ale cumpărăturilor online sunt considerate prețul mai bun, economisirea timpului și varietatea în alegeri. Cumpărăturile din magazine, pe de altă parte, oferă o mai bună experiență față în față și posibilitatea de a pleca acasă cu produsul imediat.

Cu toate acestea, studiul GfK FutureBuy arată faptul că diferențele nu sunt așa de clare cum ar putea părea.

GfK a întrebat 23.000 de cumpărători din 23 de țări din Asia Pacific, America Latină, Europa, America de Nord și Orientul Mijlociu când a fost ultima dată când au hotărât dacă să achiziționeze ceva din online sau dintr-un magazin și care au fost factorii care au înclinat balanța în favoarea unui mediu sau al altuia.

Cei mai importanți factori luați în calcul în decizia cumpărătorilor de a face achiziția online mai degrabă decât din ​​magazin sunt:

De ce preferă online-ul?

1

Banii economisiți (prețuri mai bune)

55%

2

Shopping mai ușor

28%

3

Varietatea produselor

26%

4

Shopping mai rapid

25%

5=

Obținerea de informații mai bune

21%

5=

Rutina

21%

 

Un studiu asemănător realizat la nivelul țării noastre arată că top trei criterii la nivel global sunt esențiale și pentru români, dar în altă ordine: banii economisiți (52%), o mai bună varietate de produse (43%) și ușurința cumpărăturilor (37%).

“Românii apreciază mai mult decât alte națiuni diversitatea ofertei din online pentru că au posibilitatea de a face comparații între produse și servicii și, în final, o alegere mai bună. De asemenea, ușurința la cumpărături în mediul virtual este un criteriu care contează mai mult pentru conaționali decât pentru cei din alte țări”, afirmă Cristina Vasile, Group Account Manager, FMCG Lead GfK România.

Cu toate acestea, patru dintre motivele care cântăresc cel mai mult în opțiunea de a cumpăra online se regăsesc și în primele cinci cele mai importante motive care îi determină pe oamenii să cumpere din magazine.

Factorul principal care înclină balanța către decizia de a achiziționa din magazine este acela că oamenii pot vedea și testa produsele înainte de a le cumpăra (peste jumătate dintre cei chestionați) - nici o surpriza aici. Totuși, următoarele motive cele mai populare sunt mai interesante:

De ce preferă magazinul fizic?

1

Pot să testez produsele înainte de achiziție

51%

2

Shopping mai ușor

33%

3

Returnarea produselor fără complicații

29%

4

Rutina

28%

5=

Obținerea de informații mai bune

22%

5=

Banii economisiți (prețuri mai bune)

22%

 

În România, în linie cu rezultatele la nivel global, cei chestionați consideră un avantaj major al magazinelor fizice faptul că pot încerca produsele înainte de a le cumpăra (56%). Al doilea criteriu care contează și care nu apare în top 5 motive menționate de respondenții din alte țări este obținerea rapidă a produselor (51%), iar al treilea este rutina (30%).

James Llewellyn, director studii de shopper la GfK, comentează: "Aceste rezultate conduc la două concluzii importante. Prima este aceea că motivațiile care determină realizarea de cumpărături din magazin față de cele din online nu sunt atât de diferite pe cât ne așteptăm. De exemplu, sfatul experților nu este un diferențiator cheie într-o direcție sau în alta. Prin urmare, pentru a menține traficul în magazine, este imperios necesar ca retailerii (în parteneriat cu producătorii) să inoveze pentru a oferi motive pentru a fi vizitați și pentru a crește apetitul pentru a cumpăra din magazinul lor, categoria sau marca lor. Ne așteptăm ca, în ciuda unui scurt hiatus, punctele de vânzare fizice să devină mai importante decât oricând.

A doua concluzie este aceea că, pentru a reuși în viitor, retailerii trebuie să creeze o sinergie între online și offline, și nu neapărat diversitatea ofertei. În cele din urmă vorbim despre aceiași cumpărători care doresc să-și îndeplinească aceleași nevoi, cu aceleași produse și servicii. În viitor vor fi mai puține dezbateri cu privire la online și la offline și ne vom concentra din nou pe chestiuni fundamentale: varietate, preț, accesibilitate și experiență, precum și felul în care împlinim și depășim așteptările cumpărătorilor în fiecare dintre ele și în toate."

Mai multe detalii privind tendințele de cumpărare la nivel internațional (varietate, preț, accesibilitate și experiență) sunt disponibile în raportul GfK Future of Retail: http://connected-consumer.gfk.com/future-of-retail/overview/

Extra info

GfK a realizat un studiu online printre 23.000 de consumatori cu vârsta peste 18 ani din 23 de țări din Asia Pacific, America Latină, Europa, America de Nord și Orientul Mijlociu. Datele sunt ponderate pentru a reflecta componența demografică a populației online de peste 18 ani din fiecare țară.

Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 14 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro în 2014. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices şi Consumer Experiences.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare